tinsley Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hei! Satt nettopp sammen nytt hk, cpu og ram i min maskin. Alt gikk greit helt til jeg skulle starte opp og hørte det ene pipet fra maskinen som indikerer at noe er galt...Min Bios finner ikke harddisken. Noen ganger så finner den hdd men da står det master boot drive failure, så går jeg inn i bios setup og finner hdd der, men da jeg må restarte finner den ikke hdd igjen... Harddisken funket fint rett før jeg installerte hk o.s.v. Noen ideer om hva som er galt? Takker. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Sjekket at kablene sitter godt nok i, og om de evt. står rett vei? Prøvd med en annen kabel? Er det S-ATA eller IDE harddisk? Uansett. Formatering er å foretrekke etter du har byttet hovedkort. Prøvd en annen port på hovedkortet/kontrollerkortet også? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Har du oppdatert til siste versjon av BIOS? Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Kablene er sjekket og de står riktig i. Har prøvd med en annen kabel men fikk samme problem da. Det er en ide disk. Oppdaterte BIOS men da kommer det "Primary Master Hard Disk Error". Har byttet ut cpu, gpu, ram og hovedkort. Da er det vel like greit å formatere harddisken med en gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå