Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter jeg bytta cpu kjøling fra til cooler master hyper til zalman 7700cu, har tempen steget en del (lå på 34 grader ved vanlig bruk med hyper, til 46 grader med zalman)

full load i 30 min ligger jeg på 59 grader.

har amd 1.8 3000+ clocka til 2.6

er 59 grader decent, eller burde jeg vurdere å bytte tilbake ? evt clocke ned

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

59grader er jo en skikkelig nedtur. :dontgetit:

Du bør nok sjekke montasjen en gang til ja, for å være helt sikker på at kontakten mellom kjøleren og CPU er som den skal være.

Da tar jeg for gitt at Zalman-kjøleren kan oppvise bedre resultater enn den Coolermaster-kjøleren du byttet ut. Men det har du vel sjekket?

Lenke til kommentar

Smørte på ny artic silver igår. Både på zalman ribb og på cpu chip. La merke til at mer eller mindre all artic silver var delvis borte ? Skjønte ikke helt det, mulig det har noe med at jeg putta på asilver med fingern, vet ikke åssen effekt det blir. Men etter at jeg smørte det ut med et visa kort ser det ut til å sitte bedre, både på cpu og rib.

Ser ut til å ha gitt bedre resultater. Ligger på 46 grader ved normal brukt, og drøye 53 ved full load i 30 min.

Men la merke til at selve zalman ribben ikke dekker hele cpu chipen, noe som coolermaster saken gjør. :thumbdown:

Coolermaster er uten tvil en mye bedre kjøler, men jeg takler ikke fler 80mm vifter i pcen min. Zalman saken er støyløs!

Alltid hatt tro på papst, men papst (19dB) er langt ifra støyløs. Kunne vurdert silenx vifter, men orker ikke :p

Som det ligger ann nå er jeg fornøyd med 46 grader med en god del overklokk.

Takk for svar

Endret av nvenjar
Lenke til kommentar

Husk, når du smører på kjølepasta skal det bare gi bedre kontakt mellom cpu og kjøler, dvs, du skal ha et VELDIG tynt lag med kjølepasta for å hindre at det blir mellomrom mellom kjøler og cpu.

Eksempel:

Si at kjølepasta leder varme 10 ganger dårligere en kjøleribben. Da vill du jo selvsagt ha så lite som mulig kjølepasta, MEN du må ha den. Det av den enkle grunn at luft leder varme kanskje 100 ganger dårligere.

Litt tidlig på morningen, beklager hvis innlegget ble litt rotette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...