Moskus Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hei! Jeg lager noen funksjoner i Excel som beregner logaritmisk sum og snitt (fordi jeg er så lei av å måtte gjøre det på den "vanskelige" måten), og den fungerer ganske bra. Jeg kan med andre ord skrive: =LOGSUM(A1:B2;C1;D1) og så får jeg ut en logaritmisk sum for tallene i cellene A1, A2, B1, B2, C1 og D1. So far so good! Men jeg vil gjerne at man skal kunne putte inn tall i formelen også. Slik at man kan skrive inn =LOGSUM(50;50) og få ut 53 med en gang uten å måtte putte tallene i celler. Men da må jeg jo på en måte sjekke hva slags type det er som input? Noen gode ideer for å få til dette? -Magnus Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Jeg antar du kan benytte TypeOf til dette: Public Function LogSum(ParamArray Numbers() As Variant) Dim Tell As Long For Tell = LBound(Numbers) To UBound(Numbers) If TypeOf Numbers(Tell) Is Object Then ' Elementet er en range-objekt Else ' Elementet er et tall eller en streng End If Next End Function Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Utmerket! Raskt og korrekt som alltid! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå