Gå til innhold

tellerskritt på telenors adsl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Da var telenor i gang igjen.

1. La oss vente å se hvordan prisingen blir, det blir bare dumt å irritere seg på ting man spekulerer seg frem til. Må innrømme at jeg selv ikke ser så lyst på det akkurat nå.

2. Sannsynligvis gjelder bindingstiden videre og telenor kan ikke, slik som oss "kunder" bryte kontrakten (lurer meg på om man kan ringe inn å binde seg for en lengre periode (?))

3. Man kan prøve å kontakte han der Sponheim fyren, han hjalp en fyr ned på sørlandet med huset sitt. Kanskje han kan hjelpe stakkar surfeglade normenn med deres problem.

4. Synes dette er en så viktig sak at den skulle vært diskutert på stortinget :grin:. En folkeavstemning (der folk ned til 14 år (må ha med dem også på noe så viktig) kunne stemme..

5. Det jeg egentlig tror som er planen er at dem har et samarbeid med NGT, først setter Telenor opp prisene (endrer prisstrukturen) slik at mange går til NGT og dem tjener fett med penger. Så innfører NGT det samme og telenor tar det bort og slik tjener dem masse masse penger begge to. Så kanskje det ville være en idè å sende en mail til kredittilsynet og be om en etterforskning av planene til telenor og be dem skrinlegge planene til etterforskningen er ferdig.

Det var det jeg hadde å komme med. Takk for meg.

P.S.: Trykke modemet ned i halsen på en ansatt på telehuset ? neeh. Leier heller et svært fly, samler mange modem og bomber fornebu :grin:.

EDIT: trykkleif

sim[ @ EFnet

*Kremt* *Host*

Stolt: Har svidd en ThunderBird 1,4 GHz.. :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Dumbo på 2002-07-27 00:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Kan ikke se for meg at de går i underskudd når de eier nettet. Det er vel heller at de hadde grovere overskudd før, når det var flere som satt døgnet rundt med dobbel isdn og hadde 10000kr tlf regning.

Hihi, jauda, Telenor eier hele Internett ja.. Mmmm, heeeelt sikkert.. Det er faktisk slik at ISPene faktisk betaler for å leie utenlandslinjer, og jo flere Terrabyte som blir overført, jo mer må de betale. Altså er det en viss sammenheng imellom bruk og kostnader i forbindelse med *all* Internettbruk. (Hvorvidt disse er store nok til at det merkes på Telenor regninger dersom en bruker maxer ut ADSLen for å hente ned filer, det aner jeg ikke..)

I tillegg så har Telenor begrenset kapasitet på ADSL sentralene sine, det er vistnok noe av årsaken til at utbyggingen går så treigt. Det tar tid å bygge opp en infrastruktur som skal dekke det 10-dobbelte av det ISDN taklet.. Det at Telenor har kvartalsvise overskudd skulle vel bare mangle når de året før gikk omtrent like mye underskudd.. (På samme kvartal.) Det at Telenor driver god butikk betyr jo i bunn og grunn bare at de driver en sunn pris-politikk, noe som vil medføre at de kan finansier videre utbygging og drift i motsetning til mange andre Tele/internett bedrifter som går overende og forsvinner..

Mvh.

Tore K.

Lenke til kommentar

Jeg er tålig sikker på at det står en plass i avtalen med Telenor at de har lov til å forandre betingelsene for abonnementet, som de selv vil. Hvis ikke er det jo klart kontrakt-brudd.

Telenor føler jeg begynner å bli litt sånn Microsoft i Norge nå.

Jeg synes likevel at andre leverandører slik som NextGenTel, UPC osv. gjør for lite. De burde bygge ut mye bedre, og ta opp kampen med Telenor.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-27 01:10, Erling E. skrev:

Jeg synes likevel at andre leverandører slik som NextGenTel, UPC osv. gjør for lite. De burde bygge ut mye bedre, og ta opp kampen med Telenor.

UPC? UPC er like inkompetente som Telenor er grådige.

Lenke til kommentar

Det er vel liten tvil om at staten gjorde en av sine største blundere når de lot Telenor privatiseres.

Greit nok, Telenor ville bli en av de store gutta og få friere tøyler. Så langt så greit. Det som er ille er at man da skulle tenke seg at Telenor skulle få like vilkår som de andre teleselskapene i landet, ettersom de plutselig også bare ble en privat aktør.

Det politikerne gjorde feil, og som jeg mener er en av de største feila gjort på flere år er at de lot Telenor får hele telenettet, til tross for at det jo er staten som har betalt for det meste av det siden krigen. Sånn de skulle gjort det var å frisette telenettet fra Telenor og sette det under statlig kontroll. På den måten ville ikke Telenor bli privatisert inn i en situasjon hvor de, til tross for at de på papiret skulle være likeverdige med de andre aktørene, sitter med monopol.

Med et statlig kontrollert telenett ville alle aktørene hatt like muligheter, vi ville fått faktisk konkuranse om prisene. På den måten ville kundene blitt vinnerene, ikke de profittkåte Telenor lederne.

Sett telenettet under offentlig kontroll, få igang den utbygging av bredbånd staten har snakka om de siste 4-5 åra, og la private aktører leie av staten framfor av en konkurent (telenor) som tar seg altfor godt betalt.

At politikerne ikke gjorde det sånn i utgangspunktet mener jeg at er helt på trynet, rett og slett.

:sad:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-27 12:30, Hidden skrev:

Det er jo Telenor som har plassert oss på kartet som "den siste kommuniststat". Ops, nå dukker vel en "Telenor ansatt" opp for å kjefte..
:grin:

Det er vel litt skivebom vel. Problemet her er at Telenor IKKE er under statlig kontroll lenger, driten begynte jo når de ble privatisert. Privatisering av selskaper er nøyaktig det motsatte av hva man ville hatt under kommunsime!

Hadde Telenor fortsatt vært under statlig kontroll ville de vært tvunget til å følge reglene, ikke finne på egne regler sånn som de gjør nå...

Lenke til kommentar

Jeg har gjort mitt valg før dette ble offentlig gjort.

Min bindingsperiode med Telenor utløper i desember 2002.

Jeg har bestilt Nextgentel fra desember 2002.

:lol: :lol: :lol:

PÅ kjøpet fikk jeg sommerkampanjen til Nextgentel 1024/512 første 6 måneder.

Skal bli herlig!!

Det som blir best er at upload øker fra 128 til 384.

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg er så sint. Så sint! At det går ann å være så blokka i hodet, er helt uforstålig for meg. Piss meg i øret!

Konseptet med hele ADSL-ordningen er at vi som sitter mye på nettet krever;

A) Raskere nett.

B) Fastpris.

Dette er jo helt på hodet. Jeg skal si opp abonnementet så det suser i treverket, og hvis de sier jeg må betale for å avslutte det, skal jeg marsjere ned til Telehuset (lol) i Kristiansand og personlig stappe ADSL-modemet halvveis ned i halsen på en eller annen stakkars salgsmann der nede. Så skal jeg bestille fra en annen leverandør!

Takk!

Jeg er helt 100% enig lol de har milliarder i overskudd men det ser ikke ut til å være nok de må ha mere penger av oss jeg hater dem !

[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-07-28 07:35 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-28 12:48, zoneman skrev:

Å heregud da det er da normalt at når man bruker en ting mere en andre så betaler man mere det er rett og slett retferdig at de som bruker linja mindre en deg skal betale mindre å det er vel det det er snakk om.!

Hallo???

Det er jo derfor det finnes prisdifferensierte abn. allerede!!!

Lenke til kommentar

Har jobbet som nettverksingeniør i et konkurrerende tele/isp - selskap som gikk konkurs. Fra dag èn lå de kontinuerlig i rettsaker mot Telenor. Telenor eier også veldig mye av infrastrukturen i nettet i Norge, noe de misbruker på det groveste ved å (bl.a.) la andre nettselskaper betale overpris på nettleie.

Telenor har fordelen av at staten stort sett kunne grave og legge kabler som de ville før, i stor skala - noe som veldig vanskelig lar seg gjøre nå. Særlig i tett befolkede områder. Derfor må det leies av Telenor.

Hvordan man kan forsvare fri konkurranse i lys av dette stiller jeg meg veldig undrende til. Dette med privatisering av staten har blitt glorifisert opp i skyene. Noen saker kan bare staten ta seg av. Hvorfor kan vi ikke bare effektivisere staten istedenfor å lesse alle problemene over på det private markedet og håpe på det beste?

Norge trenger større kontroll over nettet i Norge. Det kan ikke overlates til et grådig selskap som håver inn spenn på alt fra SMS-vrak til sabotasje av andre konkurrenter.

Gjør stamnettet i Norge statlig igjen, så skal vi se om Telenor kan konkurrere på lik linje med andre.

Lenke til kommentar

hadde internett kommet for 50 år siden ville det vært gratis slikt som TV og radio...

Det burde også vært gratis om man tenker seg om... Tenk så mye reklame som strømmer inn... 100ganger mer en i TV og radio (og der klager man)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...