Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

La oss fortelle Telenor hva vi mener om volumtaksering


Anbefalte innlegg

Sendte også inn ein klage tidligare i dag, med sånn ca. det same innhaldet som Insanity. Det som er dumt er at det ikkje er så mange andre som tilbyr ADSL på den sentralen som eg er tilkopla.

 

Zitoz lurer på kven som sitter oppkopla 16 timer om dagen, og eg er nok ein av dei. Har e-post programmet opp og går heile tida, i tillegg til at alle maskinen mine kjører United Devices 24/7 og da er det jo eindel data som skal sendes opp og lastast ned.

 

Det som eigentlig er hovudsaken her er at når Telenor skulle ha folk over på ADSL så reklamerte dei med at det var raskare og at du kunne vær pålogga så mykje du ville utan at det kosta ekstra.

 

Paradokset er at det ISDN som forsinkar ADSL utbygginga. Og kven var det som promoterte stort for ISDN i si tid, jo det var nettopp Telenor. Dei burde jo ha skjønt, slik som mange andre, at når folk først har investert pengar i ISDN så er dei ikkje villige til å legge meir pengar i ADSL med ein gong. Det kostar jo tross alt meir å ISDN enn vanleg telefon. Det at ISDN var eit mellomtrinn og at ein ikkje burde kjøre så hard på at folk skulle installer det var opp i fleire artiklar men det brydde ikkje Telenor seg om. Grunne til dette må være at ADSL og ISDN blir seld av to forskjellig einingar innan Telenor som begge må kunne vise til inntening. Det er viktigare enn å kunne samarbeide til det beste for folk flest, og til slutt det beste for Telenor.

 

Dette vart lengre enn eg hadde tenkt, men eg hissar meg litt opp kvar gong Telenor kommer på banen og bygger opp meir damp etter kvart som eg skriver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-27 11:49, |KHS| skrev:

tror du at telenor bryr seg om hva du mener??


 

Nei, det tror jeg ikke. Men er det flere hundre som gjør dette, så kan det hende de tenker seg om.

 

Quote:


Telenor er et bra selskap, og de hadde ikke gjort dette om det ikke hadde vert behov.

Bare å ikke sitte så mye online, laste ned så mye pirat artikler.

Så klarer dere nok bra, for hvem sitter 16 timer online om dagen, om en ikke har utrolig lite å finne på?


 

Du vet ikke hvor grensa går for det de mener er mye. Selv uten å laste ned filmer, mp3 osv, så kan du bruke ganske mye båndbredde per måned. Har hørt rykter om maks 1 Gb per måned, og det er lite! Du kan bare glemme å f.eks høre på radio på nettet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-27 12:17, Zitoz skrev:

Telenor er et bra selskap, og de hadde ikke gjort dette om det ikke hadde vert behov.

Bare å ikke sitte så mye online, laste ned så mye pirat artikler.

Så klarer dere nok bra,
for hvem sitter 16 timer online om dagen, om en ikke har utrolig lite å finne på?


 

:roll: :roll: :roll:

Lenke til kommentar

******* erre dere snakker om, ifølge loggen er maskina mi online 24/6 (1 time for div updates og reboot's) og om jeg ikke henter ned/laster opp til jobb (om natta/dagen fra jobb) så spiller jeg online GANSKE mye, spill som AQ2, DoD, WW2Online, IL-2 Sturmovik osv, osv

 

 

blirre takst på dette, så skifter jeg til Tiscali som tilbyr meg 2 Mbit til samme pris som Telenors 1 Mbit.

 

jeg skifter GLADLIG hvist Telenor setter taksering på aDSL'en

Lenke til kommentar

Vet dere hvorfor Telenor gjør dette?

De er nok ikke så dumme som dere tror..

 

Ok, først litt fakta. Volumtakseringen vil kun gå ut over storbrukerene, de med raske linjer, og som laster ned mye. Småbrukere av ADSL vil visstnok spare penger.

 

Vel, dere storbrukere vil Telenor bli kvitt! Tro det eller ei, dere koster Telenor milioner i året, for dyre oppgraderinger. Dette vil nå skje: Et mindre antall brukere sier opp abb sitt. De vil gå over til konkurentene. Nå vil disse konkurentene få "problem kundene" rett i fanget...Prøv og gjett hva de må gjøre for og finansiere den store pågangen?

 

Og da sitter Telenor med masse småbrukere som er billige i drift, og som ikke har vett til og skifte leverandør.

 

Konklusjonen: Telenor har igjen vunnet et lite slag. Håper de taper krigen. Måtte de brenne i hel****

 

Arctic - Netcom kunde, uten tilgang på ADSL...

Lenke til kommentar

Protestere/skrive brev etc etc er meningsløst - det dere må gjøre er å si opp abonnementene deres NÅ! Å true med å si opp er tull - telenor gir blaffen i dette. Jeg sa opp mitt telenor fasttelefon/isdn-abonnement for lenge siden, da jeg skjønte tegninga til telenor. Har deretter ikke benyttet en eneste telenor-tjeneste og gått aktivt inn for å få venner og familie til å bytte til Netcom etc... Regner med at jeg har kostet dem 10.000-vis av kroner allerede... (tilogmed jobben er på Tele2 etter at jeg satte inn støtet).

 

Det er det eneste språket de forstår! Jeg behandler andre firma/næringsdrivende som snyter/lyver/stjeler på samme måten. Det koster som regel ikke mange kaloriene å si ifra med lommeboka!

Lenke til kommentar

For satse på at det blir slik som enkelte isp`er i danmark gjør det. Betale for megabyten til du kommer opp i en sum og da er det fri bruk etter det. Slik kan den tilfredstille småbrukere OG storbrukerene. ISP`en som en kompis av meg bruker har det slik (husker ikke vilken). Kommer han over 6xx kr så er det fri bruk etter det. Genialt!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-28 14:02, lavizh skrev:

Slutt med grininga!!! ... Hvis dere ikke er fornøyde så bytt leverandør da!! ..


Hilsen Telenor.



 

OH YES! 22 DESEMBER ER DET NEXTGENTEL/BBMAS FOR MEG !!! YIHAA FUCK TELENOR !!

 

:smile:

 

Takker

 

Skjemaet er nå sendt og vil bli effektuert snarest mulig. :razz:PP

 

effektuert meg i rasshølet!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-28 14:02, lavizh skrev:

Slutt med grininga!!! ... Hvis dere ikke er fornøyde så bytt leverandør da!! ..


Hilsen Telenor.



 

LOL dette er typisk bullshit

 

Nei gjør som staten har gjort med SAS, si opp sin storkunde avtale. Få din bedrift til å si opp en eventuell avtale med Telenor

Og heller gå for Nextgentel, Catch eller andre når det gjelder internett, Bytt til Netcom når det gjelder Mobil osv.

 

Dette hadde Telenor tapt myyye penger på....

 

Den som ler sist ler best....

Lenke til kommentar

Sendte akkurat en høflig melding, og ba de overveie avgjørelsen en gang til. Jeg sa at jeg kom til å bytte til enten NextGentel eller BlueCom om de innførte dette.

 

* Jeg er idag en lykkelig telenor-bruker, aldri problemer, og god kundeservice. Men!, det veier ikke opp for minutt-taksering om de skulle finne på og innføre dette.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor det klages så mye. Er det ikke riktig at man skal betale for det man bruker? Er det riktig at tante Olga skal betale for noe *du* utnytter? Slik jeg ser det så vil den nye prismodellen føre til at regninga blir mer rettferdig fordelt.

 

Tror forøvrig mange av dere vil bli positivt overraska. Det er nok mange som ser på seg selv som storforbruker selv man man ikke er det.

 

Og som det allerede er nevnt: Telenor har ikke monopol, dere kan fritt velge den ISPen dere vil. Er dere ikke fornøyd: BYTT!

 

btw skal jeg også skrive til Telenor hva jeg mener? :wink:

Lenke til kommentar

Problemet til Telenor er at de er stae og skal innføre ny prismodel koste hva det koste vil, tror de tenker: ja vi taper noen kunder på dette men la det gå litt tid så de blir vant til det kjører vi massive reklame kampanjer og får folk tilbake pga. vi har presset alle andre isp. til å innføre de samme prismodelene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...