tokr Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Jeg har et problem Kjøpt inn noe utstyr for en kammerat. * AMD Duron 1100 * Asus A7N266-VM Hovedkort Socket A DDR nForce220D, ATA/100, M-ATX, lyd, LAN,VGA * 128MB DDR RAM * Zyxel ZyAir 100 PCI Slot for PC-Card * Windows XP Pro Dette er alt som er installert... Det eneste "fremmedlegme" er altså PCMICA kontrollerern... Og denne vil ikke virke.. enhetsbenhandligen sier at han ikke kan finne "nok ressurser" til og kjøre enheten... vi snakker nå om PCMCIA overgangen... om selve PCMCIA kortet står i eller ei spiller ingen rolle. Prøvde kontrollerern i en annen PC.. funket som bare det... den PCn har tusen millioner ting installert... mens den altså ikke vil virke på en PC som kun har hovedkort/prosessor/minne Noen tips? Har litt hastverk... Skal på ferie Lenke til kommentar
tokr Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Nå har jeg prøvd alt mulig rart. Oppdaert bios hjalp heller ikke... Dette er særs irriterende... Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Bare helt enkelt og greit: Har du prøvd å flytte kortet til en annen PCI-slot? Tviler på at et slikt kort støtter IRQ-deling... nederst og øverst er da uaktuelt. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Så du tror *IKKE* det støtter IRQ deling... høres interessant ut... Så hvis jeg disabler paralellporten... ubrukelig port uansett :smile: ... så kan jeg låse PCMCIA kontrolleren til IRQ5... hmm... nå gjenstår det bare og se om det virker i praksis takker Lenke til kommentar
tokr Skrevet 27. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2002 Detser ikke ut til og være en IRQ konflikt.. iallfall prøvde jeg og låse den til IRQ5 via bios, som forklart over... men ingenting forbedret seg av den grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå