Gå til innhold

Trenger deres tips og erfaringer angående dette HK

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå oppgradere igjen da jeg er lei mitt 754 system. Bare hatt tull med det og da frister det med en ny godbit.

Tenker jeg skal legge ut 10 000.- - 13 000.- i første omgang. På et 939 system.

Jeg kommer til og legge inn et par innlegg her etter som tiden går, når jeg ser hva som er aktuelt.

+ Jeg driver med litt selv læring gjennom google om diverse komponenter, så jeg veit hva jeg driver med. Å hva som er bra, båndbredde osv.

Så i alleførste omgang kom jeg over dette hovedkortet; ASUS

Jeg så på dette hovedkortet fra ASUS, har hatt ASUS tidligere og har erfart at den er stabil og god.

Det jeg falt for er at den har egen kjøle pipe som betyr den ikke har vifte på chipsett. Noe som er et absolutt pluss for meg for jeg virkelig hater unødvendig støy.

Er klar over at man kan fjerne viftene og sette på nye som bråker mindre men føler meg ikke helt klar for og begynne og "modde" slikt da jeg aldri har gjort det før.

Hva sier dere?? Er dette et godt hovedkort, tanke på båndbredde, pci-e 16x effektiv. Kvalitet, stabilitet.

Alt som kan hjelpe og erfaringer tar jeg imot med et stort takk.

Hilsen BanAnus

Edit: glemte og legge til, jeg er ingen overklokker. Har bare hatt dårlig erfaringer med det, veldig ustabilt så det er ikke et krav jeg har til dette hovedkortet eller noe annet.

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen her som hat testet dette kortet som kan gi meg noe respons om den funker bra? Hva som er ulempene og fordelene? På prisguiden står det ingen ting.. Men si meg, har jeg forstått det riktig. Dette er et ATX hovedkort som vil passe inn i mitt chiftech kabinett?

Link --> My Crib

Layouten på min er bare litt annen form på ellers er dem like.

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Er det ingen her som hat testet dette kortet som kan gi meg noe respons om den funker bra? Hva som er ulempene og fordelene? På prisguiden står det ingen ting.. Men si meg, har jeg forstått det riktig. Dette er et ATX hovedkort som vil passe inn i mitt chiftech kabinett?

Kortet er helt nytt, derfor er det ikke sikkert att så mange har fått testet det skikkelig enda. Kortet er ATX formfaktor.

Jeg har ett Asus A8N SLI Deluxe (lillebroren på en måte) der bråker chipset viften mye iblant :ermm:

Derfor har Asus tatt i bruk lydløs heat pipe på det nye Premium kortet :thumbup:

Lenke til kommentar
ok, takk for svar :thumbup: Det høres ut som du er fornøyd og det er et godt tegn. Men veit du om Rammen min passer til det korte? Sånn den er stabil osv. Leste på asus sine sider men fant ingen ting om kompabiliteten med rammen...

Jeg tror de skall passe, men jeg har ikke Premium kortet eller den rammen.

Men de skal passe på mitt kort., derfor tror jeg det skal passe på Premium kortet også

Lenke til kommentar

Jeg tenker på og kjøpe meg prossesoren AMD 64 3700+ siden den har 1MB L2 og blir det kraftigste jeg får kjøpt for det jeg har av penger. Men si meg er denne prossesoren her bra. Ytelse og hvor kjapp den er er et stort krav. Pengene strekker i grunn ikke lengere enn dette.

Tenker på og skaffe meg det nye geforce fra nvidia 7800GTX og da så klart ha en prossesor som kan gi den fint med luft under vingene som hw.no pent forklarte.

en ting til, kansje litt feil plass og spørre om det kan denne måle seg opp med Pentium 4 3,2? er det ikke sånn AMD 3700+ skal gå i 3,7Ghz, i allefall yte som en?

edit: for og bare nevne det, jeg skal kjøpe meg 2 nye hardisker, raptor som operativ system og en 200GB disk. Ny strømforsyner, og mulig en CPU vifte. Men aner ikke hvem..

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Jeg tenker på og kjøpe meg prossesoren AMD 64 3700+ siden den har 1MB L2 og blir det kraftigste jeg får kjøpt for det jeg har av penger. Men si meg er denne prossesoren her bra. Ytelse og hvor kjapp den er er et stort krav. Pengene strekker i grunn ikke lengere enn dette.

Tenker på og skaffe meg det nye geforce fra nvidia 7800GTX og da så klart ha en prossesor som kan gi den fint med luft under vingene som hw.no pent forklarte.

en ting til, kansje litt feil plass og spørre om det kan denne måle seg opp med Pentium 4 3,2? er det ikke sånn AMD 3700+ skal gå i 3,7Ghz, i allefall yte som en?

edit: for og bare nevne det, jeg skal kjøpe meg 2 nye hardisker, raptor som operativ system og en 200GB disk. Ny strømforsyner, og mulig en CPU vifte. Men aner ikke hvem..

Når det gjelder 3700+, den er nokk en god CPU. Jeg har ikke testet den selv, men jeg regner med att den skal være bra. Selv har jeg en 3500+ som jeg er godt fornøyd med. Jeg er ingen overklokker så jeg kan ikke si noe om ytelsene dær.

Jeg ville ikke ha kjøpt 7800 GTX, det koster for mye i skrivende stund. Jeg ville heller ha gått får ett litt billigere kort å spart litt penger. Men vist du har lyst til å bruke masse penger så er nå det greit for meg.

3700+ er en mye kraftigere prosessor enn P4 3,2

Oversettelse: 3700+ tillsvarer en 3,7 GHz CPU i pentium4.

Jeg har en WD 200 GB som jeg er meget fornøyd med.

Men nå har jeg ikke tid till å svare mere, skall på ferie nå, snakkes :)

Lenke til kommentar

I spill, ja, i enkelte andre ting, nei. 3700+ yter mer som en P4 3.0 i video-relaterte program. Ulempen med AMDs modellbetegnelser er at de selv velger det scenarioet der de yter best og så oppgir dette som ytelsesindex. Hvis Intel skulle velge så hadde 3700+ kanskje blitt 3000-:

http://www23.tomshardware.com/index.html?m...del2=7&chart=21

Lenke til kommentar

I spill, ja, i enkelte andre ting, nei. 3700+ yter mer som en P4 3.0 i video-relaterte program. Ulempen med AMDs modellbetegnelser er at de selv velger det scenarioet der de yter best og så oppgir dette som ytelsesindex. Hvis Intel skulle velge så hadde 3700+ kanskje blitt 3000-:

http://www23.tomshardware.com/index.html?m...del2=7&chart=21

Ja, det er greit, men siden han velger di delene så regner jeg med att han skal bruke systemet sitt mest til spilling.

Lenke til kommentar

Hvis du ser på bruker erfaringene under minnebrikkene, ser de i alle fall ut til og gå greit på A8N-sli Deluxe. Etter hva jeg har klart å se på Asus er dette kortet helt likt som Premium, bortsett fra heatpipen.

Hvis jeg skulle kjøpt et 939 hk som det ikke skulle klokkes med, og ikke vannkjøling på, hadde jeg selv uten og mukke valgt det Premium kortet du har nevnt ;) .

Det er riktig som Lassecom1 sier, er ikke alt for mange som har erfaring med akkurat dette kortet enda. Men jeg kan som sagt ikke se at det er anderledes enn A8N-sli Deluxe, og det er det jo mange erfaringer med. De fleste dårlige erfaringene handler om støyende chipsetvifte, og noe minneproblemer.

Har selv A8N-sli Deluxe med Corsair C2, og har ikke sett at det er problemer med Corsair og dette hk i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg kan heller ikke finne noen synlige forskjellder på Deluxe og Premium bortsett fra Chipset-kjøleren og at Asus på Premium kortet har kuttet ut den tingen man må snu for å kjøre SLI, slik det er på Deluxe kortet. Men dette er bare snakk om synlige forandringer.

Kjøper du Deluxe: Bytt ut Chipset viften! Den bråker.

Lenke til kommentar
Lassecom1 Skrevet 09/07/2005 : 14:11

Jeg kan heller ikke finne noen synlige forskjellder på Deluxe og Premium bortsett fra Chipset-kjøleren og at Asus på Premium kortet har kuttet ut den tingen man må snu for å kjøre SLI, slik det er på Deluxe kortet. Men dette er bare snakk om synlige forandringer.

Ja dæven, det har du kanskje rett i, jeg har sjekket tekniske spesifikasjoner på Asus også, mest fordi det på Komplett står oppført foskjellig busshastighet. Ut i fra de tekniske speks jeg finner på Asus stemmer ikke det. Men de har vel gjort noe med den sli velgeren som du nevner, så jeg får ta alle mulige forbehold når jeg påstår de er like. Det kan være ting jeg har oversett, eller som ikke er med i tekniske speks... ;)

Lenke til kommentar

hmm spennende saker, ja premium kortet vil passe meg perfekt for en ting jeg hater over alt er støy! uff og gru. Siden du ikke opplever noen minne problemer så tviler jeg og på at de skulle skifte på dette. Gleder meg til lønna kommer, synd jeg ikke får det før 22 august men da har kansje folk fått tak i det og prøvd det og. Kansje det er meninga lønna mi skal komme litt seint hehe :p

Ser ut som dere har greie på dette så jeg stoler absoluttpå det dere sier. Det jeg tror jeg ender opp med er Premium kortet fra asus og 3700+ siden jeg ikke driver med video redigering pr dags dato eller i nærme fremtid. Dette virker som det kan bli et flott kraftig system med masse ytelse. Kan ikke bare si noe annet enn at jeg gleder meg.

Men noe jeg tenkte på, siste gang jeg tar det opp. Ser bort fra klokking vil en 3500+ funke bedre som en all around CPU enn en 3700+ Tenker litt på dette med Hyper T Teknologien.Aner ikke om 3500+ har dette og finner det heller ikke ut på erfaringer av andre folk.

Lenke til kommentar
Det jeg tror jeg ender opp med er Premium kortet fra asus og 3700+ siden jeg ikke driver med video redigering pr dags dato eller i nærme fremtid. Dette virker som det kan bli et flott kraftig system med masse ytelse. Kan ikke bare si noe annet enn at jeg gleder meg.

Allaround vil jeg vel si at 3700+ slår 3500+ pga cachen. HTT teknologien er da såvidt meg bekjent lik på begge. Og argumentet at du ikke driver med videoredigering taler vel i så fall for 3500+/3800+ fremfor 3700+...

Når det gjelder dette med ytelse kan du feks titte litt på denne testen Her. Det er egentlig test av 3,8Ghz P4, men de aktuelle AMD'ene er med.

Men ja, uansett hvilken av de du velger tror jeg trygt du kan glede deg til dette oppsettet. Sammen med et bra skjermkort blir dette meget bra.

Må si jeg selv er svært fornøyd med A8N-sli Deluxe, Corsair C2 og en 3500+, stabilt og effektivt. Hk er på alle måter bra (bortsett fra da viften, som du slipper) og ditt blir jo bedre enn det... ;)

Lenke til kommentar

synd jeg ikke får det før 22 august

Det er kanskje ikke så synd, i August skjer det noe vettugt på AMD-fronten, nemlig X2-3800+, endelig skal AMD dualcore konkurrere med Intel på pris. Hvis dobbelkjerne blir såpass populært som fordelene tilsier så vil nok mange kjøpe den, og støtte for dobbelkjerne i spill kan komme fort. Forventet pris kan havne på rundt 2700kr iflg hw.no, 2.0GHz med 512kB cache pr kjerne.

Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 09/07/2005 : 19:22

Forventet pris kan havne på rundt 2700kr iflg hw.no, 2.0GHz med 512kB cache pr kjerne.

Jøss, det høres veldig interessant ut da, hvis den prisen er hva det blir vel og merke. Om det ikke skjer noe radikalt med prisen på de andre blir det jo et betydelig prishopp fra den til den ellers like 2,2Ghz modellen til Kr. 4550.-

Men det er jo forsjåvidt allerede stor prisforskjell på de modellene som er ute, og AMD trenger da virkelig noe som kan konkurere litt mer på pris mot Intel's dual.

Du får ta en ekstra titt før du trykker bestill knappen i august BanAnus, ting forandrer seg jo rimelig fort i denne bransjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...