wil Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 hei. jeg sitter å ser på et nytt hovedkort. ser veldig bra ut, men det er en ting jeg lurer på. det stod dette i spesifikkasjonene: On-Board IDE / SATA • An IDE controller on the VIA® VT8237 chipset provides IDE HDD/CDROM with PIO, Bus Master and Ultra DMA 66/100/133 operation modes - Can connect up to 4 IDE devices • Serial ATA/150 controller integrated by VT8237 - Up ot 150MB/s transfer rate - Can connect up to 2 serial ATA devices - Supports RAID 0 or RAID 1 betyr dette at jeg kan koble på 4 disker i tillegg til DVD og brenner eller regnes og DVD rom og brenner som IDE også? noen som kan svare på det? det småhaster litt. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 ja, DVD, floppy, cdrom osv er IDE - enheter Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Det er totalt 4 enheter, altså kobler man 4 stk IDE harddisker er det ikke plass til dvd/cd-rom o.s.v Altså dvd regnes som en IDE enhet Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 ok. takk skal dere ha da vet jeg det. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Husk at Både harddikser og CD/DVD stasjoner finnes i SATA-utgaver. Det vanligste er imidlertid at CD/DVD-enhetene er IDE-enheter. Som nevnt over. Du kan ha opptil 4 IDE-enheter og 2 SATA-enheter koblet til. Disse kan være enheten harddikser , CD-stasjoner eller DVD-enheter. Du styrer det selv ved å kjøpe enheter som benytter riktig standard (IDE/SATA) avhengig av hva som er tilgjengeligt og det du har fra før (for gjenbruk). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå