Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nytt bilde på desktop'en + andre irriterende ting!

Gjest Slettet-0ncAanc1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-0ncAanc1

Nå har jeg fått noe rart på desktop'en. Desktop-bildet er byttet ut med helsort med teksten:

"Warning!

YOU'RE IN DANGER!

ALL YOU DO WITH COMPUTER IS STORED FOREVER IN YOUR HARD DISK. WHEN YOU VISIT SITES, SEND EMAILS... ALL YOUR ACTIONS ARE LOGGED. AND IT IS IMPOSSIBLE TO REMOVE THEM WITH STANDARD TOOLS. YOUR DATA IS STILL AVAILABLE FOR FORENSICS. AND IN SOME CASES FOR YOUR BOSS, YOUR FRIENDS, YOUR WIFE, YOUR CHILDREN.

Every site you or somebody or even something, like spyware, opened in your browser, with all images, and all downloaded and maybe later removed movies or mp3 songs - ARE STILL THERE and could broke your life!

SECURE YOURSELF RIGHT NOW!

REMOVE ALL SPYWARE FROM YOUR PC!"

Når jeg trykker linken kommer jeg til "Antivirus Gold"-program som de vil jeg skal laste ned for å fjerne dette tullet. Men det vil jeg jo ikke! Jeg har jo brannmur og antivirus (Zonealarm Security Suite).

Når jeg går inn på desktop-bildet (via settings, det går ikke å høyreklikke) så er det opprinnelige bildet der, så dette nye "bildet" ligger vel over da?

Men hvordan skal jeg fjerne dette da? JÆ.. irriterende.

Dessuten har det kommet en ny "rad" med linker under adresse-feltet på IE, hvordan fjerner jeg dette? Det er en søkemotor "AZESearch" og flere linker bortover. Og i tillegg så er det lagt til disse samme linkene (masse) i "Favoritter".

En ting til:

Det har kommet en rød runding med ett kryss i, nederst til høyre og det kommer stadig teksten: "Your computer is infected. Protect your computer from viruses. You need to use antivirus software". Når jeg trykker på denne så kommer brannmuren inn og viser at det er antivirus gold som vil ut på internett. ÅHHHH!

Hvordan fjerner jeg alt dette da. Tusen takk for hjelp!! Er alt dette adaware?

Endret av Slettet-0ncAanc1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller så vil "antivirus gold" ut på nettet å hente oppdaterte virus og trojanere. teksten du gjengir i første innlegg tyder på at maskinen din er smittet. Har du installert Antivirus og brannmur? I tilfelle hvilke?

Lenke til kommentar

Høres ut som klassisk AdWare/Browser Hijacker.

Første regel for å unngå slikt er å aldri klikke på knappene i pop-up vinduer som du ikkje venta skulle komme.

Andre regel er å slå av Windows Messenger.

(Ikkje MSN messenger, men enda verre)

Tredje er å bruke en annen browser enn IE...

Fjerde: Ligg unna slike 'nyttige' ting som program som skal sørge for at klokka på PC'en går rett, praktiske knapperader for IE osv. spesielt om du ser reklame for dem i et reklamebanner...

Dersom du har en egen brannmur/antivirus pakke må du slå av brannmuren i WinXP. Det kan forresten se ut som om den har drevet og blokkert antivirus programmet ditt ifra å gå ut og hente oppdateringer...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1

Takk for svar!

Ok, så Windows Messenger er ikke det samme som MSN M? Hvordan slår jeg av Win M?

Ja, det stemmer, jeg fikk ikke hente oppdateringer til antivirus-programmet.

I tillegg så fikk jeg ikke til å brenne backup på DVD. Men heldigvis har jeg koblet en xtra liten harddisk så jeg fikk tatt backup likevel.

Jeg skal være OBS på klokken.

Det Antivirus Gold som kom opp så ut som ett hvilken som helst antivirus-program. Jeg lurer hva som hadde skjedd hvis jeg hadde latt dette programmet gjøre som det ville. Sikkert fått enda mer virus el. på maskina.

Noen som vet hva dette skulle egentlig gjøre med maskina mi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...