Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva skjer? Telenor ADSL


Anbefalte innlegg

personlig synes jeg at det er umoralsk gjort av telenor å gjøre dette. de har jo lovet fast pris til en drøss mennesker. Og om de har tapt penger etter ett år, vil de jo tjene inn det lenger fram i tid.(de har brukt en del penger på utbygging og lansering) De må jo regne med at de eventuelt må gå på en smell det første året!

 

tidligere saker som gjør at jeg ikke liker telenors atferd:

 

*ISDN: husker da de prøvde å få ut est mulig penger fra folket da de lanserte ISDN (selv om ADSL-teknologien fantes)

*IT-bremsing i NOrge, Norge ligger altfor langt bak resten av verden bare fordi Telenor har monopol og ikke vil at nyeste teknlogi skal være allemannseie.

 

blir litt depp, når jeg ser på Norge. :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Telenor ADSL men nå skal det skiftet...

 

tenk det blir som å betale for musikk/filmer du laster ned.

 

Men telenor er idioter som tror at de tjener penger på dette. Å betale for hver enkel byte er noe helt for j****g.

 

--------------------------------------------------

 

Men hva med det "modemet" som følgte med hva skal jeg/vi gjøre med det?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 16:27, tom^ skrev:

Vent til Telenor kommer og henter det :smile:


Mitt ligger her fortsatt .. 1mnd etter at abbonementet ble sagt opp.



 

Jeg for min del, kommer ikke til å være like disponibel som da modemet ble installert. Skal de hente det - da får de pent komme på kveldstid.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 16:27, tom^ skrev:

Vent til Telenor kommer og henter det :smile:


Mitt ligger her fortsatt .. 1mnd etter at abbonementet ble sagt opp.





 

Et tips:

 

1. Skru opp modemet

2. Finn potetskall, salatblader o.l.

3. Plasser det omhyggelig i modemet, så mye som mulig.

4. Skru igjen modemet.

5. Oppbevar det varmt til Telenor kommer og henter det. :grin:

Lenke til kommentar

Ikke tro at jeg er for politikken til telenor (har ngt selv), men vi i scandinavia er ganske bortskjemt på internett. Mange andre land har store begrensninger på ADSL og det er over dobbelt så dyrt.

Et eksempel er Australia, der må de betale ca. 60$ måneden for 384/128 og har en begrensning på 3GB per måned. Over det må de betale per MB.

Etter det jeg har forstått så er det ganske vanlig med 128/64 ADSL linjer i England....

 

-----------------------------------

Bullseye

Lenke til kommentar

Det er missoppfatning at dere som har bindigstid vil legge merke til dette fra 1 oktober.

 

Prata med telenor i dag og for kunder med bindingstid er den nye prisingen ikke lovlig gjennomførbar før bindigstid har gått ut.

 

Men er like enig som alle andre at denne politikken er helt på trynet! Skulle likt og sett sjefa til NGT/bluecom når de så dette, lyste sikkert $$$ av øya dems;-)

 

Så det på itavisen i dag, to min etterpå: NGT mottok min bestilling på Delta abb.

Lenke til kommentar

huff.. here we go again..

 

gjør det uansett enkelt jeg.. hvis dette skjer (jeg bruker ngt) med telenor, så kommer ngt etter, og alle andre aktører på markedet, og da viker jeg mer og mer fra nettet, vil da ikke ha råd til å bruke nettet så mye som jeg gjør... ... men, kan si såppas. bra jobba telenor!.. fin fin metode på å konke seg selv totalt..

 

 

 

 

House...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 17:27, Sir_Arcus skrev:

Det er missoppfatning at dere som har bindigstid vil legge merke til dette fra 1 oktober.


 

Bindingstiden min gikk ut for over 7mnd siden. Men, hvorfor skal jeg tape pengene jeg har investert i etableringsavgift?

 

Har sagt mitt om den saken tidligere i denne tråden.

Lenke til kommentar

Har nå hatt nextgentel hele tida jeg :smile:

Jeg skal aldri ha noe mer med Trenernor å gjøre...

De er som arbeiderpartiet, velgerne deres dør ut og de vet ikke helt hva de skal gjøre med det.

 

I mellomtiden balanserer de på randen av konkurs, og skiller stadig ut mindre avdelinger for å slå dem konkurs 1 år senere istedenfor å la hele telenor gå på smellen...

 

Det ble sagt at aksjemarkedet kom til å dumpe Telenor på grunn av dette, det Telenor gjør er å signalisere til aksjonærene at de er ute etter penger, og det er aksjonærene tjent med, sorry, men folkemening og aksjonærmening ar to litt forskjellige ting

Lenke til kommentar

Uansett hva enn telenor bestemmer seg for å gjør med adsl'en sin bør folk av og til sjekke hva andre tilbyr.

Punkter å huske på i den forbinnelsen er:

* pris

* tjenester man får (mail,news, irc, spill servere,

proxy'er, etc...)

* båndbredde videre til ditt du surfer..

(det hjelper nada å ha 10mb linje in til

levrandøren når du kun får 10% ut resten av veien.)

* Kundesupport, hvis du trenger det.

Lenke til kommentar

hva mener du med irc er det en tjeneste!?!?

 

 

trodde alle som hadde internet kunne ha det

 

 

_________________

Intel P4 2 GHZ Boxed Northwood

DDR-DIMM PC2100 256MB DDR CL2.5

Geforce 4 mx 440

Memorex tråløst tastatur og mus.

IBM 19" Skjem

Plexor IDE 40x12x40 brenner

3,5 tommer diskett

Abit BD7M Hovedkort for S478/P-4

 

[ Denne Melding var redigert av: DarkKing888 på 2002-07-26 18:08 ]

Lenke til kommentar

Den 2002-07-26 18:05, DarkKing888 skrev:

hva mener du med irc er det en tjeneste!?!?  

 

trodde alle som hadde internet kunne ha det

 

Det finnes flere gratis irc servere man

kan koble seg opp mot, det samme gjelder

også for de andre tjenestene, men at

levrandøren din tilbyr det synes jeg

er en fordel da kan man nemlig kreve

oppetid og en hvis kvalitet for tjenesten.

Dessuten så får man nok bra hastighet til tjenesten

i og med at den er så nærme pluss at man ikke deler

tjenesten med fullt så mange andre.

Lenke til kommentar

en ting skjønner jeg ikke...

 

de reklamerer for at det blir "bedre for småbrukere". Da tenker jeg, hvor mange småbrukere er det som har gidda å skaffa seg bredbånd? Hvis man bare bruker internett til email, lese VG og andre nettsider nå og da, holder det ikke bra med et 56k modem/isdn ? Og om de vil ha småbrukere til å oppgradere til adsl, så er vel småbrukerne de minst engasjerte som ikke bryr seg så mye og da heller ikke vil oppgradere?

 

*rister på hodet*

 

Med tanke på kostnadene til telenor så er jo hastigheten på nettet glimmrende, ikke ustabilt eller treigt som feks. cybercity da de ble "misbrukt", så de har jo kapasiteten, det er jo bare noe vedlikehold på ting som går istykker og noen nye innkjøp som koster vel? Kan ikke se for meg at de går i underskudd når de eier nettet. Det er vel heller at de hadde grovere overskudd før, når det var flere som satt døgnet rundt med dobbel isdn og hadde 10000kr tlf regning.

 

Jeg kommer ikke til å sitte å telle hverken MB eller minutter, det er sikkert, da kutter jeg heller ut Telenor.

Lenke til kommentar

må bare kommentere noe fra nettavisen;

 

"ISDN hinder

Baksaas og Telenor-ledelsen ser ingen mørke skyer på bredbåndhimmelen av den grunn. Han tror at ADSL-kundene vil komme, men at de forsinkes av ISDN-linjenene.

 

– Bredbånd dreier seg først og fremst om rask internetttilgang. Vi må ta høyde for at ISDN har etablert seg sterkere i Norge enn andre steder, og det vil forsinke veksten i bredbånd, sa Telenor-direktøren."

 

husker dere før ADSL kom? da maste telenor om at du burde ha ISDN før du fikk adsl, og at det kom til å bli så mye bedre da, og hadde tilbud på etablering på isdn osv, for å selge mest mulig før ADSL kom.

 

Hva gjør de nå??? klager på at de har solgt for mye ISDN til folket. Går ikke an å ta Telenor som en seriøs bedrift lengre.

Lenke til kommentar

Merkelig hvor mange som er så negativt innstilt til dette, enda Telenor ikke har opplyst noe om hvilken prismodell de skal benytte.

 

Jeg er enig i at Telenor er avgiftskåt som få, og omleggingen egentlig ikke skyldes "de som bare surfer litt betaler veldig mye" - men heller mer at Telenor skal ha bedre fortjeneste.

 

Men se på denne posten som jeg har skrevet tidligere, ang prismodellen til Telia i Sverige. Blir Telenors modell likt denne, så tror jeg ikke mange av dere kommer til å klage like mye :smile:

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=29275&forum=61

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg iallefall BESTILT adsl hos NGT. Kan vel ikke regne med at jeg får noe enda, siden det ikke finnes noen sentral her enda men.

Hvor avhengig er NGT av Telenor egentlig? Er de f.eks. avhengige av hvorvidt Telenor er villige til å innstallere adsl sentraler, eller ikke (hakke peil på detta jeg asså)?

 

Hadde jeg hatt muligheter til å få billigere ISDN abonnement ( har online 150) hos andre leverandøre enn Telenor, så hadde jeg bytta på flekken!

Lenke til kommentar

Må bare si meg helt enig i det, så lenge vi ikke vet hva som faktisk blir prisene er det litt tidlig å syte og bære seg til den store gullmedaljen. For de det eventuelt blir dyrere for er det selvsagt kjipt, men det kan jo være at mange av dere som klager her kommer billigere ut. Poenget er at ingen vet prisene enda, og da blir det litt dumt å hetse Telenor.

 

P.S. Telenor balanserer nok ikke på kanten av konkurs, hvis du fikk med deg resultatfremleggelsen i dag så skjønner man at det er ganske på bærtur å påstå noe sånt..

 

[ Denne Melding var redigert av: president på 2002-07-26 18:38 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...