Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

anti b. system lampa lyser

Anbefalte innlegg

Lampa til anti breaking system warningen begynte å lyse. Jeg har en 87 mod xr3i cab men har skiftet instrumentpanel fra en orion for ca en mnd.siden. i instruksjonsboka står det "where fitted" hvis dere forstår. så jeg vet ikke helt om denne bilen har denne funksjonen. men i såfall hvorfor begynne å lyse etter over en måned ? og hvordan kan jeg finne ut om denne bilen har det ? Kan det være farligt med dette hvis jeg kjører "normalt" ? :hmm: takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Renger med at det er ABS lampa du mener. Lyser lampa er det noe galt og du bør sjekke det ut for det kan hende at abs ikke funker og man vil da ende opp med låste hjul.

Er nokså sikker på at det er en føler som sitter på ett av hjulene som er skitten/defekt eller det ligger for mye mellom tennene på tannkransen...

Hvis du ikke har no peiling så gå til verksted ikke begynn å knot med det selv da du kan ødelegge mer og tro at det er iorden til en vakker dag der du virkelig trenger abs`en.

Bremser er noe av det viktigste på en bil...

Lenke til kommentar

Prøv å dra en hard oppbremsing på et "trygt" sted, dvs. tryggest mulig med tanke på myke, harde, tunge osv, osv, traffikanter som ikke er begeistret for sånt...

Uansett, slår det i bremsepedalen ved full bremsekraft, så har du abs, hvis ikke, så har du det ikke... (står nok mer i instruksjonsboka...)

Lenke til kommentar
Lampa til anti breaking system warningen begynte å lyse. Jeg har en 87 mod xr3i cab men har skiftet instrumentpanel fra en orion for ca en mnd.siden. i instruksjonsboka står det "where fitted" hvis dere forstår. så jeg vet ikke helt om denne bilen har denne funksjonen.

Disse bilene hadde en sær mekanisk ABS som kun virker på forhjulene, svjv var det to tannremmer fra drivakselinnfestingen ved girkassen som drev en pumpe/føler.

Du bør lett kunne se disse sakene, jeg tror ikke de var og få med noe mer avansert ABS.

Lenke til kommentar
Lampa til anti breaking system warningen begynte å lyse.  Jeg har en 87 mod xr3i cab men har skiftet instrumentpanel fra en orion for ca en mnd.siden.  i instruksjonsboka står det "where fitted" hvis dere forstår. så jeg vet ikke helt om denne bilen har denne funksjonen.

Disse bilene hadde en sær mekanisk ABS som kun virker på forhjulene, svjv var det to tannremmer fra drivakselinnfestingen ved girkassen som drev en pumpe/føler.

Du bør lett kunne se disse sakene, jeg tror ikke de var og få med noe mer avansert ABS.

Lurte alltid på ka det va for noe, fikk fortalt at det kansje var bremseforsterkere.... Det stemmer med disse tanngreiene :thumbup: men jeg har aldri hadt noen reimer på dem så koffor lyser pæra ?

De er faktisk også koblet til bremseveska av en eller annen grunn..

Lurte på om noen vet om det går an å skifte klutch lammelene selv, uten mye komplikasjoner ? Den har en tendens til å komme brått vet påslag... :hmm:

Lenke til kommentar

Lurte på om noen vet om det går an å skifte klutch lammelene selv, uten mye komplikasjoner ?  Den har en tendens til å komme brått vet påslag... :hmm:

Brå clutch er jo typisk Ford m/forhjulstrekk :thumbdown:

ALT kan jo gjøres selv, HVIS du har de rette kunnskapene, verktøyet og en plass å stå. Hvis du ikke har skiftet clutch selv noen gang så ville jeg henvendt meg til noen som har det og kan hjelpe deg/gjøre jobben for deg, men for all del. Ikke noen umulig oppgave hvis du har litt erfaring med å skru.

Endret av JarleW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...