Gå til innhold

Hvilke programmer er et must på moddet Xbox?

Anbefalte innlegg

Hei.

Holder på å fylle opp litt programvare på en moddet Xbox.

Og hva er et must å ha inne utenom et dashboard og mediaplayer?

Trenger ikke å ha 'alle' funksjoner, men greit å kunne ta backup av spill, overføre mellom Xbox og Pc, samt kanskje spille noen greie emulatorer av gamle gode spill.

Vurderer om jeg skal bruke EvolutionX eller UnleashX som dashboard, virker ganske greie begge.

Hvis jeg ikke skal spille Live, kan jeg da like greit legge inn dashboardet på C: partisjon?

Og så alle programmer slik som mediaplayer, emulatorer og verktøy på E:?

Mens alt det andre av evt. spill, musikk og større filer legges på F: og G:

Send gjerne en PM hvis noen føler at det er best...

MVH Netulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første vil jeg anbefale Avalaunch i stedet for EvoX eller UnleashX.

Avalaunch er så sykt bra, det tipper jeg andre her på forumet mener og!

Av andre programmer er det vel DVD2XBOX (tror det het det) som gjør at man kan kopiere DVD'er og Xbox-spill rett over til xbox'en. (Dette kan man gjøre uten noe ekstra program i Avalaunch =)).

Ellers er det vel ikke noe mer annet enn Xbox media center, hvis det ikke er det du allerede har lagt over.

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar.

Ser ut til at jeg får prøve Avalaunch da, etter som du skryter sånn av det.

DVD2Xbox og Xbox Mediacenter er allerede på plass ;-)

Men trenger fortsatt noen tips til hva jeg bør installere hvor på de forskjellige partisjoner.

Har omtrent 100Gb ledig på hver av F: og G: partisjonene, og skal ikke spille live.

Så jeg trenger vel ikke orginalt MS dashboard....

Nettulf

Lenke til kommentar

På min Xbox kjørte jeg i begynnelsen Avalaunch som hoved-dashboard, men innså snart at XBMC var et mye bedre valg (da jeg har et moddet frontdeksel med LCD, og XBMC er det eneste dashboardet som kan bruke LCD effektivt). Jeg bruker nå kun Avalaunch til de gangene jeg trenger å flytte/slette filer samt når XBMC skal oppgraderes.

Av programmer bruker jeg så å si kun dvd2xbox. Jeg har organisert dataene på min Xbox (m/400 gig HD) som følgende:

C: - Som original HD, dvs m/originalt dash. Jeg har dessuten XBE-fila samt config-fila til XBMC også på C: da XBMC som nevnt er mitt hoved-dashboard.

E: - Egne kategoriserte mapper for programmer, andre dashboards (Avalaunch, UnleashX, EvoX) og XBMC ved siden av save-filene (UDATA+TDATA).

F: - Egne kategoriserte mapper for retail + homebrew spill, emulatorer m/spill (C64, Amiga, (S)NES, GB(A) og PC (dosbox)) samt MP3, bilder og filmer.

G: - Kun filmer, TV-serier, musikkvideoer og andre diverse filmklipp.

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vi gjør oppmerksom på retningslinjene våre angående piratkopiering, og vil holde denne tråden under oppsikt. Brudd på reglementet kan føre til advarsel, og innlegg kan også bli slettet uten videre beskjed. Noen innlegg er allerede slettet. Vi oppfordrer også brukere om å tipse oss via rapporteringsfunksjonen hvis det dukker opp noe som er i strid med retningslinjene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til TST...

Jeg har gjort mitt beste for å holde meg innenfor retningslinjene, og mener at jeg ikke har skrevet noe i mine innlegg som er på kanten.

Men er takknemlig for tilbakemelding direkte hvis Administratorer mener jeg har tråkket over, slik at jeg kan ta hensyn til det ved senere innlegg.

Jeg fikk uansett den hjelp jeg trengte i denne tråden.

Nettulf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...