firberblad Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Hei. Tror dere ikke at de svina i telenor skal gjennomføre tellerskritt ordningen på ADSL. Følg linken og delta på underskriftskampanjen mot telenor. Jeg skal helt klart bytte hvis de øker prisen min http://www.PetitionOnline.com/00132/ mer stoff her. http://www.itavisen.no/art/1299161.html Ekstra surt er deg jo å vite at de hadde et kvartalsoverskudd på ca 450 millioner. Skjønn det den som kan <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: firberblad på 2002-07-26 20:44 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: firberblad på 2002-07-26 20:46 ] Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 en ting skjønner jeg ikke... de reklamerer for at det blir "bedre for småbrukere". Da tenker jeg, hvor mange småbrukere er det som har gidda å skaffa seg bredbånd? Hvis man bare bruker internett til email, lese VG og andre nettsider nå og da, holder det ikke bra med et 56k modem/isdn ? Og om de vil ha småbrukere til å oppgradere til adsl, så er vel småbrukerne de minst engasjerte som ikke bryr seg så mye og da heller ikke vil oppgradere? *rister på hodet* Med tanke på kostnadene til telenor så er jo hastigheten på nettet glimmrende, ikke ustabilt eller treigt som feks. cybercity da de ble "misbrukt", så de har jo kapasiteten, det er jo bare noe vedlikehold på ting som går istykker og noen nye innkjøp som koster vel? Kan ikke se for meg at de går i underskudd når de eier nettet. Det er vel heller at de hadde grovere overskudd før, når det var flere som satt døgnet rundt med dobbel isdn og hadde 10000kr tlf regning. Jeg kommer ikke til å sitte å telle hverken MB eller minutter, det er sikkert, da kutter jeg heller ut Telenor. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Jeg er så sint. Så sint! At det går ann å være så blokka i hodet, er helt uforstålig for meg. Piss meg i øret! Konseptet med hele ADSL-ordningen er at vi som sitter mye på nettet krever; A) Raskere nett. B) Fastpris. Dette er jo helt på hodet. Jeg skal si opp abonnementet så det suser i treverket, og hvis de sier jeg må betale for å avslutte det, skal jeg marsjere ned til Telehuset (lol) i Kristiansand og personlig stappe ADSL-modemet halvveis ned i halsen på en eller annen stakkars salgsmann der nede. Så skal jeg bestille fra en annen leverandør! Takk! Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Det er kontraktbrudd fra dems side i tilfellet... Hvis brukeren er bundet et år, og da skal pokker meg ikke de forbanna høla Begynne med tellerskritt... Jeg ringer en viss Skjegget mann med Turban og bestiller en liten "gave" til Telenor! Lenke til kommentar
Zeddy Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Dette er ganske enkelt egentlig. Samme dag som Telenor innfører tellerskritt på ADSL kansellerer jeg mitt abonement og finner meg en ny ISP. Lenke til kommentar
Hittman Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Har du bindingstid så må Telenor gjøre en av to ting 1. La deg beholde fastpris til bindingstiden utløper. 2. La kunden si opp abonnementet fra den datoen som endringen trer i kraft. Dette er hvertfall vanlig praksis. Jeg er bare glad for at jeg ikke jobber på Telenor sin kundeservice nå :smile: Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Dette må være et kreativt selvmord fra Fredrik Baksaas sin side... :wink: Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Telenor er kjent for å ha dyrt internett fra før(spesielt ADSL). Hvorfor i h*****e skal de gjøre det dyrere. For det første har de monopol på fast-telefon/ISDN-abonnement. For det andre har de monopol på mobil-abonnement (De går under dekknavn som OYO og Zalto. Kjøp ADSL abonnement fra NextGenTel. Billigst og mest for pengene. 640kbit for 398,- mnd. Telenor 384kbit for 350,- mnd. Da er valget lett. NextGenTel selvfølgelig. Telnor kan dra et saftig og gjerrig tungeskyss langt opp i endetarmen. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Kan ikke huske at det sto det i avtalen jeg gjorde med Telenor da jeg fikk ADSL i huset, at det skulle bli teleskritt på ADSL. Har nå sagt opp avtaler med Telenor som fasttelefon, mobiltelefon og Canal Digital. Nå gjenstår ADSL. Kanskje denne innføringen er en mulighet til å slippe vekk fra dette banditt-konsernet noe før? For dere som vurderer å melde dere ut fra Telenor: Ikke utsett det. Her er det mye penger å spare! Jeg har regnet ut at jeg nå har noen tusen ekstra i året, etter å ha funnet de rimeligste og beste alternativene. Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Quote: Den 2002-07-26 18:37, Erling E. skrev:Piss meg i øret! ...øøhhhhh...nei! :wink: Sett litt for mye The Julekalender? Men jeg er hjertens enig i det du sier. Telenor fremviser gang på gang en utrolig kundefiendtlig politikk. Jeg blir bare kvalm av de rett og slett! Glad jeg ikke har noe mer fra telenor for øyeblikket (ADSL fra NGT, ikke fasttlf, mobil Netcom), men jeg føler med alle Telenor-slaver...jeg har vært det selv en gang. Jeg lurer på hva som må til for at Telenor skal behandle kundene sine bra. En masseflukt av kunder kunne kanskje hjulpet, men det er vel bortimot umulig og få til. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 hmm... jeg har telverket sitt adsl (704 saken) og er ikke helt fornøyd med at de skal "presse" oss linux bruker, vi som bruker internett til andre tinger enn å lese vg.no så siden jeg skal flytt til ålesund og begynne på skole der til høsten, ringte jeg 1880, 1880 er jo nommer opplysningen® og derfor trodde jeg at de kunne hjelpe meg med å finne en isp i byen.. og samtalen gikk: 1880: god dag. meg: heisann jeg skulle hatt telefon nr. til internett levreandører i ålesund. 1880: ja har da telenor da. meg: nei, jeg er ikke helt fornøyd med de så jeg vil ha noen andre. 1880: (ble litt stille) ja det tror jeg blir verre men hva skal jeg søke på da? meg: finner du ikke noen flere da, eller noen kable tv selskaper da? 1880: (tar litt tid) nei, det ser dårlig ut, finner ikke noe på "ålesund kabel tv" heller.. meg: hmm.. så det er kun telenor som leverer internett i ålesund?? 1880: vel, jeg kan ikke hjelpe deg noe mere.. ---og jeg legger på... hmmm... jaja idag bestilte jeg ifra tiscali.no samme pris men jeg er fornøyd så lenge de ikke skal "presse" noen kunder ut av nettet for deres intriesser... btw: ringte til bkk, wlan (de hadde sdsl) og nextgentel men... det var ikke flere som jeg fant som leverte der og til en bra pris... jeg har bare en ting å si Telenor sjerp dere... Lenke til kommentar
cursedemon Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Nå vet jeg ikke hvor mange som fortsatt sitter med kun 56k modem og laster ned så linja blør..MEN..skulle det være noen som betaler telenor idiotisk mye for et sånn "enkelt" internett-abo, så bytt heller til NetCom internett :smile: Det er i allefall tipset mitt.. Greit, sitter man logga på hele døgnet så blir vel det meste dyrt i lengden, i allefall abo med tellerskritt..NetCom har ikkeno fast avgif i mnd, og koster 10 øre/min mellom 0600 og 24.00...og 5 øre/min fra 2400 til 0600.. Kunne sikkert vært enda billigere også, men det er i allefall billig i forhold til telenor. :smile: Syns ikke 3kr/t er så gæærnt om natta, i allefall ikke i forhold til telenors blodpris på rundt 8(?)kr/t.. Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Egentelig tror jeg alle vil begyne med en form for volumtaksering på dsl å det er greit for meg bare de holder seg til en fair deal liksom, feks at du får en minste pris og en max pris hvor minsteprisen feks er 300 i mnd for et spesi antal MB eller lignende (har ikke peiling hva som er fair her egentelig) og en max pris på 600 eller noe for så mye du vil da kan man velge selv om man vil laste ned MYE å betale 600 eller laste ned lite å betale 300. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Men da vil liksom "frihetsfølelsen" bli borte... og min far vil sikkert mase om at jeg må holde meg under 600,- grensen. Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Quote: Den 2002-07-26 22:30, zoneman skrev:Egentelig tror jeg alle vil begyne med en form for volumtaksering på dsl å det er greit for meg bare de holder seg til en fair deal liksom, feks at du får en minste pris og en max pris hvor minsteprisen feks er 300 i mnd for et spesi antal MB eller lignende (har ikke peiling hva som er fair her egentelig) og en max pris på 600 eller noe for så mye du vil da kan man velge selv om man vil laste ned MYE å betale 600 eller laste ned lite å betale 300. Hvorfor pokker skal jeg betale 600 istedenfor 450 når dealen var 450??? Telenor kan ikke kødde med folk bare fordi dem ikke tjener "nok" penger på ADSL- pøkket sitt... Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Telenor har egentlig ikke vært så begeisteret for ADSL og det ser vi jo nå som de skal ha volumtaksering på sine linjer. Jeg for min del kommer til å bytte for jeg er bare en student og bor hjemme. Heldigvis slipper jeg å betale ADSL`en min sjøl. Men foreldra mine skal jo sitte igjen med litt penger de også etter internett regninga :razz: Jeg håper virkelig at staten gjør no med Telenor. For det ødelegger så mye at de har så å si monopol på det norske markedet :sad: Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Må inrømme at dette høres helt fatalt ut. Men når alt kommer til alt så får man vel vente å se inntil fakta ligger på bordet. Det er jo ikke sikkert at alle abn. blir volumtaksert. Kanskje blir bare de med laveste hastighet berørt og de med høyeste hastighet forblir slik de er, kanskje blir det innført enda flere abn. etc. Det finnes jo faktisk flere måter å innføre en slik prising på. Jeg venter hvertfall til ny prisplan er offentliggjort før jeg bestiller ny leverandør. Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 ja altså 600 var bare en pris tatt ut i luftra fra min side å kan likegodt være for den største linja men prisen var ikke poenget. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Uansett så er meninga med ADSL at det skal være fastpris. Men det er som Vice sa at det kanskje blir flere linjer og at de dårligere linjene som får volumtaksering men de høyeste fortsatt hadde vært fastpris. Det hadde jo passa både for småbrukerne og storbrukerne. Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Quote: Den 2002-07-26 23:27, zoneman skrev:ja altså 600 var bare en pris tatt ut i luftra fra min side å kan likegodt være for den største linja men prisen var ikke poenget. Den eksakte prisen var ikke mitt poeng heller... Poenget var hvorfor pokker skal jeg betale MER!? THIS IS PISSING ME OFF! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå