Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder faktisk på med en liknende løsning jeg også bortsett fra at jeg tar den et skritt videre. Jeg tenker å sette pc'n i kjelleren (har også et par antikke servere som skal plasseres der). Jeg tar kablene gjennom veggen til kjellertrappa, noe som i utgangspunktet ikke så spesielt lekkert ut, men jeg har anskaffet et par koplingsbokser (http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=13934) som jeg skjuler gjennomhullinga bak.

Det blir en god del lodding i forbindelse med et slikt oppsett og jeg er ikke ferdig enda, men jeg har anskaffet forlengerkabler til det meste. Tenker også å forlenge kabelen til powerknappen.

Har også lagt 26m kabel fra adsl-routeren ned til punktet i kjelleren slik at internett er på plass.

Det er ca 3 meter fra hullet i veggen til punktet i kjelleren så det burde gå bra det meste.

Eneste problemet blir som hos dere CD/DVD-stasjonen. Denne går det nok ikke an å forlenge så langt og ikke ser jeg for meg hvordan jeg skal kunne stappe denne gjennom veggen heller.. :wink:

Hmm.. Får vel skaffe med skjermet isolasjonstape...

Det er altså forsatt ikke alt som er på plass, men tanken er at denne maskina (som da blir tilgjengeliggjort på stua) skal fungere som multimediamaskin, dvs til dvd, divx, mp3(/ogg?), mame, uae osv. Denne blir da koplet direkte inn i surroundforsterker som igjen er koplet på TV.

PC'n vil ha en lokal skjerm i kjelleren.

Kunne evt skaffet en firewire dvd-spiller (max 4.5m).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har da ingenting med "Stille PC" å gjøre. Dette må da være "Fjern PC". Bra jobb der :smile:

Hvem trenger CDSpiller når man har DAEMON tools :wink:. Backup av egen programvare/musikk er lov. Lagre BIN/CUE CD image av de også slipper du tenke på CD'er igjen. Ja, det litt av en jobb til å begynne med hvis du har mye data/musikk, men til slutt er det nydelig.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-29 14:32, guppigutt skrev:

Har da ingenting med "Stille PC" å gjøre. Dette må da være "Fjern PC". Bra jobb der :smile:

Det var overskrifta på artikkelen som het "Stille PC". PC'n er ikke stillere enn før, den er bare fjernet fra rommet.

Quote:

Hvem trenger CDSpiller når man har DAEMON tools :wink:. Backup av egen programvare/musikk er lov. Lagre BIN/CUE CD image av de også slipper du tenke på CD'er igjen. Ja, det litt av en jobb til å begynne med hvis du har mye data/musikk, men til slutt er det nydelig.

Det er først og fremst avspilling av dvd-filmer som blir litt tungvindte nå da jeg må stikke ned i kjelleren først for å sette inn dvd-plata. Har forsåvidt tenkt på en backup av cd'ene, men har ikke tatt meg tid til det enda. Hadde også vært bra med backup av dvd-filmene (og en av filmene jeg har er knekt allerede så der har jeg igjen for ikke å ha backup). Samt at jeg også ønsker meg divx-versjoner av digital8-tapene mine. Problemet er at å få gjennomført dette tar flere evigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...