Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt trådløst nett!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp koblet opp en Linksys WRT54G trådløs router, og et Linksys WMP54G Trådløst PCI kort. Alt var oppe og gikk på noen få minutter.

Har oppgradert firmware på routeren, og har siste versjon av driver til PCI kortet.

Har vært inne på Itavisen og sjekket speedometeret, og ble fornøyd da jeg så at tempoet var som med kabel. MEN!!! Det er ustabilt tempo.

Får stadig vekk "problem with connection" i Battlefield 2.

Testet også å laste ned en stor fil (ca 50mb) med Flashget, og der så jeg at hver gang så "choket" tilkoblingen 3 ganger i løpet av nedlastingen. Kommer tilbake til ordinært tempo på kun 1 sek eller 2....

Hvorfor?

Er det noen som kan hjelpe?

Edit: Har 2mb linje fra CanalDigital som alltid er 100% stabil med kabel.

Og har maks utslag på signal styrke. 5 av 5 og "Excellent".

Endret av BigZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut at dette problemet ligger i PCI kortet i den stasjonære. Det er nemlig dønn stabilt på min bærbare. Irriterende! Det er jo på den stasjonære jeg skal spille Battlefield 2.... :(

Skal nullstille alt, og skifte plassering av kortet, og så se om det virker bedre da. Hvis ikke må jeg vel få meg et nytt kort? Kan det være noen nettverksinnstillinger som ikke står som det skal? Er det mulig at det er PCI slot'en på hovedkortet som er flaskehalsen?

Endret av BigZ
Lenke til kommentar

Og da løste det seg gitt....

Etter å ha tatt ut alle PCI kortene, blåst litt rent og satt ting tilbake i litt annen rekkefølge så er kortet stabilt.

Nå blir det Battlefield resten av natten... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...