Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ingen internett etter formatering...?

Anbefalte innlegg

Hei! Etter jeg formaterte en PC her i huset får jeg ikke internett til å funke igjen. Tror det bare er en bagatell. Når jeg skriver ipconfig i command greiern kommer ikke ipadressen og all den andre informasjonen opp. Istedet kommer bare en linje der det står "WIndows IP Configuration"

Når jeg trykker på repair på tilkoblingen funker det ikke. "Failed to query TCP/IP settings of the connection. Cannot proceed." står det...

Hva må jeg gjøre for å få internettet til å funke gjen? :dontgetit::blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, og tror det :p

Det står at følgende driver ikke er inst. i device manager:

Ethernet controller

Multimedia Audio Controller

PCI Input Device

For å installere noen av de må en på internett og hente driverne. Det er innebugd nettverkskort i hovedkortet, så en skulle ikke tro det har noe med PCI greiern å gjøre. Ethernet Controller vet jeg ikke hva er, men Multimedi A.. kan vel ikke ha noe med saken å gjøre. Noen som har andre forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Det lyser der det pleier å lyse. Andre maskiner i huset funker. Men må vel sette igang å lete etter cd'er med drivere da. Skal det være de som var med maskina ja? Ikke med routeren?

Edit: Har ikke formatert den maskina før, men maskina mi går rett på internett etter formatering den også. Men men, kan prøve å finne drivere....

Endret av kjor1
Lenke til kommentar
Hvordan er det på modemet ditt? Lyser det der det pleier/får det konatakt med omverdenen?

Doh. han har ikke nettverksdrivere installert.

...og hvem trenger det?

Kommer på nettet med en gang jeg etter å ha formatert...

Jeg også.

Da hadde vel XP medfølgende drivere til kortene deres ;)

Lenke til kommentar
Hvordan er det på modemet ditt? Lyser det der det pleier/får det konatakt med omverdenen?

Doh. han har ikke nettverksdrivere installert.

...og hvem trenger det?

Kommer på nettet med en gang jeg etter å ha formatert...

Fordi at du kommer på nett med en gang etter formatering er at windowsen din har nettverksort driverne dine installert. Noen ethernet controllere har ikke win driverene til, og må derfor installeres etterpå sammen med resten av det windows har. Win har ikke alltid de nyeste driverne heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...