Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Godkjenning av oppsett

Anbefalte innlegg

Sånn som du har det så så er det som du kaller modem en ruter, slik høres det ihvertfall ut for meg.. Da får hver maskin en lokal ip, mens ruteren har en ip opp mot internett.. Man kan jo sette opp Gateway til å gi ut offisielle ip'er mot i nætt og da.. Skal du ha flere ip'er må du nok bestille fra bluecom..

hvilke ip'er har maskinene dine nå da ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og de er bak en helt vanlig modem, og du har aldri skrevet inn ett passord eller brukernavn på noen av maskinene? :dontgetit:

For meg virker opsettet ditt veldig rart :p

Dette er helt normalt, Tele2 deler ut flere IP pr modem og da kan man ha flere maskiner på nett uten noen router.

Lenke til kommentar
Og de er bak en helt vanlig modem, og du har aldri skrevet inn ett passord eller brukernavn på noen av maskinene?  :dontgetit:

For meg virker opsettet ditt veldig rart :p

Dette er helt normalt, Tele2 deler ut flere IP pr modem og da kan man ha flere maskiner på nett uten noen router.

Uten å koble opp på makinene? :ermm:

Det skal nok ikke gå, da må det være en ruter, og ikke ett modem som kjører PPPoE

Lenke til kommentar
Uten å koble opp på makinene? :ermm:

Det skal nok ikke gå, da må det være en ruter, og ikke ett modem som kjører PPPoE

PPPoE?

Tele2 bruker ikke det, de bruker RFC1483 som tildeler IP direkte fra ISP med DHCP.

Hvor mange IP-er du får vil variere etter hvor raus ISP er med IP-ene sine.

Lenke til kommentar
Uten å koble opp på makinene?  :ermm:

PPPoE?

Tele2 bruker ikke det, de bruker RFC1483 som tildeler IP direkte fra ISP med DHCP.

jeg har med tele2 og tiscali fått 9-10 iper selv om jeg leste en plass at jeg egentlig skulle få langt under halvparten

Lenke til kommentar

PPPoE?

Aaaa. Takk for infoen ;)

Viste ikke at Tele 2 kjøre opsettet slik :yes:

Lenke til kommentar

PPPoE?

Vet du om bluecom også bruker dette så jeg slipper router?

Lenke til kommentar
Fikk nettop vite at man iallefall får 6 iper fra bluecom av en kamerat som også har bluecom

Står to i vilkårene til BC så du kan ikke ta for gitt at du får så mange.

nå bruker jeg konstant over 3 iper her hjemme så den regelen er de nok litt slappe med å følge ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...