Cyberfrog Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hele den kjedelige historien: - Skrudde sammen en ny AMD64-maskin - Under installasjon av WinXP Pro var jeg plaget av stadige blåskjermer som umuliggjorde installasjonen. På mitt Epox 9NPA+ Ulta hovedkort er slot1/2 og 3/4 for dual channel, og jeg hadde satt Kingston HyperX PC3200-minnet (KHX3200ULK2/1G) i slot-ene 3 og 4. - Jeg flyttet brikken i slot 4 til slot 1, og installasjonen gikk feilfritt. - Noen dager senere (dvs. i dag) prøver jeg like godt slot-ene 1/2 og resultatet blir blåskjerm og umiddelbar restart ved lasting av windows. RAM-brikkene er tidligere brukt i en "Barton" 2500+ maskin, i dual channel slot-ene på et Asus A7N8X-hovedkort, uten slike problemer. Jeg kan heller ikke sette dem slik de står nå (slot 1/3) til 400MHz (200 i Bios x2) og fortsatt få laste Windows (får ikke blåskjermer, men maskinen restarter bare). Så hva er dette for noe? Vil det være noe poeng i å prøve å oppgradere BIOS? Er det annet som kan prøves? Taper jeg mye ytelse på ikke å kjøre brikkene i dual channel? Takker for svar . Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Mister litt effekt å ikke ha dual channel. Siden du har brukt de i dual før skal ramen funke den da. Prøv å oppgradere bios om det finnes en nyere versjon. Noen Hovedkort kan være mer kresene på ramen enn andre. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Oppgraderte til BIOS versjon av 29/6 2005, som skulle være ny nok. Har fortsatt samme problem . Vel, får se om Kingston har grunn til å skryte så uhemmet av supporten sin som de gjør. Blir vel til at RAM-en må byttes etter hvert, slik at stakkars Barton (som nå sitter med 2x256MB PC2700) kan få tilbake RAM-en sin . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå