AndersT2 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg har kjøpt nytt lydanlegg til PCen, og tenkte å prøve å bruke digital utgangen. Men finner ikke helt den kablen jeg trenger. Jeg har ett Creative Augidy 2 lydkort som er ett par år gammelt. I manualen jeg fant på nettet står det en minijack til DIN plugg. På mitt nye anlegg Logitechs Z-5500 så er det en RCA inngang for coaxen. (det er også en toshlink inngang for optisk). Hvordan kabel skal jeg bruke? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Da jeg brukte minijack på Audigy brukte jeg faktisk en helt vanlig stereo minijack->RCA. Lenke til kommentar
Ost99 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Jeg har kjøpt nytt lydanlegg til PCen, og tenkte å prøve å bruke digital utgangen. Men finner ikke helt den kablen jeg trenger. Jeg har ett Creative Augidy 2 lydkort som er ett par år gammelt. I manualen jeg fant på nettet står det en minijack til DIN plugg. På mitt nye anlegg Logitechs Z-5500 så er det en RCA inngang for coaxen. (det er også en toshlink inngang for optisk). Hvordan kabel skal jeg bruke? Du må finne en kabel med 75ohm impedans, og lage til en minijack på en side og rca på den andre. Vanlig TV-antenneledning er f.eks. 75ohm. Noen typer rca-rca lydkabler er det også. Edit: Forresten lurt å bruke en mono-minijack! Endret 1. juli 2005 av Ost99 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Har prøvd med en Minijack til 2xRCA splitter, men lyden ble så mye dårligere enn det var med de analoge kablene som fulgte med. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg bruker denne kabelen mellom mitt lydkort til forsterkeren. Helt krystallklar lyd. Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Kabelen "Diverse" linker til er ikke brukbar til det trådstarter spør om. Det du trenger er en mono minijack til coax overgang (+ en coax kabel), eventuelt en kabel som selges av Creative. Personlig har jeg innfunnet meg med å bruke den tre-delte "tingen" av en kabel som fulgte med høyttalerene mine for å sende lyd fra mitt Audigy2 til mine Logitech z-680. Creative må komme med noe temmelig spektakulært for at jeg noensinne skal handle noen av deres produkter igjen - men det er mest p.g.a at driverne deres er helt hinsides elendige. Lenke til kommentar
50_Øre Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Du trenger DENNE kabelen og DENNE adapteren. Da funker det fett! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Du trenger DENNE kabelen og DENNE adapteren. Da funker det fett! Takk. Da trenger jeg kun adapteren, har kabler nok med 75 ohms motstand i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå