Gå til innhold

SMSmania fra Netcom


Anbefalte innlegg

Kjenner 2 personer som har Netcom kontantkort, og fyller opp kortet sitt med SMSmania - altså 2000 gratismeldinger for kun 249,-/299,-

 

I følge dem, vil man fremdeles ha "ubrukte" sms igjen på kortet etter 1 måned, om man altså har brukt mindre enn 2000 sms i løpet av en måned.

 

I følge Netcom.no derimot, vil man ikke kunne få igjen gjenstående sms etter at det har passert 1 måned etter påfyll av sms. (Kontantkort-kunder)

 

Noen som har erfaring med dette? Noe fakta om saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller stolt på hva Netcom sier framfor disse to vennene dine for å si det sånn.

 

På "Min side" på wap står det: "03.07 kl 21:16 hadde 1550 SMS igjen å bruke frem til 05.07"

 

 

Hvis forbruket mitt fortsett slik og Netcom skulle gitt meg 1500 meldinger til gode hver måned kunne jeg jo i teorien hatt meldinger nok for flere år framover i løpet av noen måneder.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

En venninde av meg har YoungTalk med SMSmania tilleggsabbonement.

 

Hvordan NetCom mener det skal være vet jeg ikke, men kan bekrefte med 100% sikkerhet at for henne blir de få meldingene som er igjen av de 2000 ved månedslutt tatt med videre til neste måned.

 

Sender hun altså 1950 meldinger har hun 2080 neste måned (50 fra forige, 30 pga. youngtalk og 2000 pga smsmania).

Lenke til kommentar
En venninde av meg har YoungTalk med SMSmania tilleggsabbonement.

 

Hvordan NetCom mener det skal være vet jeg ikke, men kan bekrefte med 100% sikkerhet at for henne blir de få meldingene som er igjen av de 2000 ved månedslutt tatt med videre til neste måned.

 

Sender hun altså 1950 meldinger har hun 2080 neste måned (50 fra forige, 30 pga. youngtalk og 2000 pga smsmania).

Det tviler jeg igrunn sterkt på arehei. Eneste muligheten her må da være en bug. Meldingene du har til gode skal forsvinne når måneden er over.

Lenke til kommentar
nå vet ike jeg hvor mye folk skriver sms om dagen, men 2000 sms kvirker for meg, uoverkommerlig. og om da, de fleste brukerne har kun brukt opp 1000 sms så har de kun brukt opp halvarten.. og blabla bla se signatur....

Du trenger jo ikke å bruke på langt nær halvparten for at det skal være penger å spare på å ha sms mania da. Hvis én melding koster 69 øre med Active Talk som jeg har, så får jeg 290 meldinger for 200 kroner uten sms mania.

 

Pr idag har jeg ifølge Netcom sendt 452 meldinger den siste måneden. Skulle jeg betalt vanlig pris for dette ville det kostet meg 312 kroner. Altså har jeg spart 112 kroner på å ha sms mania selv om jeg er laaaangt fra å ha sendt 2000 meldinger.

 

 

Syns 112 kroner mindre å betale i regning er helt greit. :thumbup:

Lenke til kommentar
sist mnd presterte jeg 2113, og hittils fra 25.06 har jeg sendt ca 700-800 meldinger :p

Men de resterende følger aldri til neste mnd

Offtopic: Hva i alle dager er det du skriver, og til hvem?

 

Ut ifra mengde skulle man nesten tro at det var billigere for deg å sende noen helvetes lange mms'er med tekst i stedet.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
sist mnd presterte jeg 2113, og hittils fra 25.06 har jeg sendt ca 700-800 meldinger :p

Men de resterende følger aldri til neste mnd

Offtopic: Hva i alle dager er det du skriver, og til hvem?

 

Ut ifra mengde skulle man nesten tro at det var billigere for deg å sende noen helvetes lange mms'er med tekst i stedet.

Eller ringe

Lenke til kommentar

Skjønner at det ikke er så lett og skjønne hva folk faktisk kan bruke 2000sms til. Skjønte det heller ikke selv, før jeg ble sammen med dama som jeg har nå. Hun introduserte meg til smsmania, og sa at hun faktisk hadde problemer med å holde seg under 2000sms i måneden. Men etter at vi begynte å sende melding kunne jeg aldri tenke meg å melde meg ut av smsmania med de "skyhøye" sms prisene som er nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...