Gå til innhold

Kommer opp som Dynamisk disk i Win XP

Anbefalte innlegg

Heisann

Har kjøpt meg eksternt HD-kabinett og satt i min sekundære HD fra min stasjonære PC. Disken er en WD 120 GB.

Kabinettet bruker USB 2.0 og HD ble oppdaget med en gang jeg koblet den til. Problemet var da at den IKKE dukket opp i 'min datamaskin'.

Gikk da inn på 'Kontrollpanel'->'Administrative verktøy'->'Datamaskinbehandling', der fant jeg den. MEN den var satt opp som "dynamisk disk", ikke standard, antar at det er derfor den ikke dukket opp i 'min datamaskin'. Uansett, jeg kunne aktivere den slik at jeg fikk brukt den som vanlig, men da måtte jeg aktivere den på samme sted neste gang jeg koblet den til.

Derfor prøvde jeg "konvertere til standarddisk" som virket som et forlokkende alternativ i 'datamaskinbehandling'. Dette gikk dritt og nå er det 120 GB "utildelt plass"....

Noen som har en ide om hvordan jeg kan redde dataene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste gang, proev "import dynamic disk". Men jeg mener aa huske at Windows protesterer mot dynamiske disker paa USB kontrollere og da maa disken kobles til vanlig IDE, toemmes, og saa konverteres til Basic foer den kan brukes i USB kabinettet.

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...