Inc Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Du har sikkert sittet i lang kø og lurt på hva som har skjedd eller hva som får det til bli kø, du speider framover på utskikk etter en ambulanse eller annet som kan ha forårsaket køen. Til din store forbauselse løsner køen etter x antall km... Vi har ett slikt fenomen her på sotra, jaffal på vei ut over sotrabroen fra bergen. LINK Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Har ikke dere et par av- og påkjørsler som er årsaken til de køene da? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Har ikke dere et par av- og påkjørsler som er årsaken til de køene da? jo. men det var artig å se 3d illustrasjon av hvordan det oppstår. Lenke til kommentar
skinner Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Interessant dette. Som alternative faktorer kan en ta med midtdeler, fletting av to felt til ett og redningsbiler som skal berge havarerte biler i saktegående kø, båter som har løsnet fra henger og i det hele tatt Edit: fant flettingen Endret 5. juli 2005 av skinner Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 båter som har løsnet fra henger og i det hele tatt hehe, interessant at du skulle nevne det, er det en personlig erfaring du har hatt?? Lenke til kommentar
skinner Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 båter som har løsnet fra henger og i det hele tatt hehe, interessant at du skulle nevne det, er det en personlig erfaring du har hatt?? Tja du skal ikke se bort fra at jeg har vært litt ivrig i tjenesten Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Dominio effekten ja. Den første bremser litt, den andre bremser litt mer og den tredje enda mer osv. Utrolig kjipt når dette skjer. Hadde en punktering på en forhjulet på Autobahn i venstre felt da jeg mått ut på skulderen og skifte. Tok ikke lange tiden jeg brukte over 4 felt men det ble nesten 3km kø pga. det Lenke til kommentar
skinner Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Noe som irriterer meg - sikkert ingen grunn for det men slik er jeg; er de som står og venter når køen har løsnet og ikke kjører før du har kommet 400-500 meter fram. Opplever det titt og ofte på E18, er det noe grunn i å vente slik? Det går tross alt mange biler på den lengden og vil jo lette avviklingen generelt sett.... Noen gode forklaringer? Endret 13. juli 2005 av skinner Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Kan være at noen ikke følger helt med. Noen leser aviser eller jobber mens de står stille. Gjør det selv og ender ofte med en tut eller to Lenke til kommentar
skinner Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Gjør det selv og ender ofte med en tut eller to Jeg leste: "leker med seg selv" her? Endret 13. juli 2005 av skinner Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Gjør det selv og ender ofte med en tut eller to Jeg leste: "leker med seg selv" her? Syns jeg også leste det :!: Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Den berømte dominoeffekten ja. Kan utløses av hva som helst. Dyr over vegen f.eks. Irriterende! For hadde folk hatt litt vett i hodet hadde slike ting fått problemer med å skape noen stor effekt. Hvis folk faktisk tør, mens de bremser, å holde mindre avstand og er mer våken når det er kø og dermed følger bedre på, så hadde ting gått merkbart bedre. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Stilig greie.. Har sett lignende før, men denne var bedre Kø er noe dritt! Selv har jeg ikke lappen, men fortsatt lite koselig å tilbringe tiden sammen med familien på ferie, i en endeløs kø.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Gjør det selv og ender ofte med en tut eller to Jeg leste: "leker med seg selv" her? Syns jeg også leste det :!: :!: Skulle nesten ha skrivet det. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Interessante saker dette her; har en bekjent som tidligere har jobbet med planlegging av kryss og timing av trafikklys i disse. Trafikk- og kø-teori er jo et helt eget fagfelt, og selv små avvik fra 'normen' kan gi store utslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå