Ozelot Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 ...men kjøper jeg shuttle(nei...ikke en slik du finner i star trek ) blir det nok gamebox eller noe annerledes... Lenke til kommentar
marcen Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hjemme er den Nostromo, ute er det Maskinen eller PCen. Mamma sier dataen. Pappa sier Nostromo .. han bruker riktige navn om alt i huset - Nostromo er min - Narcissus er broren min sin - Ripley er pappa sin - Sulaco er søs sin - Ash er mamma sin - Filemonster er filserver. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Hjemme er den Nostromo, ute er det Maskinen eller PCen. Mamma sier dataen. Pappa sier Nostromo .. han bruker riktige navn om alt i huset - Nostromo er min - Narcissus er broren min sin - Ripley er pappa sin - Sulaco er søs sin - Ash er mamma sin - Filemonster er filserver. Ehhh, hvorfor kaller du PCen din opp etter en spill kontroller beregnet på PC? Eller betyr Nostromo noe spesielt og kult ? Edit: Leif, MÅTTE DU BRENNE I HELVETE ( ) Endret 1. juli 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Nostromo er romskipet i Alien: 8. passasjer (din historieløse) Kaller mine for "Peseen", "læpptoppen" og "Sørvern", som sansynligvis 95 % av Norges befolkning. Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Hei.Har irritert meg greseløst over muttern, pga grunn at hun kaller data'n min for harddisken, som f.eks. "kan du ikke flytte harddisken så det blir litt bedre plass på bordet ditt da?" Men så tenkte jeg, hva er egentlig riktig navn på den boksen som alle komponentene sitter i..? Kabinettet, datamaskinen eller data'n..? Hva er det du kaller din? Personlig så sier jeg data'n (med hedmarks dialekt ) Mvh. SacrefiZer Neste gang plukker du bare ut harddisken og flytter den dit hun vil ha den. Kan ikke ta C: disken da, og om jeg tar den andre så får jeg jo ikke spilt eller hørt på noe musikk eller lignende.. (Men tanken var strålende! ) Dama kaller den av og til "vennen din" Når jeg har vært borte fra data'n min lenge så heter den faktisk gull-klumpen, (gir den faktisk en klem når jeg hører den durer igang ) Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 jeg sier alltid pc'n om selve kassa, og det vet alle i huset.... og når jeg snakker om den andre pc'n min så sier jeg pc'n på loftet... og når jeg snakker om skjermer, så sier jeg 17 tommern og den andre: 15 tommern ;D joda.. så enkelt kan det bli Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 kjøp deg en ekstern disk eller finn en rotten 10gb i en herpa pc ellerno så har du noe å flytte på.... Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Kaller det for tower'et, tårnet eller pc-en...... Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) kaller det for pc`en jeg muttern og mamma er bitte litt oppdatert faktisk.. veit forskjell på hardsik og skjermkort osv... henner hun kaller pc en for "tsunami dream" siden hun stadig sier det er så fint men fattern derimot sier harddisk Endret 4. juli 2005 av mr.nauz Lenke til kommentar
Mathan Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 På norsk heter de egentlig PD (Personlig Datamaskin), men det har aldri slått helt an. (Røper jeg at jeg er "gammel"?). Her i huset har de navn etter hvor de står; kjeller, stue i nettverket og kalles konsekvent datamaskin (til og med minstemann på 2 1/2). Alternativt "bærbar" fordi ... de kan flyttes. Tidligere kalte jeg pcene opp etter hovedkortprodusenten; aopen, asus fsc osv. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Pcen min heter damen min :!: Alltid der for meg, går ikke bak ryggen min. Trofast. hva mer kan mann forlange Moren min kaller pcen min for "livet mitt" :!: På mange måter så er det det også. Endret 4. juli 2005 av Scortech Lenke til kommentar
Slither Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Hvordan kunne dere glemme IKEA? De selger jo CPU-holdere i massevis Kaller det pc jeg EDIT: var kanskje ikke ikea? husker ikke jeg... Endret 4. juli 2005 av Slither Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Politisk korrekt eller ei, eg har ein data. Dermed basta! Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Pcen min heter damen min :!:Alltid der for meg, går ikke bak ryggen min. Trofast. hva mer kan mann forlange Mus, av den andre typen Min heiter PC-en. Evt Navyshark på nettverket. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hver gang mora mi kaller PC'n harddisk så forteller jeg henne at det heter njoofjop. Jeg prøver å lære hennne opp til det. Er godt i gang. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Enkelt og greit, man kaller den Opplegg. For å forklare litt mer om bruken av: Opplegg - Flytt "opplegget"! (pcen) - Jeg var på "opplegget" i dag. (skolen) - Skru ned det "opplegget"! (du har alt for høy musikk) - Jævli til "opplegg" a! (feks kabelrot på lan) - Najs "opplegg"! (Vennen din har lagd en ny webside) Og for å utvide bruken av "opplegg", kan du bruke "legg opp", "opplagt", "opplegger". - Alle vet at det er "opplagt" at for å "legge opp" et "opplegg", må en "opplegger" "legge opp" "opplegget". Snart kommer www.opplegg.com, der vil fullstendie samtalemaler, CVer, søknader osv med overdreven bruk av ordet opplegg komme! Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) I mine tanker kaller eg den Spelebula mi, kassa (visst eg er i rett humør, men den fortjener bedre ), boksen, kabbissen, (men det vanlige er pc`n) e.l Tross alt heter den spelebula da Endret 4. juli 2005 av jalla`n Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Enkelt og greit, man kaller den Opplegg. For å forklare litt mer om bruken av: Opplegg - Flytt "opplegget"! (pcen) - Jeg var på "opplegget" i dag. (skolen) - Skru ned det "opplegget"! (du har alt for høy musikk) - Jævli til "opplegg" a! (feks kabelrot på lan) - Najs "opplegg"! (Vennen din har lagd en ny webside) Og for å utvide bruken av "opplegg", kan du bruke "legg opp", "opplagt", "opplegger". - Alle vet at det er "opplagt" at for å "legge opp" et "opplegg", må en "opplegger" "legge opp" "opplegget". Snart kommer www.opplegg.com, der vil fullstendie samtalemaler, CVer, søknader osv med overdreven bruk av ordet opplegg komme! den likte jeg :!: må ha vært mye opplegg skrive den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå