Gå til innhold

feil ved oppstart av maskin (Abit AG8-V)

mkrwii

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat satt sammen en PC med følgende komponenter:

Kabinett med 430W PSU og to kabinettvifter, ei foran og ei bak

Intel Pentium 4 530J 3.0 GHz

Abit AG-8-V, varenr. 301169 på komplett, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301169

Asus EN6600GT GeForce 6600GT 128MB GDDR3 PCI-Express

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024 MB (fordelt på to brikker à 512)

Samsung SpinPoint 80GB SATA

Når jeg slår den på, går det omkring et sekund før den setter i med et forferdelig leven, som en slags sirene, og denne lille LED-skjermen som sitter på hovedkortet viser koden C1, som da skulle bety at noe ikke stemmer med RAMen. Dette har jeg vanskelig for å tro, siden denne RAMen er helt ny, ikke har vært åpnet før nå i dag, og har vært behandlet med den ytterste forsiktighet både når det gjelder støt og statisk elektrisitet.

Noen som vet noe?

(ja, dere gjettet det, jeg har ikke svært mye peiling på slikt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ha fått en defekt minnebrikke. Så du kan dermed ikke utelukke minnet.

Prøv med en minnebrikke, i forskjellige minne porter.

Dersom du ikke får denne ulingen hvis du har tatt vekk en av minnebrikkene, så er det nok den minnebrikken du har tatt ut som er defekt.

Denne hadde du nok fått bedre respons på under "PC-en fungerer ikke, og jeg aner ikke hvorfor", så jeg sender en PM til moderator om at han kan flytte denne hvis han/hun er i humør :)

Velkommen til forumet btw ;)

Lenke til kommentar
Du kan ha fått en defekt minnebrikke. Så du kan dermed ikke utelukke minnet.

Prøv med en minnebrikke, i forskjellige minne porter.

Dersom du ikke får denne ulingen hvis du har tatt vekk en av minnebrikkene, så er det nok den minnebrikken du har tatt ut som er defekt.

Jeg har prøvd begge minnebrikkene hver for seg og sammen i forskjellige slots, hver gang med samme resultat. Det at to minnebrikker skulle være defekte ved levering er vel heller usannsynlig, jeg har ihvertfall ikke opplevd det på noen av de tre PCene jeg har kjøpt fra komplett.

Denne hadde du nok fått bedre respons på under "PC-en fungerer ikke, og jeg aner ikke hvorfor", så jeg sender en PM til moderator om at han kan flytte denne hvis han/hun er i humør :)

Jeg skal prøve inderlig å huske det til neste gang :innocent:

Velkommen til forumet btw ;)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...