petterg Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg repartisjonerte og instalerte windows på pc'n til en kamerat i går. Pga feil på filsystemet nektet Ghost å ta bakup. Partimage (linux) feilet også. Dermed ble den alternative løsningen å kopiere ut alle mapper til en annen disk v.h.a Knoppix Live CD. (Windows Live CD og Bart PE klarte ikke å få kontakt med SATA disken - driver problem.) I god tro at alt av interesse var kopiert ut fra den skadede SATA disken (NTFS) til en disk med FAT32 filsys ble SATA disken repartisjonert, formatert, windows instalert, alle programmer instalert. Så viste det seg at en hel bildesamling - veldig verdifull for familien - er borte! De mener den lå som en undermappe av en av de mappene jeg tok kopi av, men den har altså ikke kommet med. Problemet her er altså at store deler av disken er overskrevet, men siden bildene bare var en uke gamle er håpet at de lå et stykke ut på disken, og dermed ikke har blitt overskrevet. Finnes det noen andre alternativer enn å sende disken til IBAS for å få disse bildene tilbake? Forslag til både linux og windows mottas med stor takk. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 GetDataBack for NTFS har iallefall hjulpe meg med lignande problem.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Det finnes andre firmaer som er mye rimeligere enn IBAS i slike tilfeller, bare så du er klar over det dersom det kommer til stykket. Ellers er det GetDataBack o.l. som er tipset, bare ikke installer det, eller skriv til disken ellers før du har kjørt programmet Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Prøver å kjøre det programmet etter at jeg ved ett uhell greide å slette 60GB med ting og tang. Men jeg har flere disker, hvordan finner jeg ut hvem som er hvem? det kommer kun ett nr, og ser ikke I: eller noe slikt noe sted Lenke til kommentar
Buffaloboy Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Når jeg klarer å slette eller har lyst til å gjenopprette filer andre har sletter bruker jeg et lite program som heter restoration. Har funket et fett for meg, har brukt dette ganske mye. Kan lastes ned på download.com, bare søk på restoration og last ned. Slipper å installere, bare å kjøre en exe fil og søke. Buffaloboy Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Nå har jeg sitti med GetBackData å letet igjennom 3 harddisker som hver tok litt over timen å gå igjennom, for så å endelig finne filene. MEN så viste det seg at jeg ikke fikk åpnet dem igjen fordi det var en prøve av programmet Testet så restoration som ble nevnt, og fant den riktig disk med en gang, og letet og fant alle tapte filer på rundt 2 minutter, for så å lagre dem der jeg vil. Dermed ikke bruk GetBackData. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Kostnaden på GDB er ikkje så ikkje.. Om det er uerstattelige bilder så er det vel verdt å legge ut tre-fire hundre kroner, vel? Då har du programmet til seinare.. Alltid kjekt å ha.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 så litt på programmet Restoration selv og det så kurrant ut. nå har jeg ikke sletta mye fra disken min enda for har nettopp formatert den og satt den inni kassa, men når jeg brukte programmet til å skanne C: så fant den litt som jeg hadde sletta. Blant annet mappa til et program som jeg avinstallert i går. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Get Data Back klarte faktisk å finne endel filer! Problemet nå er at veldig mange av dem er skadet. Er det noen triks for å reparere jpeg filer? Jeg kjørte GDB fra en windows live cd, så jeg har ikke tilgang på hverken brenner eller nettverk. Altså hvis triksene er etterbehandling kan jo filene lagres på en ekstra hd jeg satt i, og hd'n flyttes til annen maskin etter shutdown. MEN hvis det er noen triks som bør gjøres direkte fra den skadde disken hadde de vært kjekke å gjøre nå med det samme før shutdown. Eneste jeg har for bildevisning er I.E og picture preview programmet som ligger standard i xp. Begge disse viser mange av bildene som helt blanke! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 greide å få tilbake nesten 40 GB med restoration, så hvorfor bruke flere hundre på ett annet program som også bruker 10-20 ganger lengre tid? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 I mitt tilfelle får ikke Restoration fram en eneste fil. Grunnen er nok at partisjonene er endret og filtabellene overskrevet. Skal prøve et par andre prog nå. Leter fortsatt etter måter å reparere skadde jpg filer. Trenger forslag til egnede programmer! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Finner disse programene kataloger med filer? Slettet ca 40.000bilder som lå i babe katalogen min og den vil eg ha tilbake! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Finner disse programene kataloger med filer? Slettet ca 40.000bilder som lå i babe katalogen min og den vil eg ha tilbake! Restoration vil med første øyekast se litt dumt ut der, siden den finner alle filene, jeg fikk opp over 36.000 stykker, og så for meg en meget lang natt da jeg kun kunne markere en og en. Men hvis du finner rot katalogen, så oppretter den alt som lå under der. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Både GetDataBack og Recover My Files finner mapper med innhold. Ikke alltid at mappene ligger på riktig sted, og med riktig navn, men det er hvertfall en form for sortering på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå