CinToX Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Ok, jeg fikk ny mobo og cpu (oppgraderte til 64 bit) Da jeg skulle formatere pcen tok jeg ut min extra 200 gb disk (dvs. tok ut ide og strøm kabel) fordi jeg ville ikke ta sjangsen for å formatere feil disk Når jeg hadde formatert den andre disken og fått installert windows satte jeg inn kablene til min 200 gb disk igjen.. Men, "den var ikke der", bios og windows fant harddisken men, den ble ikke vist som en partisjon i windows.. Jeg KAN IKKE formatere denne harddisken, ligger livsviktige dokumenter på den! Så det jeg trenger er et program som kan "få det tilbake", vet selv ikke om et men jeg er sikker på at det finnes.. Om noen kan hjelpe meg med å finne et program som gjør dette er jeg _EVIG_ takknemelig!! Mvh Bekymret SMK :-/ Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Har du installert SP1 eller nyere, eller enablet støtte for disker over 137GB? Hvis ikke, les sticky-tråden angående manglende harddiskplass. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Du må sikkert gi HardDisken en "Drive Letter" i disk managment. husk å fiks den 137GB buggen først. Lenke til kommentar
CinToX Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Vel.. jeg fortlate ikke at jeg hadde 4 andre 200 gb disker som funker helt fint.. Så det er bare et problem på denne disken.. :-/ Men denne disken er hvor jeg har all livsviktig ting på.. Mvh SMK Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Hvis du har instalert SP1 og det mangler fortsatt filer på en disk som du ikke har formatert og det er faktisk livsviktige filer så sender du den inn til sånn fil oppretter greie. Koster ganske mye. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Gaa inn i disk management start/system/control panel/administrative tools/disk management. Disken din burde vaere lista der om Windows har funnet den. Om den er det kan du hoyreklikke i den venstre kolonna og velge Assign Drive Letter. Om det er en dynamisk disk maa du muligens velge "Import Dynamic Disk" foerst, og deretter sette bokstav paa den. For all del *IKKE* velg Convert To Basic Disk. Da forsvinner dataene. - Per Christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå