radier999 Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 kjølepastaen funker like bra til brikkesett som til cpu. husk å skrape cpu\brikkesett og kjøleribbe så rein som mulig for gammel kjølepasta før du setter på ny. for alt i verden ikke skrap bruk en q-tips til og fjerne restene med!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 For å fjerne gammel goop/thermale pad, (tror det er thermal pad som har vært på kjøleren i dimensionen, den jeg skal sette 2.4 cpu'en i) duger neglelakkfjerne bra fremfor lakktynner eller isopropanol i tillegg til q-tips? Eller bør jeg ikke bruke det? Har seg sånn at jeg verken fant lakktynner eller isopropanol. Og en bør jo fjerne det som har vært på. Cpu'en på den andre fikk jeg skrapt av mye med en q-tips, kanskje jeg bør ta litt neglelakksfjerne for å gjøre den helt ren også? Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Her er det to stk. bilder av kjøleren og det gamle greiene som var mellom kjøleren og cpu'en. På den andre kjøleren og cpu'en jeg tenker å feste på kjøleren på bilde var det noe litt mykere som gikk fint å skrape av med en q-tip. Dere ser at det ser ut som det er en slags som er limt på, skal jeg fjerne dette eller når jeg tar på ny kjølepasta? Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Ser ut som aluminiumsfolie jo :!: Btw., jeg så litt på biltema sine sider, og lurte på om noe av dette kunne funke til å rense cpu. www.biltema.no/index.asp Søk på produkt nr. 23635 og 364517 biltema har mongo nettsider. er det noen som vet hvordan jeg kan kopiere en link til et produkt? Endret 5. august 2005 av TT88 Lenke til kommentar
EC Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Bruk kondensfjerner fra Esso - det har jeg gjort i en årrekke, og det funker som snus. Har sjekket med et laboratorium @ Esso, og det er ikke noen bestanddeler i kondensfjerneren som vi trenger å være redde for. Billig & bra! Du kan også bruke Aceton. Bare husk å ikke puste for mye inn av svineriet, ellers brenner du av en del tenkeceller! Negelakk-fjerner er jeg en god del skeptisk til... Ellers har Artic Silver kommet med et produkt som renser og preparerer prosessoren for påføring av kjølepasta. MEGET effektivt!!! Bruk et kaffefilter til å tørke ren core (kjernen) med. Kaffefilteret er laget av et materiale som ikke gir fra seg papirfibre så lett. Hvis kjøleren har en svart eller sølvfarget folie på undersiden: 1. kjøp ny kjøler - den du har er rævva 2. Om du er kjip, fjern folien. Er ribba grov på undersiden (dvs. at den har merkbare riller når du drar neglen over den), bruk Shin Etsu i stedet for Artic Silver 5. Shin Etsu gir best resultat på slike kjølere, noe jeg fant ut etter maaaange timer på testbenken. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 (endret) oi... Har tatt litt neglelakkfjerner på q-tips og prøvd å skrappe av det på kjøleren. Er det thermal pad som er brukt på den kjøleren der eller? Var ikke slik mellom den andre cpu'en på en dell optiplex... Håper ikke at neglelakkfjerneren har skadet kjøleren. Det var visstnok ikke noe fett i den... Og det den inneholdt isopropanol. Vet ikke om jeg vil kjøpe ny, hvor mye pleier de å ligge på? Jeg overklokker ikke. Takk for svar. Duger arctic 5 på den kjøleren fremfor Shin Etsu hvis jeg ikke skal klokke? Det blir vel ikke merkbart dårligere i forhold til slik det var før på masskinen "out of the box"? Bak follien ser det ut som det er en tape med lim på begge sider, regner med at jeg skal fjerne den også. Endret 6. august 2005 av x-ray-cat Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Bruk kondensfjerner fra Esso - det har jeg gjort i en årrekke, og det funker som snus. Har sjekket med et laboratorium @ Esso, og det er ikke noen bestanddeler i kondensfjerneren som vi trenger å være redde for. Jeg så på en kondensfjerner fra Hydro/Texaco. Den inneholdt noe som skulle holde rust borte fra delene i motoren. Jeg tror den skulle smøre delene også. Det høres ikke ut som noe bra på en prosessor, hvis det blir liggende igjen et lag med olje etter jeg har vasket den. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Når jeg skal ta på kjølepastaen og feste kjøleren til cpu'en, bør prosessoren være festet i sokkelen først? Da er det jo mer sannsynlig at kjøleren treffer prosessoren der den skal når jeg fester den med de jern-festene... Hva bør jeg forresten bruke til å smøre goopen ut med? Endret 10. august 2005 av x-ray-cat Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Forresten; går det fint å sette en cpu som har 800 mhz Front side bus (FSB) på et hovedkort som opprinnelig hadde en cpu på 400 mhz front side bus? Begge cpu'ene skal være socket 478 og har 512 i cache. Det er forresten northwood-cpu'en på forholdsvis 2.0 og 2.4 ghz. Endret 10. august 2005 av x-ray-cat Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Hei, jeg lurer på om det går greit å la være å ta på kjølepasta på en cpu som har høyere FSB en det som er angitt som støttes bare for å teste om det fungerer på et hovedkort som støtter 400 FSB? CPU'en har 533 FSB og jeg vil sette på kjølepasta hvis prosessoreren fungerer på hovedkortet. Går dette greit uten at noe blir brent eller ødelagt? Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Hei igjen. Er det egentlig normalt å ha kjølepasta mellom chipsett og chipsettkjøler? Eller skal det kun være kjølepasta/lim som holder den lille kjernen på plass på resten av brikkesettet? At kjøleren kun festes på uten kjølepasta imellom? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå