Cell_v14 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hei! Jeg har sotte sammen en oppg for pcen min, den skriker jo her om å få kirurgi her så da må jeg no bare presse sammen noe sinnsykt for pengene. Jeg har omtrent 8000 å gå på..og da fant jeg: Oppgraderingspakke AMD S939 Athlon 64 4000+, nForce4, PCI Express, 1024MB =5450kr Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Ultimate Edition,Full-Retail =2695kr Total første lønning: 8145kr Skal kjøpe på andre lønning: Cooler Master Cavalier 3 = 695kr Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB = 895kr NorthQ Strømforsyning 4775 ATX 400W Silent = 645kr Total andre lønn: 2235kr Slutt Sum: 10380kr Brukbar oppsett eller noe overdrevet? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Abolutt ikke dumt, men bytt strømforsyning... Den gir ikke så god ytelse.. F.eks Thermaltake eller Tagan er mye bedre. Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 eller mist hvis pengene ikke stopper Lenke til kommentar
Manx Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 CPU'en får du vel for under 5000 på både komplett og netshop, så har du jo spart litt der. Skjermkortet har en vifte som prøve å lette kabinettet fra bakken når det får mye å gjøre. Har det selv så jeg vet hva jeg snakker om. Prøv en annen produsent powercolor kanskje? PSU: Mist sin 500w kan jeg annbefale, nesten lydløs og nok av suppe. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Du skal ha 2gig ram? http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7260 Legg på en PSU og kabinett her, og du har da en maskin som ikke er altor ulik den du sa først. Og da kommer du under budsjettet ditt, som du selv allerde har oversteget med 2000kr. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Abolutt ikke dumt, men bytt strømforsyning...Den gir ikke så god ytelse.. F.eks Thermaltake eller Tagan er mye bedre. Hva med Fortron/Source?, fått mye skryt her å der eller mist hvis pengene ikke stopper Ehumm kanskje.. CPU'en får du vel for under 5000 på både komplett og netshop, så har du jo spart litt der. Skjermkortet har en vifte som prøve å lette kabinettet fra bakken når det får mye å gjøre. Har det selv så jeg vet hva jeg snakker om. Prøv en annen produsent powercolor kanskje? PSU: Mist sin 500w kan jeg annbefale, nesten lydløs og nok av suppe. Det er en pakke med 1 gig ram og hovedkort også, derfor jeg kjøper 1 gig til neste lønning, Er ikke Ultimate edition bare kjøleribbe? har vært før hvertfall.... Mist ja igjen..Leverandører i norge? Du skal ha 2gig ram? http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7260 Legg på en PSU og kabinett her, og du har da en maskin som ikke er altor ulik den du sa først. Og da kommer du under budsjettet ditt, som du selv allerde har oversteget med 2000kr. Vel for å si det sånn så er det omtrent 8000kr per lønning (jobbe i 2 mnd men skal IKKE bruke opp alle pengene på pc, dermed basta) Og ja jeg har nok bruk for det, får STOR status av det på lan partyet Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 så en lengre opp her som klaget på northq! Kan han gi en begrunnelse? fakta om at de ikke gir god ytelse? fredriku ? Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Vel å merke når det gjelder PSU så satser jeg mer på ''Pris/God Ytelse'' enn Dyredommer/bittelitt bedre enn ''pris/god ytelse'' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå