Gå til innhold

Slike dannes tre 3av4 køer!

Inc

Anbefalte innlegg

Du har sikkert sittet i lang kø og lurt på hva som har skjedd eller hva som får det til bli kø, du speider framover på utskikk etter en ambulanse eller annet som kan ha forårsaket køen. Til din store forbauselse løsner køen etter x antall km...

Vi har ett slikt fenomen her på sotra, jaffal på vei ut over sotrabroen fra bergen.

LINK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant dette.

Som alternative faktorer kan en ta med midtdeler, fletting av to felt til ett og redningsbiler som skal berge havarerte biler i saktegående kø, båter som har løsnet fra henger og i det hele tatt :p

Edit: fant flettingen :)

Endret av skinner
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Dominio effekten ja. Den første bremser litt, den andre bremser litt mer og den tredje enda mer osv.

Utrolig kjipt når dette skjer.

Hadde en punktering på en forhjulet på Autobahn i venstre felt da jeg mått ut på skulderen og skifte. Tok ikke lange tiden jeg brukte over 4 felt men det ble nesten 3km kø pga. det :roll:

Lenke til kommentar

Noe som irriterer meg - sikkert ingen grunn for det men slik er jeg; er de som står og venter når køen har løsnet og ikke kjører før du har kommet 400-500 meter fram. Opplever det titt og ofte på E18, er det noe grunn i å vente slik? Det går tross alt mange biler på den lengden og vil jo lette avviklingen generelt sett....

Noen gode forklaringer?

Endret av skinner
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Kan være at noen ikke følger helt med. Noen leser aviser eller jobber mens de står stille.

Gjør det selv og ender ofte med en tut eller to :p

Lenke til kommentar

Den berømte dominoeffekten ja. Kan utløses av hva som helst. Dyr over vegen f.eks. Irriterende! For hadde folk hatt litt vett i hodet hadde slike ting fått problemer med å skape noen stor effekt. Hvis folk faktisk tør, mens de bremser, å holde mindre avstand og er mer våken når det er kø og dermed følger bedre på, så hadde ting gått merkbart bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-QqZexW9o
Gjør det selv og ender ofte med en tut eller to

Jeg leste: "leker med seg selv" her? :D

Syns jeg også leste det :!:

:!:

Skulle nesten ha skrivet det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...