Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan fornye IP'en sin ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En metode som mange bruker er ganske enkelt å bare starte modemet på nytt.

 

Dette kan gjøres ved å slå det av og på, eller hvis det har en reset knapp så kan vel kanskje denne også brukes.

 

Hvis du vil bruke routeren, så KAN det hende at du har et valg i menyen på routeren din som sier noe sånt som "release ip". Da trykker du dær.

Og hvis det også er en knapp som det står "Renew ip" på så trykker du dær etter at du har brukt "release" knappen.

 

Det siste som også kan gjøres er å starte routeren på nytt.

Lenke til kommentar
jeg har NGT og ruteren er en netopia 3351.Jeg vil endre den Nett ip som jeg bruker på nettet ikke den lokale..Håper dette hjalp

Det blir vanskelig. Hos NGT skifter ikke IP-en såfremt de ikke gjør endringer i sentralen eller nettverk. Men dynamisk IP hos NGT beholdt jeg vanligvis den samme adressa i flere måneder av gangen.

 

Du kan enten prøve å:

 

a) Slå av ruteren i flere dager og håpe at du får ny IP.

 

b) Sette IP manuelt i ruteren. Jeg har ikke dynamisk IP lenger, så jeg kan ikke direkte forklare deg hvordan du gjør det. Men jeg vet at det går. Ulempen her er at du helst bør skifte tilbake til vanlig oppsett etter en periode, for ellers risikerer du at din IP blir delt ut et annet sted i nettverket og da mister du nettforbindelsen. Den kommer opp igjen hvis du setter ting tilbake som de var selvsagt.

 

c) Ringe kundeservice og be de om å skifte IP. Rart at det blir kø på telefonen :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...