Gå til innhold

Kjøp av HW i Malaysia

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skulle poste denne, moderator får flytte den i såfall.

Neste uke drar jeg til Malaysia/Borneo og har satt av ca 5000 kr til data-komponenter. Tenker først og fremst på en X2-4400 eller Intel dualcore og nVidia-7800 samt et HK av merke som ikke selges i Norge. Ikke alt dette selvfølgelig, kommer ikke så langt med 5000 kr heller. :whistle:

Er det noe som jeg må være oppmerksom på, har ikke lyst å komme hjem med noe faik-HW heller.

Noen som vet om det vil svare seg, hvordan ligger prisene der nede iforhold til Norge? :hmm: Hvilke andre varer er skikkelig billige der nede?

Skal også innom Bangkok og Singapore, men fått inntrykk av at prisnivået der er relativt høyt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var i malaysia og singapore på ferie for et par år siden, jeg er langt fra noen ekspert, så ikke ta mine ord på dette, men mine erfaringer er følgende:

Ja, malaysia er et billigere land enn singapore, kanskje på alt utenom elektronikk, synes det var lettere å få en god deal i singapore. Singapore er også et litt mer "seriøst" land (og kjedligere i mine øyne ;)). Så jeg tror det er mindre sjangs for å bli lurt der, men det er allikevel endel pruting.

Mitt tips er å shoppe endel rundt, husk at alle priser er uten noe som helst, du må legge til moms (2% eller noe), de tar ofte ekstra om du bruker visa, skal prakke på deg en "worldwide gurantee" osv. Mao hver sikker på at du har fått med alle faktorer før du kjøper.

Kameraer og alt annet digitalt dill var ihvertfall billig der, tror ikke det er fullt så mye å spare på datakomponenter, da marginene her er små, men 20 % avslag i forhold til i norge (norsk moms) burde være greit å oppnå skulle man tro.

PS: det er en forumbruker som bor i singapore som hjalp meg mye, lurer på om han ikke heter Frankie eller noe.

EDIT: frank jarle: http://forum.hardware.no/index.php?showuser=6294

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

@ATwindsor: takk for svaret, tenkte meg at det ikke var så mye billigere, kommer allikevel til å snoke rundt i butikker etter noe spesielle HW-gadgets. :wow:

Sendte en forespørsel til AMD's assemble-fabrikk ute på Penang noen mil nord for Kuala Lumpur om å få komme på et besøk der de ferdiggjør CPU'ene. :eek: (I wish) :cool: Sikker fåfengt, men......

Lenke til kommentar

penang er vel mer enn noen mil nord for kul, men malaysian airlines innenlands er meget billig (beste kuppet jeg gjorde i malaysia faktisk var flybilletter :D ). fant selv ingenting av elektronikk som var billig nok til å forsvare et "knallkjøp" (så spesielt mye etter mobiltelefoner), men det er jo sikkert øye som ser og spørs hvor øyet ser også. var i bl.a. kul og singapore i april.

lykke til med varmen :)

forresten, er du klar over den politiske situasjonen på borneo-malaysia (spesielt sabah) for tiden?

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
forresten, er du klar over den politiske situasjonen på borneo-malaysia (spesielt sabah) for tiden?

Nei!! Sabah er nettopp hvor jeg skal, skal bestige Mt. Kinabu 4100 moh. Hva er det som skjer der da, er vel ikke noe politisk Islam vel? :cry: Fikk noen billige billletter på et obskurt flyselskap til Borneo, går sikker bra det??! :sick:

Lenke til kommentar

det går sikkert bra det, bare være litt obs.

det har vært litt småpolitiske problemer på sabah kan du si, les warningen på denne siden:

http://www.lonelyplanet.com/destinations/s..._asia/malaysia/

når jeg skulle til malaysia fant jeg også denne advarselen på britiske utenrikssiden, info om verdens land for turister. ser at ud ikke har denne advarselen nå, mulig situasjonen er noe endret.

lykke til med fjell-bestigingen! forresten, nyeste roughguide er meget bra følgesvenn i malaysia dersom du ennå ikke har anskaffet deg reisehåndbok.

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Hva skjer hvis kortet ryker?

blir et lite helvette med garantien?

Det er bare aa glemme.

Idag var eg og kikket i et varehus i KL, 4 etager bare med HW og SW. Dual-core, baade AMD og Intel fantes ikke, mulig det produseres saa lite at det bare er pengesterke markeder som USA og Europe som faar de, heller ikke nVidia 7800 var aa finne.

Men det som er billig er laptop'er, har peilet ut en Acer med P4-m som koster like under 4000 kr, det maa vaere billig. :cool:

Ellers laa A-64 3000 s939 paa 700 kr og et MSI K8N neo2 plat paa 650 kr.

Lenke til kommentar

Man har garanti på det man kjøper ;) Bare sende direkte til feks ACER. Dette fungerer fint ,men det er endel stress ,men man har garanti. Alle produsenter gir en garanti og jeg har sendt ting direkte til WD , IBM , og Acer ;)

Lenke til kommentar

Mine erfaringer fra august 2004 :

Thailand, Bangkok : Pantip Plaza, stort senter, men ikke mye interessant, hverken på priser eller deler. Software er veldig billig av en eller annen grunn.

Malaysia : KL, og Melakka : Omtrent norske priser, lite nyheter.

Singapore : Kanskje det billigste av de tre landene. Laptoper, Ipod, digitalkamera var billig. Mener jeg så en Acer Ferrari til ca 13000kr. Kunne spare endel hundrelapper på en 60GB Ipod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...