Gå til innhold

Nytt hovedkort, hvilket?

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle kjøpe et nytt hovedkort, vil jeg merke veldig forskjell på nforce 3 og nforce 4? Skal ha et med dual channel minne porter og agp. Bør jeg forresten bytte ut skjermkortet med et pci-e kort? Har tenkt til å kjøpe dette hovedkortet.

Er det hovekortet sammen med en Venice 3000+ noe å satse på eller vil jeg merke veldig forskjell på den og en nforce4?

På forhånd, takk :)

Skal forresten bytte cpu'en også :)

Endret av Jurgis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(ironi)

For all del, bytt ut AGP-kortet med PCI-E, da PCI-E er ca 1000 ganger raskere!!

(/ironi)

Liten vits å bytte nå, med mindre du har planer om å sitte lenge med delene dine, kjære bror :)

Og er du litt som meg, kan du like gjene kjøpe det du linker til nå. Godt og stabilt vil jeg tro, finner vel forøvrig en test av det her på hw?

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
(/ironi)

(ironi slutt)

Liten vits å bytte nå, med mindre du har planer om å sitte lenge med delene dine, kjære bror :)

Og er du litt som meg, kan du like gjene kjøpe det du linker til nå. Godt og stabilt vil jeg tro, finner vel forøvrig en test av det her på hw?

PCI-E raskere enn AGP? PCI-E gir vel egentlig ikke merkbar forskjell i grafikkytelse :roll:

Det er mer fremtidsrettet dog. Men det gir ikke merkbar bedre ytelse. Det er tull.

Edit: Tasteleif.

Endret av Nomix
Lenke til kommentar
(/ironi)

(ironi slutt)

PCI-E raskere enn AGP? PCI-E gir vel egentlig ikke merkbar forskjell i grafikkytelse :roll:

Det er mer fremtidsrettet dog. Men det gir ikke merkbar bedre ytelse. Det er tull.

Edit: Tasteleif.

Sett ironidelen av innlegget?

Jeg er ikke videre dum skjønner du, og vet at det ikke er noe å hente på ytelse ved å gå fra AGP til PCI-Express, men det er jo "fremtiden" for oss hw-geeker :)

Det ble lansert som noe revolusjonerende, men den den delen har latt vente på seg, desverre. Skulle gjerne sett at ytelsen gikk opp med PCi-Express mot tilsvarende AGP...

Ikke for å være frekk, men les det du siterer litt nøyere neste gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...