gamer73 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hei! Jeg sitter med en 40Gb HD i pc'en min. Det begynner å bli veldig lite. Dessuten er den ca 4 år gammel og begynner å slite tror jeg. Så har den sikkert bare 2Mb cache også. Men er dette det perfekte valget når jeg skal ha ny HD? https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=28579 Skal spille BF2 og vil ha kjapp HD, men raptor blir litt for ekstremt for meg. Tenkte også jeg skulle ha sata2 HD, selv om jeg ikke kan bruke det enda, men skifter HK før jeg skifter ut HD'en liksom. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Fin disk, men kan maskina di bruke den? Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 ehh ja..jeg vil tro det! Har Nforce3 HK med sata. msi Neo2 platinum. Vil tro det går bra! Tror du ikke? Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) De diskene er ikke kjent for høy hastighet, tror ikke du kommer til å merke noe forskjell i hastighet fra den gamle disken din, med mindre den gamle er 5400rpm eller veldig fragmentert. Ellers tror jeg komplett har et ok tilbud på 250 gigs-varianten. Det finnes andre disker der ute som er litt kjappere enn denne, men samsung-diskene er berømte for å være veldig stillegående. Endret 1. juli 2005 av Olaaaaa Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 De diskene er ikke kjent for høy hastighet, tror ikke du kommer til å merke noe forskjell i hastighet fra den gamle disken din, med mindre den gamle er 5400rpm eller veldig fragmentert. Ellers tror jeg komplett har et ok tilbud på 250 gigs-varianten. Det finnes andre disker der ute som er litt kjappere enn denne, men samsung-diskene er berømte for å være veldig stillegående. Ok..kanskje jeg skal lage en ny tråd om å finne en hurtig disk. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Om du ikke vil ha en raptor, som imho er en veldig bra disk selv om den bråker litt, kan du jo gå for Maxtor MaxLine III (linkage) som på enkelte områder visstnok er like rask eller raskere. Edit: Misforstå meg rett, samsung-disken er også veldig bra. Ikke se deg blind på bencmark-tall og vakre ord. Endret 1. juli 2005 av Olaaaaa Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 ja..den maxtor saken så bra ut. Men jeg vil gjerne ha sata2 og NCQ tilgjengelig slik at når jeg kjøper nytt HK kan jeg ta dette i bruk. Og dessuten tror jeg neimen ikke HK'et mitt støtter sånn ultraATA greie heller...vel..jeg vet egentlig ikke hehe..har bare ikke sett den støtter det hehe Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 De diskene er ikke kjent for høy hastighet, Da må du oppdatere deg litt. Samsung Spinpoint p120diskene har fått gode resulteter i tester. Toms Hardware Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Har lest den testen, og konklusjonen der er jo nettopp at selv om den har høy sekvensiell lesehastighet er den litt treg i tunge oppgaver, steder der raptoren og maxtoren var bedre disker. Og, sier jo det er en god disk. Vurderer sterkt å kjøpe 250 gigs-varianten selv over sommeren når jeg kommer hjem. Har en raptor til systemdisk, den er kjappere enn seagaten min til å boote windows. Dog trenger mer plass enn 74 gig. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 hmmm ja ikke et lett valg. Men den samsungen er jo egentlig ganske rimelig og grei liksom. Og det er jo litt greit at den er stille da. Da merker man liksom ikke at den er der. Jeg får vurdere det litt. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Samsung eller Seagate! Om støy betyr noe da.. timtowtdi Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 hei. skal selv kjøpe 1 eller 2 slike disker: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307910&cks=SPK det er en Samsung SpinPoint P120 250GB IDE ATA/133 8MB 7200RPM denne høres bra ut og bråker mye mindre enn mine 2 andre disker som skal byttes ut. nå har jeg bare en 20 GB samsung disk som fremdeles blir stående når de nye diskene kommer. Sumsung diskene har lite støy og god kvalitet. selv hørte jeg stor forskjell når jeg kobla til Western og Seagate disken. der hørtes lyden mye bedre. uff. nei fra nå av blir det bare Samsung på meg gitt. har allerede gått 2-3 Seagate disker hos meg nå. det er et godt kjøp å kjøpe den disken du har valgt deg ut dvs. denne: Samsung SpinPoint P120 200 GB S-ATA II. billig er den å. kjøp den du. og du blir fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå