Gå til innhold

Ny, billig og bra DVD Brenner? NEC / Plextor?

Anbefalte innlegg

Trenger en DVD brenner nå har jeg funnet ut, til backup, film, spill o.l.

Kan dere hjelpe meg med å finne en bra en? Har hørt at NEC er ganske så bra, men syns de er litt vel billige noen av dem. Er NEC noe å satse på? Har egentlig mest lyst på en Plextor men de er litt vel dyre.

Har ikke helt satt meg inn i dette +- / +-DL osv så håper dere kan hjelpe meg litt på vei...

EDIT: Leifur

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finfin tråd kjellthore!

Tror jeg går for denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309417&cks=PRL

Noen erfaringer om denne "NEC DVD recorder ND-3540A IDE Silver OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)" brenner'n?

Står forresten under:

OS påkrevd: Microsoft Windows 2000, Microsoft Windows XP Home Edition, Microsoft Windows XP Professional SP2

Jeg har da ikke SP2 og jeg vil heller ikke installere det! Trengs det for å få en DVD-Brenner til å funek det da...? :confused:

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du ikke installere SP2, da denne innholder en del sikkerhetsoppdateringer?

Skal ikke installere SP2. *mumle noe om programinkompabilitet*

Men vil ikke ha noen diskusjon åp hvorvidt jeg skal installere det eller ikke nå.

Funker drive'n uten SP2 og med Sp1 installert? Noen som har den selv og kan bekrefte at det funker?

Lenke til kommentar

Leste et sted at sony brenneren ikke likte enkelte plater.

Kjøpte Nec selv for et par uker siden. Ikke hatt problemer så langt. Hadde tenkt på Benq, men mpx hadde den ikke. (Kjøpte som en "attpåklatt" til en større bestilling.)

Lenke til kommentar

:wallbash:

Måtte bestille før klokka 23:59 i går så jeg tok SONY'n jeg. Kan fremdeles bytte bestillinga tror jeg. Og å vente i noen minutter ekstra på en plate skal jeg da alltids klare. Kommer bare tl å kjøpe verbatim plater uansett, og de skal den da vel klare... :wee:

Men takker for hjelpen! Brenneren var jo ikke så dyr, og når DL kommer for fullt og blir billigere kan jeg da alltids oppgradere litt, evt. til en Plextor, men budsjettet holdt ikke til den i år gitt... :hm:

Lenke til kommentar

selv har jeg en Plextor PX-716A. kjempe bra brenner. har hatt den en god stund nå og er like fornøyd enda. den er litt dyr ja, men du får kvalitet. selv ville jeg ikke anbefalt NEC dvd brenner da jeg hadde en NEC Brenner selv i fjor som gikk, da jeg bytta kabinett utrolignok. prøvde alt for å få brenneren til å funke, men den var helt død. derfor ble det en Plextor-716A. veldig kjapp og stabil brenner :) men som sagt den er litt dyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...