Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne en hurtig HD

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Min 4 år gamle IDE HD, som sikkert har 2 MB cache minne begynner å bli for svak og for liten.

Jeg trenger en ny disk. Jeg fikk et tips om at disse samsung spinpoint diskene som det selges så mange av på komplett for tiden ikke er særlig raske.

Jeg er på utkikk etter noe som er raskt, men det er jo en fordel at det ikke bråker like mye som det raptor diskene vistnok gjør. Dessuten vil jeg ikke måtte legge ekstra styr med å måtte kjøle ned HD'en. Altså, den må klare seg selv hehe

Burde jeg gå for 16Mb cache?

Noen tips til disk? Vil helst ikke så veldig mye over 1000kr for rundt 200GB HD

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, altså. de nye samsung diskene denne f. eks:

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ.

er jo kjapp den. SATA2 er det også. 8MB Cache å greier :) så det at Samsung diskene er treig tror jeg ikke noe på. selv har jeg en 20 GB Samsung 2 MB Cache i maskina, den bruker litt tid i oppstart ja, men det er ikke noe mer enn vanlig liksom. og siden at jeg allikevel skal kjøpe disk selv nå så kjøper jeg 2x250 GB Samsung SpinPoint IDE disker. med 8 MB Cache da så klart. dessutten bråker Samsung diskene lite også blir de ikke så varme. I motesettning til visse andre disker. *hint, hint* Seagate.

Er det ikke bare Maxtor som leverer disker med 16 MB Cache enda da? jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror det. men maxtoren bråker jo litt mer igjen da. vet ikke helt hvordan det er med varmen på diskene der, men de ligger vel sånn mitt på Treet tror jeg.

nei gå for en Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ du. da blir du fornøyd :D

eller hvis du da tilfeldigvis ikke har SATA tilkobling så kan du kjøpe denne istede:

Samsung SpinPoint P120 250GB IDE ATA/133 8MB 7200RPM

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...