Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN-kortet finnes i enhetsbehandling, men får ikke lagd ny


Anbefalte innlegg

Jeg har et ISDN kort som heter ISDN - 3COM US robotics Sportster ISDN TA internal.

 

Jeg hadde win95 på denne pcen (har 2 pcer) og da fungerte kortet utmerket. Jeg installerte win98se og brukte 3com disketten som fulgte med kortet (merket med win95). MEd denne driveren fungerte aldri kortet (utropstegn bak kortet i enhetsbehandling).

 

Jeg lastet ned drivere for win98 fra http://www.usr.com og filen het 0052-unkg-w98.exe eller TA9830UK.exe (identiske filer fra to forskjellige nettsteder). Etter å ha brukt denne driveren fant jeg kortet under nettverkskort i enhetsbehandling (uten utropsteng) og jeg trodde alt skulle fungere bra..

 

Men når jeg velger "start -> tilbehør -> kommunikasjon -> ny oppkobling" , så skal man normalt kunne velge ISDN kortet, skrive tlf nr og koder etc., men i min situasjon startet win98 en søkeboks - "vil du søke etter nye modem, eller velge modem-driver manuelt"....

 

Velger jeg at maskinen skal søke etter nytt modem, da søker den kun på LP1 og com-portene (altså etter eksterne enheter, ikke interne kort). Denne søkeboksen kommer opp hver gang jeg prøver på ny oppkobling (enten fra internett explorer eller fra start-menyen).

 

En kar nevnte noe om at jeg muligens ikke hadde miniport drivere etc. Jeg har kun lastet ned en 2,38 mb driver fil fra USrobotics som virker som den riktige driveren for kortet, men ting vil ikke fungerer for meg.

 

Kortet ser ut til å fungere utmerket i enhetsbehandling, men får ikke lagd en "ny oppkobling".

 

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sikreste er ofte å ta ut kortet og sette det inn igjen. PlugNPlay bør da finne den.

 

Gjør slik:

 

1: Gå på kontrollpanel - fjern hardware, velg kortet

2: Logg ut og skru av maskina

3: Ta kortet ut (fysisk)

4: Logg på igjen (skru på)

5: Sjekk kontrollpanel at det ikke er noe kort

6: Skru av igjen

7: Sett kortet inn igjen (fysisk)

8: Logg på - maskina skal finne kortet, og du kan installere driverne fra der de ligger på harddisken (browse...)

9: Be om at det funker

 

Tungvint, ja, men det er en grunn til at de kaller det Plug&Pray

Lenke til kommentar

Fyren som snakket om miniport drivere, hadde delvis rett. Dette er drivere som emulerer kommunikasjons porter som f.eks. COM1. Disse driverene leveres ALLTID sammens med installasjons filer for kortet, så hvis du ikke finner disse når du lager en ny tilkobling, og heller ikke finner disse i enhetsbehandelere, må du nok installere kortet på nytt.

 

Men før du gjør det, ta deg en tur på 3com sine sider, for du finner mye rart på support sidene deres.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...