Gå til innhold

Trenger deres tips og erfaringer angående dette HK

Anbefalte innlegg

Får 4*512, det er riktig. Men hvis ikke jeg er helt på Hardangervidda så kjører minnet fremdeles i dual mode. HKet har to og to minneslots som går sammen, og for å kjøre i dual mode må du ha like brikker i hvert par med slots. Men det skal slik jeg forstår det f.eks. gå an å ha 2*512 og 2*256 og kjøre i dual mode så lenge du setter 256-megs-brikkene i ett par med slots og 512-megs-brikkene i det andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å dette uten og miste noen som helts ytelse? Hvis dem kjører dual og har den samme frekvensen er jo det strålende, untatt at de brikkene er så sinnsykt dyre forsatt da ;) hehe

Men hvorfor sier noen at det er best med 2x1024MB brikker i stedet? Leste et sted det var en fyr som mente det ville bli mindre stress for hovedkortet og da jobba den bedre.

Lenke til kommentar
Jeg har i hvert fall ikke lest om noen problemer med å kjøre med fire brikker.

Det har vært problemer men tror de skriver seg fra tidligere AMD prosessorer, de har stadig forbedret disse integrerte minnekontrollerne sine i CPUene. Sikrest å kjøre kun 2 brikker på AMD likevel kanskje. Har også sett at AMD har litt høyere CAS på enkelte RAM-brikker, feks Corsair C2 har ifølge Corsair 2.5-3-3-6 med AMD og 2-3-3-6 med Intel. Får tro at disse tingene er et tilbakelagt stadium med nyere CPUer.

Link til Corsair C2 (pdf): http://www.corsairmemory.com/corsair/produ...1024-3200c2.pdf

Kult hvis noen som vet mer om dette kan si noen ord om hva som eventuelt er problemet med 4x RAM, og om disse CL'ene på 2.5 på enkelte CL2 brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...