Ozelot Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Før jeg endrer siggen og risikerer at en ustabil* moderator fjerner alt som er i signaturen, vil jeg heller høre folket om hvorvidt det er lov å linke til en torrent-fil(lovlig sådan). Jeg har tidligere sett at slike ting(linking til lovlige torrent-filer) har blitt stående. Har jeg lov eller har jeg ikke lov ? *ironi Endret 1. juli 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Eg har sett dei har blitt sletta og tråden stengt også. Det var torrenter med lovlig innhold. Trur det spørs kva moderator du møter på, om han har stått opp på feil fot etc. Dei kan være noko ustabile ja. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Tror du bør ta kontakt med en moderator og spørre direkte om det. Om torrenten er i lovelig og du kanskje har referanse til moderator i signatur bør det vel gå greit. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Så lenge det er lovlig torrent, så ville jeg trodd det var tillatt. Men så tror jeg også overstående utsagn om moderatorer stemmer.. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Det er lovleg å linke til torrent-filer med lovlig innhold som ikkje ellers bryt med retningslinjene. Dette skal moderatorar vere konsekvente på. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Hva hvis siden torrenten er fra inneholder mye annen piratvare da, men at akkurat den aktuelle filen i linken inneholder lovlig materiale? Da vil man jo gi bort informasjon som kan være ulovlig her på forumet..? Eks: http://ulovligesaker.piratskipet.com/lovlig-fil.torrent Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Gi heller linken til direktenedlastingen av selve torrenten, altså ikke til siden hvor man finner torrenten. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Har jeg gjort rett ? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Hvorfor kan du ikke bare linke til en av mirrorsidene nevnt på omegadrivers sine sider? Edit: Du linker jo ikke til torrenten direkte engang. Den linken der leder til utallige TB med ulovlig materiale. Endret 2. juli 2005 av Goophy Lenke til kommentar
BKB Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Den linken leder vel ikke direkte til En liste med mye "ulovlige" filer. Og hvem er det som ikke har hørt om piratebay? Trur ikke du øker mengden GB det blir lasta ned med den linken. men kan jo linke til en tracker som ikke går til en torrent side. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 QUOTE (Goophy @ 02/07/2005 : 20:02) Hvorfor kan du ikke bare linke til en av mirrorsidene nevnt på omegadrivers sine sider? Sist jeg sjekka så har de ikke linka til en torrent-side for versjon 5.6 , bare 5.4. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) QUOTE (BKB @ 02/07/2005 : 21:22) Den linken leder vel ikke direkte til En liste med mye "ulovlige" filer. Neh, men til en søktemotor for ulovlig materiale. Hadde vært greiere å linke direkte til torrent-fila, men det for så være. Ett fett for meg, bare vet enkelte kan bli litt sure for sånt, egne efaringer. Ozelot, det er jo mange andre mirrors som ikke bruker bittorrent, men FTP eller HTTP du kunne lenket til. Endret 2. juli 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Torrent er jo laget for å kunne distribuere lovlige filer.. Jeg ser ikke at en moderator kunne finne en god grunn til å slette den linken din, da den e 100% lovlig Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Ville heller brukt denne linken i siggen då. [Link] Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) QUOTE (Z4rgo @ 03/07/2005 : 03:21) Torrent er jo laget for å kunne distribuere lovlige filer.. Jeg ser ikke at en moderator kunne finne en god grunn til å slette den linken din, da den e 100% lovlig Den er ikke 100% lovlig, eller selve filen er lovlig ja, men rett over filen er det jo lissom piratenes svar på google. Og det hjelper ikke at torrent er laget for å distrubuere lovlig filer, når det ikke er det det blir brukt til. Endret 3. juli 2005 av suprsid Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 QUOTE (suprsid @ 03/07/2005 : 04:24) QUOTE (Z4rgo @ 03/07/2005 : 03:21) Torrent er jo laget for å kunne distribuere lovlige filer.. Jeg ser ikke at en moderator kunne finne en god grunn til å slette den linken din, da den e 100% lovlig Den er ikke 100% lovlig, eller selve filen er lovlig ja, men rett over filen er det jo lissom piratenes svar på google. Og det hjelper ikke at torrent er laget for å distrubuere lovlig filer, når det ikke er det det blir brukt til. Hvis du ikke har fått deg med deg, så brukes det faktisk ganske mye til å distribuere lovlige filer.. Linux osv spres mye gjennom torrent nettverket, men det brukes vel selvsagt mest til piratkopiering.. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Ja, det er jo endel lovlige filer, men det kan ikke sammenlignes med antallet ulovlig filer som deles. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 For at eit torrentfil/ link skal vere lovleg må to kriterier vere oppfylt: 1) Fila må vere lovleg, demoer, driver, linux-distro pacther.....) 2) Siten fila ligg på må også vere lovleg, iforhold til forumets regelverk. Slik det blir linka til i signaturen er så er det eit brudd på retningslinjene, og svaret du fekk på pm vise til at den siten du linker til ikkje er lovleg (alle dei jurdiske søksmåla dei har fått gjer vel ein viss indikasjon på det) Slik superzid linker blir litt bedre, men best er det når ein bruker torrentsider som har ein mykje mindre warez-profil enn den aktuelle hosten i dette tilfellet. Så du bør endre singaturen din slik at den ikkje serverer warezmuligheiter slik den gjer no. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 eDonkey er kulere. Da trenger man bare gi hash'en. (sorry, kunne ikke dy meg ) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Enkelt svar: Er det lov å linke direkte til torrenter ? -Ulovlige torrents: Nei -Lovlige torrents: Ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg