Gå til innhold

Kan Onemobile trekke fra mitt kredittkort?


Anbefalte innlegg

Opprettet i juni abonnement hos Onenobile ( www.onemobile.no )

 

Jeg valgte et 'One Price Cash'-abonnement, som fungerer som et nettadministrert kontantkort.

 

I dag mottok jeg en mail med opplysninger om at det skulle trekkes etableringsgebyr fra mitt kredittkort:

 

 

Faktura fra One, periode 07-2005

Totalsummen på kr. 148.75 vil etter avtale bli trukket ditt kredittkort (som slutter på XXXX) i løpet av nærmeste fremtid. Hvis vi har problemer med å trekke fra ditt kort, vil du bli kontaktet.

 

I Onemobiles prislister står det at etableringsgebyret på mitt abonnement er kr 49,-. http://www.onemobile.no/priser.php Dersom det er foretatt portering, blir prisen 100 kr dyrere, men jeg bestilte abonnement med nytt nummer, noe jeg har fått.

 

Jeg forstår heller ikke hvordan Onemobile kan forsyne seg fra mitt kredittkort. Jeg har betalt inn kr 200,- og saldo er på over 190 kr. Dermed skal det være mer enn nok til å trekke fra det.

 

Har sendt mail til Onemobile og bedt om en forklaring, og at jeg ikke tillater at de gjør trekk fra mitt kredittkort.

 

Andre som har lignende erfaring med Onemobile?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringte Onemobile i dag, og de sa at så lenge jeg hadde lagt inn kredittkortnummeret hos dem, kunne de trekke.

 

Og det stemte jo. Når man bestiller abonnement, legger man inn kredittkortnr. unntatt når man vil ha tilsendt regning.

 

Uansett synes jeg ikke dette er noen måte å gjøre det på, dersom man er ute etter forhåndsbetalt abonnement/kontantkort. De gjør det ikke hos Mobyson. Der oppgis kun kredittkortnummer ved påfyll. Vet ikke om andre som har denne praksisen heller.

 

Dermed tror jeg at jeg bruker opp saldoen hos Onemobile, og sier takk og farvel.

Lenke til kommentar

hvis du hadde lest avtalen du skrev under på så tror jeg nok at du hadde fått alt på bordet med en gang.. tror ikke onemobile har gjort noe som helst uten ditt samtykke her.

 

Hvorfor har du oppgitt kredittkortnummer hvis ikke du vil at de skal trekke deg for det? Og det er da svært uvanlig å trekke avgifter fra kontantsaldoen.

 

Du må jo også ha fått en forklaring på hvorfor de trekker 150 spenn og ikke 50 vel?

Lenke til kommentar

Jada, de har trukket 100 kr for mye ved en feil, og de skal tilbakeføre pengene.

 

Men hos Mobyson trakk de etableringskostnadene rett fra min saldo. Det synes jeg er greiere.

 

Og jeg har ellers oppfattet det slik at det abonnementet jeg har hos Onemobile fungerer slik at man betaler inn på forskudd, og ringer. Har man ikke penger igjen, kan man ikke ringe.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Og jeg har ellers oppfattet det slik at det abonnementet jeg har hos Onemobile fungerer slik at man betaler inn på forskudd, og ringer. Har man ikke penger igjen, kan man ikke ringe.

er ikke det hele vitsen med kontantkort? At du ikke skal bruke mer penger enn du har?

Lenke til kommentar
Jada, de har trukket 100 kr for mye ved en feil, og de skal tilbakeføre pengene.

 

Men hos Mobyson trakk de etableringskostnadene rett fra min saldo. Det synes jeg er greiere.

 

Og jeg har ellers oppfattet det slik at det abonnementet jeg har hos Onemobile fungerer slik at man betaler inn på forskudd, og ringer. Har man ikke penger igjen, kan man ikke ringe.

Velg betalingsmåte (For kontantkort gjelder dette kun for etableringsavgiften)

 

Dette står det å lese RETT OVER der man skriver inn kredittkortnr sitt.

 

Dermed er vel alt slående enkelt? Og burde vært sett greit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...