Gå til innhold

Drømme-pc til 16 000?

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe meg ny pc, og har funnet meg et "drømmeoppsett" til en relativt beskjeden pris (siden det er med skjerm...). Lurte på hva folk her har gitt for pc'en sin, og om det er noen som har hint og tips til em som ikke har bygget pc siden 1998... Ikke minst lurer jeg på om det er noen feller det er lett å gå i, eller ting man ikke tenker på. (Brukte f. eks en uke før jeg kom på jeg må ha vifte til cpuen... :wink: )

Her er ihvertfall mitt oppsett, skal brukes til spiling av spill, divx på TV, mp3/musikk på anlegg og kommer til å få en sentral plass i stuen, så design er relativt viktig...

Asus A7V333 RAID, VIAKT333 chipsett

AMD Athlon XP 2000+ (1.67GHz)

Western Digital Caviar SE 7200 RPM 80 GB

Apacer Memory 512MB PC-333 DDR PC2700 Orginal

Chieftec DA-01W ATX Full tower

Logitech Cordless Desktop Optical

Creative SoundBlaster Audigy Player

Hyundai ImageQuest L70A

AOpen GeForce4 Ti4200 128 MB DDR DVI VIVO

Vifte: Silent Viking?

I følge HWs priskalkulator koster dette ca 16500,- (uten vifte, ca 250,-?), Regner med å få det fra Databutikken for rundt 17000,-, leste de va litt dårlig på retur, men lurte på om jeg skulle sjanse...

Please, kommenter, trenger hjelp fra noen med litt peil... :smile:

Lagt til: Trenger spesielt hjelp til nettverkskort o.l. Skal kobles opp mot NextGenTel 2mbits linje, og kunne tas med på lan uten å bli latterliggjort :smile: ) Ser dere noe som mangler uten CD-brenner og DVD-ROM så gi beskjed!

Endre

[ Denne Melding var redigert av: bergangster på 2002-07-26 16:38 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-26 16:33, bergangster skrev:

Tenker på å kjøpe meg ny pc, og har funnet meg et "drømmeoppsett" til en relativt beskjeden pris (siden det er med skjerm...). Lurte på hva folk her har gitt for pc'en sin, og om det er noen som har hint og tips til em som ikke har bygget pc siden 1998... Ikke minst lurer jeg på om det er noen feller det er lett å gå i, eller ting man ikke tenker på. (Brukte f. eks en uke før jeg kom på jeg må ha vifte til cpuen... :wink: )

Her er ihvertfall mitt oppsett, skal brukes til spiling av spill, divx på TV, mp3/musikk på anlegg og kommer til å få en sentral plass i stuen, så design er relativt viktig...

Asus A7V333 RAID, VIAKT333 chipsett

AMD Athlon XP 2000+ (1.67GHz)

Western Digital Caviar SE 7200 RPM 80 GB

Apacer Memory 512MB PC-333 DDR PC2700 Orginal

Chieftec DA-01W ATX Full tower

Logitech Cordless Desktop Optical

Creative SoundBlaster Audigy Player

Hyundai ImageQuest L70A

AOpen GeForce4 Ti4200 128 MB DDR DVI VIVO

Vifte: Silent Viking?

I følge HWs priskalkulator koster dette ca 16500,- (uten vifte, ca 250,-?), Regner med å få det fra Databutikken for rundt 17000,-, leste de va litt dårlig på retur, men lurte på om jeg skulle sjanse...

Please, kommenter, trenger hjelp fra noen med litt peil... :smile:

Lagt til: Trenger spesielt hjelp til nettverkskort o.l. Skal kobles opp mot NextGenTel 2mbits linje, og kunne tas med på lan uten å bli latterliggjort :smile: ) Ser dere noe som mangler uten CD-brenner og DVD-ROM så gi beskjed!

Endre

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bergangster på 2002-07-26 16:38 ]</font>

Jeg har ikke hatt noen problemer med databutikken. Synes at cpu vifta bråkte mere enn den skulle, og sa fra til de, og de sendte meg en ny i posten uten kostnad. De trengte ikke engang å få den gamle!

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ha valgt et Intel system, da gjerne med Intel chupsett og et Intel 10/100 nettverkskort. Point of View Gf4Ti4200 med 3,3 ns minne er også billig, 1500 kroner. jeg har klokka dette til 290/660 uten ekstra kjøling.

(også nView, DVI og tv-ut.)

husk at LCD skjermer bare funker bra i den oppløsninga de er laget for, 17" standarden er 1280*1024.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne for 10600 kr:

-----------------------------------------------------

Intel P4 2 GHZ Boxed Northwood

DDR-DIMM PC2100 256MB DDR CL2.5

Geforce 4 mx 440

Windows XP pro

Memorex tråløst tastatur og mus.

IBM 19" Skjem

Plexor IDE 40x12x40 brenner

3,5 tommer diskett

Abit BD7M Hovedkort for S478/P-4

Western Digital Caviar 80gb 7200rpm

Chieftec Dragon Micro-ATX Tower

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noen problemer med databutikken. Synes at cpu vifta bråkte mere enn den skulle, og sa fra til de, og de sendte meg en ny i posten uten kostnad. De trengte ikke engang å få den gamle!

Akuratt samme med en kammerat av meg, de sendte en XP1800+ isteden for en XP1900+. Og han fikk tilsendt en XP1900+ uken senere + at han fikk beholde XP1800+'n som blir mitt neste prosjekt med å låse den opp og klokke sky høyt med SAMSUNG RAM :wink:.

Jeg har heller aldri hatt problemer med databutikken, ikke de 4 andre kammeratene mine som har besillt PC/deler derfra.

Hentet min pakka derfra i dag med 256MB RAM og M$ Intelli Exp 3.0!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...