Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva skjer? Telenor ADSL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var jo dritkjipt, ihvertfall for de med Telenor ADSL.

 

De kommer til å tape masse kunder på dette, alle de såkalte store brukerne kommer til å bytte levrandør.

 

Det virker litt som om de skal suge mest mulig penger ut av alt.

 

Argumentasjonen om at det er større belastning på nettet enn først antatt er jo håpløs. Det er jo ingen kostnad ved at det benyttes. Det er en utbyggingskostnad ved å sette opp nye linjer.

 

Det var en trist nyhet for Norge med tanke på IT satsing :sad:

Lenke til kommentar

Vel, selv har jeg avskrevet Telenor uansett, de behandler kundene sine som søppel. Bare spør en del av mine kamerater og noen av arbeidskollegene sine. En fyr jeg kjenner hadde bare problemer med dem. Han betalte en regning i januar i år. Denne ble ikke registert hos Telenor, og han fikk en purring. Han ringte forklarte han hadde betalt og sendte dem en bekreftelse på at han hadde betalt regninga. "Ok, det er greit" sa de hos kundebehandlinga. Så gikk det et par uker, og VIPS! Inkasso var den regninga gått til fikk han beskjed i et brev. Så han ringte igjen, bekreftet betalinga, og fikk beskjed om at det skulle være greit. Så gikk det en liten stund til, og Voila! Enda et inkassokrav på samme regninga. Sint og forbannet ringte han igjen til Telenor og spurte hvorfor han fortsatt fikk krav fra dem. Vel, de kunne ikke se at han hadde betalt regninga. Men jeg har jo sendt bekreftelse 2 ganger!. Vel, de hadde saksbehandleren aldri sett. Men for å gjøre historien kort, så kan jeg si at det tok 7 måneder og utallige telefonsamtaler og annet tull før saken endelig var ute av verden. Men hvem vet, kanskje et nytt krav er på vei as we speak! :smile:

Lenke til kommentar

Ikke mye i tvil om jeg skal bytte, nei. Telenor får jammen ta seg sammen, de suger jo "hvermansen" for penger uten skrupler!

 

Først var det ISDN som "alle måtte ha" for dette var "fremtiden". ADSL-teknologien var allerede der, men Telenor satte foten ned for utbygging og ville suge folk for ISDN-penger først.

 

Nå når ADSL endelig er her skal de altså begynne å kreve penger for antall nedlastede byte.

 

Dessuten har jo teknologien kommet mye lengre, men VDSL osv, men Telenor pusher fortsatt ADSL for å melke den kua tom. Ahhhhhghh!

(sint, nå)

Lenke til kommentar

nei fyfaen !

nå er det nåkk, jeg bataler for 704/128kbit/s som jeg forventer at jeg skal kunne utnytte hele tiden om så uten et det resulterer i økte kostnader..

 

jeg sier opp hvis det innføres volumsbetaling eller tellerskritt, jeg finner meg ikke i sn slik kundebehandling !!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 15:23, dapunisher skrev:

Ikke mye i tvil om jeg skal bytte, nei. Telenor får jammen ta seg sammen, de suger jo "hvermansen" for penger uten skrupler!


Først var det ISDN som "alle måtte ha" for dette var "fremtiden". ADSL-teknologien var allerede der, men Telenor satte foten ned for utbygging og ville suge folk for ISDN-penger først.


Nå når ADSL endelig er her skal de altså begynne å kreve penger for antall nedlastede byte.


Dessuten har jo teknologien kommet mye lengre, men VDSL osv, men Telenor pusher fortsatt ADSL for å melke den kua tom. Ahhhhhghh!

(sint, nå)


ja, det er helt sant. derfor bestilte jeg aldri ISDN :smile:

Lenke til kommentar

Hva med etableringsavgiften? Får vi den tilbake? Jeg hadde jo aldri bestilt "alltid på, surf så mye du vil - til fast pris", om jeg hadde forestilt meg at dette kun var for en kortere periode! Nei, da krever jeg etableringsavgiften tilbake!

Det håper jeg alle dere andre også krever - når dere bytter til en leverandør som vet hvordan man behandler betalende kunder.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-26 15:31, jossa skrev:

hvordan blir det med de andre aktørene sån som blue com?


jeg bytte i ei *******s fart ijaffal



 

Iflg. BlueCom selv, så kommer ikke dem til å bytte til "tellerskritt løsning".

 

Men iom. de bruker Telenor sitt utstyr, og mye avhenger av Telenor for at deres drift skal fungere, så er det ingen som vet.

 

Jeg har selv byttet til BlueCom, og bindt meg med nåværende avtale i ett år.

Hvis dem går over til "tellerskritt løsning", så er det ett såpass avtalebrudd at jeg kan når som helst si opp min avtale med dem.

 

Så jeg ser ikke på dette som noe stort problem. For min egen del ihvertfall.

Lenke til kommentar
Quote:


Den 2002-07-26 15:43, tom^ skrev:

Hei !


Man må ikke ha ISDN for å få ADSL.


Fungerer også med vanlig analog (selv hos Telenor) :smile:


Jeg gjorde, som mange andre, og byttet ISP for rundt en mnd siden.

Takk og farvel Telenor.


jeg mener å ha lest at i telenors ADSL-pakke står det at du må ha et ISDN-abonnement.


_________________

Mvh

Tom Erik Hattrem



<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tom^ på 2002-07-26 15:44 ]</font>


Lenke til kommentar

Ja ja

 

Ingen bombe at denne "glad" nyheten kommer fra Telenor

Aksjekursen til Telenor er jo svak fra før av og kommer ikke til å gå opp noe særlig pga av disse "glad" nyhetene nei

Tilliten til Telenor synker for hver måned...

Volumtaksering på ADSL er totalt avleggs

De som bruker internett lite vil nok ikke ha bredbånd likevel da...

 

Men hvem gidder vel å ha Internett (adsl osv) fra Telenor anyway

 

I allefall ikke jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...