DemptD Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Fikk rammen jeg hadde bestilt idag... Satte den inn, men når jeg går til kontrollpanel>system så står det fortsatt 256MB RAM.... Skal den endre seg? Noen måte jeg kan sjekke om rammen er installert? Er denne rammen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=111283 //DemptD Endret 2. juli 2005 av DemptD Lenke til kommentar
dopus Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 da er det dårlig kontakt, sansynligvis står ikke rammen skikklig nede i slotten du benytter. prøv å ta den ut og sett den inn igjen.du skal normalt klemme brikken helt ned slik at holderene på hver side klikke på plass. Dersom du må bruke litt kraft kan en med fordel ta ut hovedkortet og holde like under ram slotten på baksiden av hovedkortet (slik at man ungår at det blir brist i hovedkortet) Lenke til kommentar
DemptD Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Ånei..! Jeg tok ut rammen og satte den ordentlig inn... startet opp og da begynte datan å pipe og ville ikke boote... da tok jeg ut rambrikken igjen men den begynte bare å pipe igjen og ville ikke boote... Hva er galt? Hjelp noen vær så snill! EDIT: Nå funker den igjen... Har jeg fått feil RAM fra Komplett? Brukte den minnevelgeren.... Endret 2. juli 2005 av DemptD Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Pipingen er BIOSens kode for minnefeil, og denne vil inntreffe ved følgende scenarier: Intet minne montert Utdatert BIOS (som ofte krever single channel-oppsett inntil man oppdaterer) Feil på RAM Du kan ikke ha fått "feil RAM", da merke, hastighet og timings ikke har noe med kompatibilitet å gjøre. DDR1 er DDR1, hvilket betyr at alle moduler strengt tatt skal virke så lenge de passer ned i slotene. Men det er selvsagt en stor fordel at brikkene ihvertfall klarer klokkefrekvensen til systemets minnebuss, og siden brikkene bare er PC2100, er det ikke sikkert at de klarer hovedkortets standard-klokke (hvilket system har du?) Du kan selvsagt ha fått minne med feil på, men det er lite sannsynlig. Sannsynligvis vil en BIOS-oppdatering løse problemet. Lenke til kommentar
DemptD Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Pipingen er BIOSens kode for minnefeil, og denne vil inntreffe ved følgende scenarier: Intet minne montert Utdatert BIOS (som ofte krever single channel-oppsett inntil man oppdaterer) Feil på RAM Du kan ikke ha fått "feil RAM", da merke, hastighet og timings ikke har noe med kompatibilitet å gjøre. DDR1 er DDR1, hvilket betyr at alle moduler strengt tatt skal virke så lenge de passer ned i slotene. Men det er selvsagt en stor fordel at brikkene ihvertfall klarer klokkefrekvensen til systemets minnebuss, og siden brikkene bare er PC2100, er det ikke sikkert at de klarer hovedkortets standard-klokke (hvilket system har du?) Du kan selvsagt ha fått minne med feil på, men det er lite sannsynlig. Sannsynligvis vil en BIOS-oppdatering løse problemet. Hvordan oppdaterer jeg BIOS? takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå