Gå til innhold

Triks for å finne pixelfeil

robiwan

Anbefalte innlegg

Jeg har da fått ny skjerm, jeg har ikke fått testet den ut enda. Og i og med at jeg skal på ferie snart (på Quart :w00t: ). Hadde det vært greit og vite at den ikke har noen pixelfeil. Spesielt med tanke på retur da.

Lurer derfor på om det finnes noen smarte løsninger(evt program) på å fort finne pixelfeil. Slik at jeg kan få gjort det før jeg pakker sekken og stikker :fun:

Endret av robiwan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk tips om lcdtest så det kan du jo sjekke ut, skal bort å hente min lcd straks så blir testing på meg også, lykke til  :thumbup:

Akkurat et slikt program jeg så for meg :thumbup: Gleder meg til jeg kommer hjem og få testa ut skjermen :) Takk for tipset og lykke til deg også :thumbup:

Har du (eller noen andre) foresten noen tips på denne her også, mens vi er i slaget tenkte jeg... Kanskje samme program kan brukes til å justere farger, i og med at de sender ut "rene farger" :hmm:

Endret av robiwan
Lenke til kommentar

Om du finner doede pixler kan det hende du kan vekke dem igjen. Jeg hadde tre delvis doede paa min 20" Dell, men alle vaakna etter at jeg la et blankt ark over skjermen og gnidde forsiktig over omraadene med de defekte pikslene! Var rimelig fornoyd da ja :-)

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...