KimmiK Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hei Sitter her med et MSI KT6V-LSR hovedkort og X800XL skjermkort, installert nyeste VIA Chipset drivern, og Cat 5.6, men har et stort problem. Jeg får søren meg ikke enablet AGP x8, den står på x0! noe som er totalt uakseptabelt (laggy as hell). Har oppdatert drivere, testet flere og også korrekt i bios, med hensyn til enable på AGP write / read, AGP detect m.m Jeg skjønner f*** ikke hva som er problemet? Noen som kan hjelpe, så hadde jeg blitt glad. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Dette ser da svarte ikke bra ut, Skriv om dette både på MSI sitt forum og til produsentene for de som har produsert X800XL. Hvis du har prøv og prøvd men ingen ting har nyttes er det en rar feil produksjon. Eventuelt så kan du Flashe Biosn til Hovedkort og Skjermkort å se om det skjer noe Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Hmm ja jeg prøvde å oppdatere system bios, men ikke skjermkort bios (ville helst unngå det), uansett mener jeg dette bør være unødvendig. Leste endel på nforce forum og msi forum, det er tydeligvis et særdeles kjent problem med KT6V-LSR kortene at dem ikke vil enable AGPx8 med ATi kort. Endel linker fantes også til VIA KT600 chipset som skulle fikse problemet. Jeg prøvde èn chipset driver som skulle fikse problemet, og fikk enablet AGPx8, men fikk ikke enablet AGP read/write, noe som er totalt uakseptabelt. PC jeg jobbet med var heldigvis ikke min (en kamerat), men dog uansett jæ*** irriterende at jeg ikke fikk det til å funke. Ender med at han kjøper seg nytt hovedkort og CPU/PSU så egentlig er vel problemet løst heahea Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå