Gå til innhold

Se og gi meg tips

Anbefalte innlegg

Her er en maskin t under 10000 lappen (lapper),

hva burde jeg koste på meg og hva trenger jeg ikke?

Se nedenfor

IDE:Western Digital Caviar 7200 RPM 80 GB. Kr887 Databutikken.com

Cpu: AMD Athlon XP 1800 1.53GHz. kr793

Hovedkort: Chaintec Apogee. Kr990

Tast:Logitech Cordless Desktop Optical. Kr995

Kabinett: Chieftec DA-01W ATX Full tower. Kr948

Ram:. TwinMOS 256 MB DDR SDRAM pc2100. KR630

Cd-rom: Pioneer DVD 16x/40x IDE, slot-in. kr520

Cd-brenner: Lite-On CD-Brenner 40x/12x/48x IDE TR-40125S01YC. KR528.

Lydkort: Creative Soundblaster Audigy Player Lydkort PCI med Firewire, Bulk. Kr645

Skjermkort: Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128 MB DDR. KR1639

Disketstasjon kr 115kr

Sum Under 9000 u/porto

Det meste kjøpes hos databutikken.com/no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

jonathan skrev (2002-07-26 18:24):

512mb ram hvis du har råd, kanskje bedre å oppgradere senere ettersom ramprisene er så dyre... Ikke kjøp cordless hvis du skal spille, det er skikkelig dritt

Eg forstår ikke hvorfor alle sier cordless er dritt om du skal spille. Funker utmerket hos meg når eg spiller.
Lenke til kommentar

Noenganger funker ikke musa mi, skikkelig, når jeg spiller. Virker ikke på første klikket. Jævlig kjiipt, når jeg sniker meg rundt i en skummel verden, og er avhengig av nøyaktighet.

Er vel det samme som skjer, når du har vært borte fra skjermen en stund, og så tar og beveger på musa... det tar litt tid før pekeren beveger seg.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-26 18:23, nekroz skrev:

Drit i cordless hvis du har tenkt å spille...

Jeg har aldri hat problem med mit cordless tastatur og mus. enest når batteriet begyner å bli svak :lol:

for eks er i en kamp via internet Renegade og pluselig begyner det å hakke når du ser deg i rundt

der er det eneste problemet du får mens du har mye mere frihet med cordless en uten for eks så bruker jeg tastature for å skifte sanger med når jeg holt på med mosse fjærning uten cordless så har jeg ikke den muligheten siden det er min 2-3 meter fra pc til vinduet.

kan foresten sitte på sofan med tastaturet og skrive sofaen er 3 meter unna pc. så det er bare posetift med cordless så lemge du kjøper skikkelige saker og ikke billivarer. :grin:

Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt et ASUS A7V333 hovedkort med integrert lydkort, støtte for firewire, usb2.0 og you name it. Veldig bra hovedkort.

Så ville jeg også ha kjøpt et 8mb cache harddisk fra Western Digital. Det er garantert verdt hundrelappene ekstra.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-26 18:09, Sargent Fire skrev:

10000 (lapper),

hva burde jeg koste på meg og hva trenger jeg ikke?

Uansett om det er 50 lapper eller tusen lapper du kan nok kjøpe det meste.

[ Denne Melding var redigert av: Ti_Con_XZ på 2002-07-27 02:48 ]

Lenke til kommentar

ser jo greit ut, men husk at du må ha en effektiv kjøler til xp`en din.hvis du har råd dropp chieftech og gå for et alu. kabinett, kjøpte nylig et recom midi tower til ca 1800,- utrolig mye lettere å jobbe i. jeg tror ikke det er noen som selger chaintech i norge, sjekket hjemmesiden der står det noen danske/svenske forhandlere sjekk ut http://www.kronandata.se står ikke pris men de har ivertfall kortet ellers er jo soyo ultradragon ikke så dumt(har det selv) og da sparer du jo lydkort og nettverkskort

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...