Gå til innhold

Har [email protected] 478. Vits å oppgradere?

Anbefalte innlegg

Har litt lyst å oppgradere i sommer men jeg har helst ikke lyst til å reinnstallere xp :innocent: Har heller ikke lyst til å bruke mere enn en 2000kr på det. Har sett litt på denne men er ikke sikker på om den holder tritt med "dagens" krevende spill som BF2.

Men kjernen i spørsmålet er jo om det heller vil lønne seg for meg å vente til det kommer noe som virkelig vil knuse min gamle [email protected]. Tror ikke jeg gidder den reinnstalleringen for f.eks en amd3500.

Eller hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har litt lyst å oppgradere i sommer men jeg har helst ikke lyst til å reinnstallere xp :innocent: Har heller ikke lyst til å bruke mere enn en 2000kr på det. Har sett litt på denne men er ikke sikker på om den holder tritt med "dagens" krevende spill som BF2.

Men kjernen i spørsmålet er jo om det heller vil lønne seg for meg å vente til det kommer noe som virkelig vil knuse min gamle [email protected]. Tror ikke jeg gidder den reinnstalleringen for f.eks en amd3500.

Eller hva mener dere?

AMD 3500+ har du uansett ikke råd til.

Jeg hadde ikke giddi å oppgradert den prosessoren du har hvis det en Pentium 4.

Du vil merke så minimalt med forskjell, selv når du fyrer opp spill.

Men lommeboka di får avgjøre.

Jeg ville lagt pengene til side, og spart til ny maskin om et halvt år..

Lenke til kommentar

Har denne. Den kjøler min allerede godt overklokkede 2.53 på 48c idle. Hvis den nye cpuen klarer 3.9ghz hadde det jo ikke vært noe spørsmål :thumbup:

Edit:Og amd3500 har jeg jo ikke råd til nei. Men hadde det vært en enorm ytelsesøkning hadde jeg jo kunnet vurdert det. Man har da kredittkort ;) Men så er det all jobben rundt det da. Ut med hovedkort og reinnstallering av xp. Det frister ikke så mye i sommervarmen....

Edit2: Men med et ghz-hopp fra 2.9 til 3.9 hadde jeg vel merket grei forskjell i spill andreasfe?

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Har denne. Den kjøler min allerede godt overklokkede 2.53 på 48c idle. Hvis den nye cpuen klarer 3.9ghz hadde det jo ikke vært noe spørsmål :thumbup:

Og amd3500 har jeg jo ikke råd til nei. Men hadde det vært en enorm ytelsesøkning hadde jeg jo kunnet vurdert det. Man har da kredittkort ;) Men så er det all jobben rundt det da. Ut med hovedkort og reinnstallering av xp. Det frister ikke så mye i sommervarmen....

Den ekstra GHz'en er knapt nok merkbar i de hardeste spill.

Det eneste den vil være merkbar i er rendering av video, 3D-animasjoner og den slags.

Dessuten er det jo ikke garantert at den faktisk klokker til 3,9GHz heller, den kan gi seg på 3,5-3,6 for alt vi vet. Alle prosessorer av samme type klokker ikke like bra, selv med samme kjøling...

Er du virkelig villig til å legge 2000 kr. i en "oppgradering" du vil merke minimalt?

Er du virkelig villi til å påkoste et utdatert Socket 478-system med 2000 kr.?

Nå er det sol og sommer. Nyt det, og kjøp deg heller et splitter nytt Socket 775-system (HK + CPU) til høsten :yes:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Den ekstra GHz'en er knapt nok merkbar i de hardeste spill.

Det eneste den vil være merkbar i er rendering av video, 3D-animasjoner og den slags.

Dessuten er det jo ikke garantert at den faktisk klokker til 3,9GHz heller, den kan gi seg på 3,5-3,6 for alt vi vet. Alle prosessorer av samme type klokker ikke like bra, selv med samme kjøling...

Er du virkelig villig til å legge 2000 kr. i en "oppgradering" du vil merke minimalt?

Er du virkelig villi til å påkoste et utdatert Socket 478-system med 2000 kr.?

Nå er det sol og sommer. Nyt det, og kjøp deg heller et splitter nytt Socket 775-system (HK + CPU) til høsten :yes:

Ja du taler kloke ord Andreasfe :yes: Det vil jo være litt bortkastet å betale 2000,- for noe som vil være utdatert om et halvt år.

Kanskje jeg heller skal kjøpe en ekstra GB ram? Men så har jeg lest litt om at når man har 4stk 512mb brikker så hender det at rammen klokker seg ned? Dette blir jo litt offtopic men er det noen som vet om det er tilfelle med mitt hovedkort? (se profil) Og eventuelt senere på et 775 hovedkort?

Lenke til kommentar

Husk at du har AGP nå. Socket 775 er PCi express. Kan fort bli dyrere det. En Pentum på 3.8 - 9ghz yter like bra enten det er 775 eller 478, og ja du vil merke stor forskjell fra 2,9 til 3.9ghz. Selv økte jeg 18 FPS i BF2 ved å gå fra 3.0 til 3,8ghz med samme skjermkort.

Lenke til kommentar
Husk at du har AGP nå. Socket 775 er PCi express. Kan fort bli dyrere det. En Pentum på 3.8 - 9ghz yter like bra enten det er 775 eller 478, og ja du vil merke stor forskjell fra 2,9 til 3.9ghz. Selv økte jeg 18 FPS i BF2 ved å gå fra 3.0 til 3,8ghz med samme skjermkort.

:hmm:

Lenke til kommentar

Du sier egentlig noe veldig riktig der. Han har jo et veldig bra skjermkort som det vil være dumt å kaste bort ved å gå over til Socket 775. Men om et halvt år begynner det skjermkortet og bli litt utdatert.. Da vil det være et mid-end kort.

Sjefern:

Det jeg ville forsøkt på er å selge denne maskinen om et halvt år.. Tror faktisk det skal være mulig å få 5000 kr. ++ for den da.

Så hadde du 2000 kr. nå..

7000 kr. +++

Så sparer du opp noen lapper til, også har du en god PC til 10.000 kr. om et halvt år :)

Eventuelt så kan du selge nå, selvom du helt sikkert vil få flere interesserte etter sommeren når det begynner å bli "innevær" igjen.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke har vært å kikket på tråden på noen dager. Er uten internett for tiden.

Pci-express ja..... Tenkte jeg ikke på. Burde jo uansett kjøpe det når jeg kjøper nytt hovedkort. Men jeg vet ikke helt om 6800gt er så dårlig om et halvt år? Testene av 7800 har ikke imponert meg så veldig mye. Kunne jo kjøpt amd og socket 939 om et halvt år? Men da er jeg jo stuck med agp en god stund til.

Uff.... Nå vet jeg ikke helt.... Er 5000,- en realistisk pris om et halvt år? Er jo veldig vanskelig å forutse slikt.

Lenke til kommentar
Kanskje jeg heller skal kjøpe en ekstra GB ram? Men så har jeg lest litt om at når man har 4stk 512mb brikker så hender det at rammen klokker seg ned? Dette blir jo litt offtopic men er det noen som vet om det er tilfelle med mitt hovedkort? (se profil) Og eventuelt senere på et 775 hovedkort?

Det er et kjent problem på A64 cpuer, men fra og med venice har det blitt fiksa, er ikke sikker på om det er fiksa på X2 serien da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...