Talker Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Jeg skulle hatt ett 512MB minnekort til ett billigkamera (Secure digital). Men jeg vet ikke helt hvilke lese/skrive hastigheter jeg burde gå etter. Eller om det finnes produsenter som regnes som "dårlige" eller produsenter som er "bedre" enn andre. Trenger litt tips her. Endret 2. juli 2005 av Talker Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Hvis du har et billig kamera (hvor billig? Hvilket kamera?) så er det heller tvilsomt at det vil ha nytte av et spesielt raskt kort. Du kan nok kjøpe hvilken hastighet du vil, men velg produsent Sandisk eller Lexar om du ønsker at bildene dine skal ligge tryggest mulig fra det øyeblikket du har tatt det til du får overført det til PC'n. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Er vel ganske billig. Ikke mitt, men det er HP Photosmart M407 Men bruker det virkelig å skje at bilder "forsvinner" eller noe annet klur da? Endret 2. juli 2005 av Talker Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Men bruker det virkelig å skje at bilder "forsvinner" eller noe annet klur da? Billige minnekort kan låse seg, og da får du ikke ut ett eneste bilde fra kortet. Det finnes programvare for å prøve å redde bildene på låste minnekort, men noen ganger har det låst seg så kraftig at ikke engang det går. Dyrere minnekort som Sandisk og Lexar er de mest stabile kortene. De kan låse seg, men det skjer ytterst sjelden, og i mye mindre grad enn de billigere merkene som for eksempel Twinmos. Ja, stabile minnekort er litt dyrere, men det er en billig forsikring med tanke på at det er en engangssum. Hvis bildene dine er mye verdt for deg, så bør du ikke være gnien på kronene når det kommer til innkjøp av minnekort. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Lytt godt til Afseth. Om man tilfeldigvis har et kamera som ikke er av de dyreste kan man likevel være heldig med bildene. Og da skal jeg love deg at du forbanner deg selv den dagen det fristende billigkortet takker for seg og førtidspensjonerer seg. Jeg har selv "bæsja i skuffen" og kjøpt billigkort til et tidligere kamera. Det var faktisk TwinMos, som Afseth nevner. Det ble plutselig så korrupt at det ikke lot seg lese, hverken i kameraet eller i en kortleser. Jeg fikk ikke formattert det på nytt en gang. Bare å henge på veggen under parolen "Ting man aldri burde kjøpt". Gå for Sandisk eller Lexar. Lenke til kommentar
esbe Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Dyrere minnekort som Sandisk og Lexar er de mest stabile kortene. De kan låse seg, men det skjer ytterst sjelden, og i mye mindre grad enn de billigere merkene som for eksempel Twinmos. Ja, stabile minnekort er litt dyrere, men det er en billig forsikring Ja, det du sier stemmer i høy grad. Man bør ikke inngå dårlige kompromisser. Sikkerhet fremfor alt! Har nylig kjøpt et tilleggskort: Sandisk Extreme III. Med dette kortet følger en egen cd for å redde feilaktig slettede bilder. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Men ser i en annen tråd her at Kingston ikke er så galt. Men de jeg har sett har bare 1,5MB/s skrive og 5MB/s lese.. Lurer på om dette er nokk jeg Kameraet er jo ikke av den beste sort, så det har kansje ikke så høy skrivehastighet? Noen som vet? Endret 7. juli 2005 av Talker Lenke til kommentar
Talker Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Beklager maset. Men hadde satt pris på om noen kunne svare. Lurer så indelig på om 1,5MB/s er høy nok skrivehastighet.. Hørest jo ikke så mye ut da men Skal på ferie nå snart skjønner dere... :!: Endret 7. juli 2005 av Talker Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg tror vel vi kan konkludere med at du bør konsentrere deg om å finne pålitelige fabrikater, og da har du jo allerede fått anbefalinger her. Jeg tror ikke du skal henge deg altfor mye opp i hastigheter til normal bruk. Det fungerer sikkert helt greit med standardkort, uten at jeg har egen erfaring med den typen minnekort. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg tror vel vi kan konkludere med at du bør konsentrere deg om å finne pålitelige fabrikater, og da har du jo allerede fått anbefalinger her.Jeg tror ikke du skal henge deg altfor mye opp i hastigheter til normal bruk. Det fungerer sikkert helt greit med standardkort, uten at jeg har egen erfaring med den typen minnekort. ok, da sier vi det slik... *bestille* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå