Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

La oss fortelle Telenor hva vi mener om volumtaksering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og jeg sitter med modem. Sier forresten opp mitt siste Telenor-abonnement i slutten av august (vel, untatt mobilen. Der har ikke Netcom eller andre mye de skulle sagt i distriktene), og da får de ikke mye mer fra meg. Ingenting mer, faktisk. IP-telefoni er en fin ting. Koster litt det og, definitivt, men det går iallefall ikke til Kvelenor (den er en klassiker, men passer alltid godt).

Lenke til kommentar

Quote:


Dikky skrev (2002-07-28 14:29):

Quote:


Den 2002-07-28 14:02, lavizh skrev:

Slutt med grininga!!! ... Hvis dere ikke er fornøyde så bytt leverandør da!! ..


Hilsen Telenor.



 

OH YES! 22 DESEMBER ER DET NEXTGENTEL/BBMAS FOR MEG !!! YIHAA FUCK TELENOR !!

 

:smile:

 

Takker

 

Skjemaet er nå sendt og vil bli effektuert snarest mulig. :razz:PP

 

effektuert meg i rasshølet!

 

Er du så sikker at ikke noen av de andre vil følge etter telenor om en stund, Er vel en måte for å få ned trafikken på nettet de begynner med volumtaksering og for å få ned nedlastingen av Filmer.
Lenke til kommentar

Men alle som har bindingstid på sitt abonement blir enten løst fra denne eller så må de fortsette med fastpris, minumum ut kontraktsperioden. Telenor bryter kontrakta de skrev med meg, idet de endrer prisstruktur, ergo er ikke jeg lenger bundet av det.

Husk, kontrakten binder begge veier :wink:

 

For de av dere som også har hatt større utgifter ved installasjon av Telenor ADSL, så vil faktisk Telenor være økonomisk erstatningspliktig på grunn av kontraktsbruddet. Telenor er sannsynligvis også erstatningspliktig hvis jeg må bytte leverandør for å få det samme tilbudet og denne har høyrer pris og eventuelle innmeldingsavgifter, montering osv osv hos den nye leverandøren. Jeg skal ikke få vesentlige utgifter pga at Telenor ikke kan holde kontraktsvilkårene.

 

Personlig syns jeg det bare er bra jeg... la Telenor kjøre i grøfta ... Når den nye prisinga kommer, så skal jeg sende dem en forespørsel om pristilbud på internett-tilgang. De skal få en fair sjangs til å komme med en pris, liker jeg den ikke, så synd for dem. :grin:

 

Faktisk, om jeg skal være litt kranglete, så har vel Telenor allerede brutt kontrakten med meg. Dette fordi hastigheten jeg får nå, IKKE er den jeg betaler for og vi blei enige om (dvs den avtalen jeg skrev under på... ). Kan ikke Telenor oppfylle kontrakten, trenger ikke jeg det heller.

 

 

_________________

Tid for LAN, Østfold-folk! Tid: Høstferien, Sted:Haugåsen Web: www.default-gateway.net

 

[ Denne Melding var redigert av: ufo på 2002-07-29 02:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-28 19:24, Anders Leipsland skrev:

Ser ikke helt hvorfor det klages så mye. Er det ikke riktig at man skal betale for det man bruker? Er det riktig at tante Olga skal betale for noe *du* utnytter? Slik jeg ser det så vil den nye prismodellen føre til at regninga blir mer rettferdig fordelt.


 

Moralsk: nei, muligens ikke.

Etter loven og kontrakta: Ja, det er riktig.

 

Ifølge kontrakten min så har jeg rett til å bruke så mye båndbredde(opptil det jeg betaler for) så lenge jeg vil, så ofte jeg vil. At Telenor gav meg en avtale dem angrer på etterpå, er jo Telenors feil. Det driter jo jeg lang marsj i. Hvis gamle Tante Olga bestiller ADSL for å sjekke mailen en gang i måneden er det hennes feil.

 

Gamle Tante Olga betaler for MULIGHETEN for å være på nettet så mye hun vil, samme som meg. Blir jo samme som å gå på en "Spis så mye du vil for 50 spenn"-greie ... spiser du ikke noe, har jo du gjort en dårlig deal. Igjen DIN FEIL, og dine feil må jeg ærlig inndrømme at jeg gir jevnt rakker'n i :grin:

Lenke til kommentar

Er det noe mer å si???? Vår lokale teknologipusher presser på oss teknologi til lav pris og gjør oss delvis avhengige av det, først til "lave" priser for å erobre markedet og så selge varen dyrt når vi er nærmest avhengige. Nei, jeg har sett gatepushere med renere samvittighet og som fremdeles har evnen til å føle mer empati overfor "kundene" sine enn det telenor noensinne vil føle overfor hele menneskeheten. Når vi har blitt skikkelig avhengige og får abstinenssymtoner så skrur telenor opp prisen på varen slik at telenor kan presentere dette produktet billig til de som ennå ikke er avhengige...

Norge var et idealistisk fritt land helt frem til telenor styrtet monarkiet og startet sin epoke med diktatur og kjempet seg frem til våres hjem og gjorde inntrang der! Norges nye motto: ALT FOR TELENOR!!!

Lenke til kommentar

Er det noe mer å si???? Vår lokale teknologipusher presser på oss teknologi til lav pris og gjør oss delvis avhengige av det, først til "lave" priser for å erobre markedet og så selge varen dyrt når vi er nærmest avhengige. Nei, jeg har sett gatepushere med renere samvittighet og som fremdeles har evnen til å føle mer empati overfor "kundene" sine enn det telenor noensinne vil føle overfor hele menneskeheten. Når vi har blitt skikkelig avhengige og får abstinenssymtoner så skrur telenor opp prisen på varen slik at telenor kan presentere dette produktet billig til de som ennå ikke er avhengige...

Norge var et idealistisk fritt land helt frem til telenor styrtet monarkiet og startet sin epoke med diktatur og kjempet seg frem til våres hjem og gjorde inntrang der! Norges nye motto: ALT FOR TELENOR!!!

Lenke til kommentar

Er det noe mer å si???? Vår lokale teknologipusher presser på oss teknologi til lav pris og gjør oss delvis avhengige av det, først til "lave" priser for å erobre markedet og så selge varen dyrt når vi er nærmest avhengige. Nei, jeg har sett gatepushere med renere samvittighet og som fremdeles har evnen til å føle mer empati overfor "kundene" sine enn det telenor noensinne vil føle overfor hele menneskeheten. Når vi har blitt skikkelig avhengige og får abstinenssymtoner så skrur telenor opp prisen på varen slik at telenor kan presentere dette produktet billig til de som ennå ikke er avhengige...

Norge var et idealistisk fritt land helt frem til telenor styrtet monarkiet og startet sin epoke med diktatur og kjempet seg frem til våres hjem og gjorde inntrang der! Norges nye motto: ALT FOR TELENOR!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-28 19:24, Anders Leipsland skrev:

Ser ikke helt hvorfor det klages så mye. Er det ikke riktig at man skal betale for det man bruker? Er det riktig at tante Olga skal betale for noe *du* utnytter? Slik jeg ser det så vil den nye prismodellen føre til at regninga blir mer rettferdig fordelt.


Tror forøvrig mange av dere vil bli positivt overraska. Det er nok mange som ser på seg selv som storforbruker selv man man ikke er det.


Og som det allerede er nevnt: Telenor har ikke monopol, dere kan fritt velge den ISPen dere vil. Er dere ikke fornøyd: BYTT!


btw skal jeg også skrive til Telenor hva jeg mener? :wink:


 

Det er latterlig å sammenligne. ADSL var aldeles ikke beregnet på tante Olga. For hun er vanlig modem eller ISDN det rette. ADSL skulle være et tilbud til de som bruker nettet mye. Synes jeg husker noen som reklamerte med: Alltid på til fast pris!

 

Husker det var en tråd her på forumet der det var noen som hadde fått telefoner fra Telenor, der de spurte om hva de synes hvis det ble dyrere for de som brukte mere enn en GB per måned. Og det er latterlig lite. Tror nesten tante Olga kommer inn i den kategorien :smile:

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=16204&forum=61

 

Selvfølgelig kommer jeg til å bytte, men synes ikke det er rett av Telenor å gjøre dette. Hvem vet, kanskje de andre leverandørene gjør det samme med tid og stunder.

 

Jeg bestillte ADSL fordi jeg ikke likte følelsen av å bli robba for hvert minutt jeg var på nettet, og med dette vil denne følelsen komme tilbake. For å si det slik: Jeg har nå vært påkoblet i ca. 20 timer. På den tiden har jeg hatt 0.034 gb med trafikk. Jeg har ikke lastet ned noe, kun web trafikk. Bare med det kommer jeg over 1 gb per måned. Gidder ikke tenke på hvor mye det skulle blitt om jeg skulle lastet ned i tillegg, hørt på nettradio osv.

 

Glemte dette: Tror du Telenor vil gjøre det veldig mye billigere for de som ikke bruker den så mye, lol!

 

Tipper det blir 300 kroner på billigste, wow vel en hundrings spart :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Insanity på 2002-07-29 14:29 ]

Lenke til kommentar

For å illustrere hvor tåpelig dette er fra Telenor tar jeg med følgende oppdiktede sammenligning:

 

Du er sulten og ser et skilt hvor det står "TILBUD! Spis så mye Pizza du orker for 50 kr!" Du kommer inn, setter deg ned og begynner å spise. Du er kjempesulten og fortærer 1 og 3/4 Pizza. Du vinker på kelneren og sitter klar med femtilappen. "78,50 takk" sier kelneren. "Hæ?", sier du , "Jeg kunne jo spise så mye jeg ville for 50 kroner?!?". Kelneren svarer overlegent; "Ja, men alt du spiser over 1 Pizza må du betale ekstra for". Du svarer forfjamset; "Jamen det sto det da ikke på reklameskiltet!". Kelneren svarer "Nei, den ordningen innførte vi etter at du var kommet inn!"

 

Hadde du spist på denne pizzaresturanten mer?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-27 12:17, Zitoz skrev:

Telenor er et bra selskap, og de hadde ikke gjort dette om det ikke hadde vert behov.

Bare å ikke sitte så mye online, laste ned så mye pirat artikler.

Så klarer dere nok bra, for hvem sitter 16 timer online om dagen, om en ikke har utrolig lite å finne på?


 

vel.... maskina mi er på 24/7. slår den av noken timer på søndagen så den får kvile... :grin:

men sitter ikkje meir med maskina enn max 1-2 timer kver dag.. setter på et hav med downloads så stikker eg.. :grin:

 

eg har forresten en "pappa" i telenor oxo så eg får billig linje :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 14:25, Insanity skrev:


ADSL skulle være et tilbud til de som bruker nettet mye.


 

og nå skal ADSL bli for både storbrukeren og for småbrukerne. Forskjellen er bare at man skal regninga blir med rettferdig fordelt

 

Quote:


Synes jeg husker noen som reklamerte med: Alltid på til fast pris!


 

Dette har du også fått, men det er jo fullt lovlig å forandre tilbud slik Telenor gjør her. Om noen selger boller til halv pris en måned så kan du ikke forvente å få til halv pris også neste måned.

 

Quote:

kanskje de andre leverandørene gjør det samme med tid og stunder.


 

godt mulig det, men i så fall vil det være en besluttning som man ikke kan gi Telenor skylda for.

 

Quote:

Glemte dette: Tror du Telenor vil gjøre det veldig mye billigere for de som ikke bruker den så mye,


 

Om dem ikke setter ned grunnprisen så er det opp til kundene å vise at de ikke er fornøyd ved å bytte leverandør.

 

Quote:


Tipper det blir 300 kroner på billigste, wow vel en hundrings spart :smile:


 

Det er 1200kr i året det. Spørsmålet blir jo hvor mye hver MB vil koste å laste ned.

Lenke til kommentar

Du får det ikke inn i huet ditt Anders. Dette er et typisk eksempel på 2 skritt fram og 1 tilbake. Internett er fremtiden, og da kan man ikke betale for bruken av det, som som foreslått her. TV på internett, pay per view, radio + masse annet. Er det noen som skal betales, så er det leverandørene av innholdet, **** ikke griske Telenor.

 

Rart at alle andre klarer seg fint sånn som det er idag, men ikke den aller største leverandøren.

 

Er helt sikker på at 80% av brukerene vil tape på denne nye ordningen. Som sagt, så er ikke det som de har luftet (1 gb) mye, de aller fleste bruker mer enn dette per måned. Selvfølgelig gjenstår det å se hva som blir de endelige prisene og grensene, men har ikke akkurat mye tilit til Telenor om at de gjør det billigere for folk flest. Heller tvert imot.

 

Tipper Anders bor i en bygd der han ikke har tilgang på ADSL og ikke vil få det på et par år minst. Så det er vel derfor han er så negativ. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Insanity på 2002-07-29 16:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 16:13, Insanity skrev:

Du får det ikke inn i huet ditt Anders. Dette er et typisk eksempel på 2 skritt fram og 1 tilbake. Internett er fremtiden, og da kan man ikke betale for bruken av det, som som foreslått her. TV på internett, pay per view, radio + masse annet. Er det noen som skal betales, så er det leverandørene av innholdet, **** ikke griske Telenor.


Hmm, joda, Microsoft og AOL i førersetet.. Fri bruk, hmm, think not.. Da kan du endelig begynne å betale for innholdet. Tror nok desverre at Internett er fremtiden, men mye tyder på at det blir så idylisk som noen tror. Telenor gjør nok bare det samme som skjer/vil skje i andre land. Synes jeg allerede hører det, fri bruk av ADSL *så lenge du kun bruker *våre* innholds-sider*, går du utenfor de områdene må du betale penger pr. MB.... Tipper dette vil snike seg inn mer og mer over hele fjøla etterhvert som innholdsleverandørene går over ende og trenger penger for å dekke utgiftene.. Hardware.no, kun dersom du er Telenor-abonnement.. hihi :smile:=

 

Quote:


Rart at alle andre klarer seg fint sånn som det er idag, men ikke den aller største leverandøren.


 

Ehh, og hva sier det om Telenor? Noe må de jo gjøre riktig.. Det koster penger å være stor, det er lett å selge billige Internett abonnement når du ikke har noe annet valg for å i det hele tatt komme inn i markedet.

 

Mvh.

Tore K.

 

[ Denne Melding var redigert av: Merc på 2002-07-30 00:50 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...