Gå til innhold

Omtale av Tekken 5 (PS2)


Anbefalte innlegg

Mishima familien er alltid top tier chars og det er sjelden vits å spille noe annet i konkuranser (med unntak av TTT hvor ogrene og angel/devil var syyykt bra)

 

Kjedelige å spille? Det er lite som slår følelsen av å få inn ewgf etter ewgf etter ewgf :)

Husker jeg så en reportasje fra verdensmesterskapet i tekken 4 på en demo cd.. vinnern brukte christy, og finale motstandern bruke en non-Mishima kar(husker ikke hvem :hm: .

T4 telles ikke. Alle er enige om at det er den dårligste, hvor flest profesjonelle spillere ikke gadd bli med

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har ingen betydning. Tekken 5 har vært i hyllen min snart 6 måneder. Er iherdig tekken fan og spilt hundrevis av timer med alle i denne serien.

 

Fleste anmeldere gir det bra kritikk siden det ikke trenger forbedring. Det gamle systemet funker fortsatt. Personlig er jeg dritlei det. Få vekk "SPLASH SPLASH" i alle regnbuens farger slåssing. Gi oss blod, gi oss muligheten til å knekke arma så han ikke får til å slå lenger . Det er rom for forbedring i Tekken og da kan man bare ikke gi det bra kritikk for at det gamle funker bra, det blir bare rett og slett feil.

 

Gamer.no ga ikke en personlig mening, de omtalte spillet korrekt i min bok.

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt og spillt en del Tekken 5, Jeg skal være enig at siste boss er latterlig og ubalansert, det er bare flaks om man klarer å ta han på easy. Og det flammetrikset kunne han godt vært foruten. Men tekken 5 har den beste grafikken jeg noen gang har sett på ps2 så at den fikk 7 i grafikk var litt rart.

 

Jeg har runda hele Dead or Alive Ultimate og fådt alle drakter, å ta Tengu på hard over 50 ganger er faktisk lettere en en gang på easy med Tekken 5's boss.

Lenke til kommentar

Har enda ikke spilt tekken 5 så skal ikke kommentere om karakteren er gal. Men neste gang gamer.no får en av klassikerne i fanget (les: metroid, zelda o.l) så sett nå for all del ikke en mann som ikke liker de gamle spillene til å anmelde. Jeg vil ha en anmeldelse fra en som har samme synspunkt som 90% av resten av verden som har spilt det, å ikke den lille prosenten som har spilt spillene å ikke likt dem.

 

Slike hetse anmeldelser har jeg særdeles lite tilovers for. Greit at det er hans mening, men syns dette var gjennomsyret negativt. Å noe er feil når snittet på andre anmeldelser er så høyt i forhold.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Det er et par saker jeg lurer litt på i omtalen din. Jeg gir ærlig talt faen i hva du synes om musikken, den vil man uansett ha et subjektivt syn på. Du er såvidt jeg har forstått metall-dude, så da vil du vel også si at musikken i Rez ikke er noe å skryte av, og dermed gjøre deg selv irrelevant som musikkritiker.

 

Så over til omtalen. Du skriver at Tekken er ubalansert. Det synes jeg er veldig morsomt. Hva er det som er ubalansert der? Alle slag, spark og spesialangreps hastighet og prioritet er målt utifra skaden den gir, samt rollen det har i en characters repertoar. Pokes og de fleste spark canceller for eksempel en Phoenix Smasher, selv om den i og for seg både er rask og gir mye skade. Den har derimot lavere prioritet enn de fleste andre moves. Alle pokes og standardspark gir omtrent like mye skade, med visse justeringer i forhold til hastighet vs. styrke på for eksempel Kuma og Jack som ikke følger helt samme mønster som alle andre. Ingen balanserings-issues der.

 

La oss se litt på juggles ... her ville det vært veldig stort rom for debalansering, men rent bortsett fra launchen gir praktisk talt alle characters like mye skade på en grei juggle string. Og nei, rent bortsett fra de som kan drive med veggspill (som nesten kan sees på som en bug, og dermed et større problem enn debalansering), er det ingen characters som har mye sterkere juggles enn andre. Om de først er sterkere, er det som følge av at de er vanvittig vanskelige å beregne, og dermed blir mer eller mindre rettferdige fordi de er en kalkulert risiko. Men jeg spiller ikke særlig heavy-duty juggle, så jeg er ikke noen ekspert på feltet. Etter min erfaring mot folk som baserer spillet sitt på juggles, derimot, har jeg ikke opplevd noe urettferdig.

 

Hvordan er spillet debalansert? Du sier at nybegynnere kan slå erfarne spillere, men det kan jeg ærlig talt ikke si meg enig i. Jeg krøster nybegynnere. Kanskje de vinner første runde mens jeg setter meg inn i mashingen/stilen deres, men etter det har de ikke noen sjanse lenger. Alle nybegynnere er forutsigbare og mashere kan lett tas ned om du bare er forsiktig. Om du ikke er god nok til å slå noen som masher i spillet kan det vel knapt kalles UBALANSERT av den grunn? Du synes kanskje det er litt vanskelig å blocke mot Christie, men det er vel strengt tatt fordi du ikke er god nok til å blokkere. Det beviser absolutt ingenting om Tekken.

 

Hva med å lære seg å spille spillet før man kritiserer det? Jeg er klar over at det kanskje er litt mye å kreve at du skal mestre Tekken før du skriver noe om det, men det hadde vært praktisk om du iallfall forstod at spillet i hovedsak ikke dreier seg om kombostrenger slik du hevder. Faktisk så er det juggling og veldig korte komboer som leder opp til juggles eller harde spesialangrep som er greia. Eller noe helt annet. Avhengig av hvordan du spiller. Jeg bruker nesten ikke komboer, iallfall, med mindre jeg spiller mot noen jeg kan regne med at ikke kommer til å parere dem.

 

Hva er det forresten som er bedre enn Tekken 5, da? VF4? Der kan vi være enige. SF3? Sure, det er virkelig heavy greier. DoA ..? Unnskyld, men om det er NOE her i verden som er debalansert så er det DoA. Mashers ahoy! Mortal Kombat? Really ... det er ikke akkurat noen epitome av balanse det heller. Jeg vet ikke om du har spilt KoF, Rumble Fish eller Guilty Gear eller andre nyere slåssespill, men de færreste er like gjennomarbeidet og solid som Tekken 5. Så jeg vil gjerne vite hva sammenligningsgrunnlaget ditt er. Soul Calibur 2?

Lenke til kommentar

Sukk .. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

 

Bare for å få fakta fram: T4 sugde, T5 har potensiale. En måned eller to før konsollversjonen av T5 kom ut så hagla det med mail fra Tekkenzaibatsu.com som trygla Namco å fikse bugs osv, det gikk som det måtte gå; i lærdom av T4 så ble spillet forsinket. MEN ! Namco lærer fortsatt ikke. Den suprise delen med at Heihachi ble lansert på Arcade en uke før konsollversjonen kom ut var lite digg, Heihachi fikk garantert f,f,+2 etter 1~u/f, 1+2 .. bang! 40% av lifebarrien borte.

 

Tekken 5.1 kommer til arcade nå, noe som trengtes .. i og med at alt gjorde for mye skade, det er også en av forandringe i Tekken 5.1. Mindre damage og fjerning av noen bugs. Wallsystemet funker mye bedre, selv om Bryan og Steve gjør latterlig mye skade på wall. Steve, Nina og Bryan er også ranket som topp 3.

 

T5 er en blanding av TTT ( det beste Tekkenspillet) og T4. T5 er endelig raskere (18%), og stepping funker faktisk igjen.

 

Skal du skrive en anmeldelse, så sørg for at du faktisk vet hva du skriver om. Faen a, det blir det samme som om jeg skriver en anmeldelse av en jævla båt. Båten var kul, sugen lyd på motoren. Men husk! Bare min mening. Amatører kan ikke skrive anmeldelser. Noen hørt musikken i T4? Særlig Mall brettet ? Det fikk ørene mine til å blø. Og nå som Namco har klart å stablet et soundtrack som de fleste liker, da bør man spesielt ikke klage. Når det gjelder gameplay, spillet er da faen meg balansert. Ok, Namco var mongo nok til å booste up death fist til Paul slik at den aldri har gjort mer skade. Ok, Steve Fox er latterlig powerfull, men ikke verre enn det Jin var i T4. Under T4 EM så ble alle som valgte Jin bua ut. Det sier vel det meste. Dette her er mer balansert, og det er ikke verre at man velger maps som det ikke er walls på. Da føles det mye mer som TTT. Du sier at nybegynnere kan slå erfarne spillere, ya? WRONG! I T4 så kunne det nesten være tilfelle, men i T5 .. nope. Igjen, jeg krever ikke at du skal være en høy ranket fighting-spiller for å skrive anmeldelse. Men for guds skyld, ha peil på det du skriver om. Tekken 5 er ikke det beste spillet, både VF og Third Strike kreves mer og er mer balansert. Mortal Kombat var .. ja .. bare fun. DOA vil jeg ikke engang nevne da dette er fullstendig skrap. Har aldri sett maken; det er en frame mellom hver counter gir deg mulighet til å countre alt.

 

Tekken 5 er forresten blitt mer populært enn VF FT for tiden, men det er bare fordi Namco kopierte Card Systemet av VF, pluss det var et genistrek å slå sammen VF.Net til fighting.Net = Tekken, VF og Guilty Gear. Ja, i Japan så spiller man online, det er snakk om å legge inn fighting.Net også i Sør-Korea, da Tekken alltid har vært mest populært der.

 

Øh .. histore og JinPatchi ? Du kan faktisk unlocke JinPatchi på singemodus, men hvem faen er ute etter dette her når Tekken er et VS spill ?

Endret av Duki
Lenke til kommentar

Dette var ikke en god anmeldelse. Når en spilltittel er nummerert som nummer fem, så bør det anmeldes av noen som kjenner til serien.

Det er vanskelig å bare sammenligne T5 med DOA og VF4:E når disse har helt forskjellige motorer i bunnen. Det blir som å syte over at Gran Turismo går sakte i forhold til Burnout. Tekken-serien har en enorm tilhengerskare, og den kanprer langt flere casual-gamers enn f.eks. VF, dette er fordi motoren er button-basher vennlig og ikke så utrolig vanskelig å mestre som VF. Du burde spilt Tekken 4 før denne anmeldelsen, for grunnen til at Tekken 5 er utrolig bra er fordi det er langt bedre enn en noe skuffende 4'er og minner om seriens beste tittel - Tekken 3.

Musikken er standard Beat'Em Up. Hvorfor ikke sammenligne musikken med søppelmusikken i alle andre slåssespill? Beat'Em Up har ikke bra musikk.

Lenke til kommentar

ZlummGlumm:

Med all den tiden de har kunne de vel funnet på en litt bedre historie til alle karakterene!

MK:D og DOA:U skal begge ha online gameplay, ifølge videoreview på ign (eller gamespot husker ikke helt...) gikk det faktisk som en drøm på DOA til tross for hvor raskt det er,,,

 

zeph:

Mortal Kombat er ikke så raskt! Det ligger vel ganske ligt med Tekken, men jeg synes at bevegelsene er mer hakkete og kontrollen mindre responsiv så det virker nesten tregere... og det er altfor linert...

Lenke til kommentar

Har begynt å stole en god del mer på Gamer enn andre som Gamespot, IGN og Gamespy nå.

Liker faktisk ikke disse. De føles så JÆÆÆÆVLIG korrupte ut. Man kan faktisk lese det mellom linjene i omtalene deres. Spill som DOOM 3, HL2, BiA, osv har fått kjempekarakterer når de faktisk ikke engang er mer enn 3 4-deler.

 

Det er egentlig som om at de begynner å bli så rike og arrogante, disse folka, at de glemmer at average Joe ikke har råd til å kjøpe hvert forbanna spill som kommer ut på markedet!

 

Bækk tu tåpikk: Kan se for meg lyden i spillet.

Alle har sånne macho-stemmer, og slagene har sikkert akkurat samme lyd som de gamle begynnelsen-av-80-tallet action filmene (noen som så Escape From New York i natt?) :wee:

Lenke til kommentar

Musikken i spillet er slik musikk fordi hvis Tekken har en annen type musikk, spør folk seg selv "Hva har skjedd nå, det er et eller annet forskjellig her! Aha, det er musikken! Hvorfor har dem skiftet den ? Dem må jo bruke den gode gamle tekken musikken!"

 

Det handler ikke om hvor mange loops eller tull det er ,fordi det er TEKKEN musikken.

Skifter dem musikken, er det ikke lenger tekken.

Teknoen i tekken er et godt kjennemerke av tekken som jeg tror mange er positive til, ihvertfall asiaterne.

Lenke til kommentar

Er vel noen av mapsa som har litt dårlig musikk i forhold til forgjengerne som er bevist når de har med gamle banen Statue A. De har remixet den opp for Tekken 5 men fortsann samme melodien....fy faen den rocker. Det er tekken episk på sitt beste :p

Lenke til kommentar
ZlummGlumm:

zeph:

Mortal Kombat er ikke så raskt! Det ligger vel ganske ligt med Tekken, men jeg synes at bevegelsene er mer hakkete og kontrollen mindre responsiv så det virker nesten tregere... og det er altfor linert...

Riktig det, eg formulerte meg litt feil der. DoA er raskare, og stort sett det eg har spelt av slike spel dei siste åra. MK var min favoritt lenge, frå Playstation, men DoA tok over.

 

Alle kan ikkje gje eit spel toppkarakter, og i denne anmeldelsen er eg enig med skribenten.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Dere som er imot at forfatter "slakter" spillet, slutt å slakt forfatter. Ærlig talt folkens. Det er jo ikke akkurat slik at noen dør av at gamer.no gir spillet 6/10. Dessuten er ikke 6/10 slakt, det er over middels det. For de som mener noe annet, heviser jeg til en ypperlig artikkel her på gamer.no om karakter inflasjon.

 

Så skal dere også huske på at dette er forfatterens subjektive meninger. Han prøver på igen måte å påtvinge dere sine meninger. Om folk her virkelig ikke kan være så voksne, at de lar være med å begynne å sutre fordi forfatter bare ga spillet litt over middels, henviser jeg dem til barnehagen. Voks opp folkens.

Lenke til kommentar
Musikken i spillet er slik musikk fordi hvis Tekken har en annen type musikk, spør folk seg selv "Hva har skjedd nå, det er et eller annet forskjellig her! Aha, det er musikken! Hvorfor har dem skiftet den ? Dem må jo bruke den gode gamle tekken musikken!"

 

Det handler ikke om hvor mange loops eller tull det er ,fordi det er TEKKEN musikken.

Skifter dem musikken, er det ikke lenger tekken.

Teknoen i tekken er et godt kjennemerke av tekken som jeg tror mange er positive til, ihvertfall asiaterne.

Hva har musikk med Tekken å gjøre? Det er slosse spill Ikke singstar :!: :!: :hrm:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...