Gå til innhold

Problemer med Gainward sitt 6800GT "gs"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt om mange som ikke har problemer med å kjøre de frekvensene med det kortet, men selv om "mange" klarer det, er ikke det standarden for alle systemer.

Kanskje du kan oppgi litt mer info? Hva er temperaturen på GPU f.eks når du kjører 400/1200?

btw: Vet du om Experttool er kompatibelt med andre kort enn Gainward?

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Hørtes ikke så forferdelig ut med 54 grader (er jo sertifisert til 120 så :p) Men det igjen er jo avhengig av hvor "kresen" du er på tempen, regner med 54 grader var idle temperatur, eller? Hvis det er tilfelle, må du nok regne med nærmere 70 grader load temp. hvilket jeg personlig synes er drøyt :)

Testa Experttool nå, finner det ikke nødvendig og benytte, ikke noe mer "lure ting" der, som nvtweak ikke gjør eller finner..

Tilbake til saken din, hvis du får artifacts med den klokken, hvor langt må du dra ned inntil du slipper artifacts? Kanskje du kan vurdere en annen kjøler, slik som denne:

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...F700CU&toc=3865

Den er bare genial <3 :)

Lenke til kommentar

Bruker enhanced mode på expert tool men den blir da satt til 400/1200...

Noen andre som har dette problemet? kortet kjører fint uten artfact's på 400/1100 og får 12900 poeng mot 13150 med 400/1200.. Noen vits i å bruke reklamasjon på dette?

Lenke til kommentar

Jeg tror rett og slett det er en feil med måten Expert tools gjenkjenner disse kortene jeg Stinger. Som du og andre er inne på er vel ikke GS ment og skulle klare 1200 på minnet. Så for meg virker det som Expert tools gjenkjenner dette som GLH. Expert tools er forøvrig et merkelig klokkeprogram.

Selv om jeg går NED på kjærnefart får jeg bare opp det vinduet som sier at "dette kan gjøre systemet ustabilt, sikker på du vil beholde?" Så den mld kommer samme hva jeg velger. Kan fint kjøre kjærnen en god del høyere enn 400 uten artifacts, men minnet gir seg på ca 1190. Og like merkelig er det at jeg kan sette så høyt jeg gidder, 470/1260 var vel det meste jeg testet, og da blir det så mye artifacts at bare et trenet øye gjenkjenner bildene på 3DMark testen :p

Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 06/07/2005 : 21:41

har vært inne på samme tanken.. på komplett sine sider står jo hastigheten til 400/1100 så tror det må være ett sotfware problem med gjennkjenningen av kortene.. men ellers er jeg veldig fornøyd med kortet 

Ja, jeg er temmelig sikker på at det er årsaken. Litt snodig det med Expert Tools egentlig. Jeg prøvde og innstallere Expert tools fra mitt andre Gainward, og akkurat det sammme skjedde. Så uten at jeg er ekspert på temaet virker for meg som det kan være noe med bios på skjermkortet som gir feil informasjon.

Er så langt fornøyd med mitt også, var litt valgets kval for min del om jeg skulle kjøpe dette kortet, var litt redd for og bli skuffet. Men det har så langt innfridd forventingene, og jeg har nå virkelig fått se i praksis at 3DMark ikke er alt, og langt derifra!

Klokkemessig er det ikke like gladklokkende som 6600GLH kortet mitt, men klarer og skvise 14344 3DMark 03 poeng @459/1190 ut av det.

Det som for meg er viktigere er opplevelsen, driver stort sett kun med simulatorer og feelingen/kjørefølesen i spesielt R Burns er ubeskrivelig mye bedre. Dette kortet takler jo ikke hva som helst, men med skjerm som begrenser oppløsningen til 1024x1280 gjør det en god jobb syns jeg.

Lenke til kommentar

last ned nyeste versjon av expert tool! en del feilfiksing der... ellers skal golden sample ha en garantert hastighet som er utover spesifikasjonene til nvida. hvis dere ser i manualen til grafikkortet isteden for å hive den rett i søpla så står alt det der.

ellers er 70-80 grader ikke unormalt høyt på dagens nvidia-toppkort. har selv et 7800gtx, det går på 47\75 grader ca, mens en fyr jeg kjenner har et 6800ultra som går på ca. 80 grader i bruk, dette med god gjennomtrekk i kabinettet og en stor zalman-kjøler. selv bruker jeg standard kjøler, men har et par 120-vifter som sørger for god gjennomtrekk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...