Klorin Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Har skrevet en liten test av MXE-60, blitzen til K750i/W800i. Testen finner du her. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 men er kraftig nok til å ta gode bilder på avstander opp til 4-5 meter. finfint det Blir nok neppe en slik på meg, men er sikkert topp for de som ikke syns det er flaut å lyse opp hele rommet hver gang man tar et bilde (kan ikke holde på sånn på fest f.eks) Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 men er kraftig nok til å ta gode bilder på avstander opp til 4-5 meter. finfint det Blir nok neppe en slik på meg, men er sikkert topp for de som ikke syns det er flaut å lyse opp hele rommet hver gang man tar et bilde (kan ikke holde på sånn på fest f.eks) Folk er jo vant til alle andre typer kameraer med blitz så jeg tror ikke det blir noe problem. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 men er kraftig nok til å ta gode bilder på avstander opp til 4-5 meter. finfint det Blir nok neppe en slik på meg, men er sikkert topp for de som ikke syns det er flaut å lyse opp hele rommet hver gang man tar et bilde (kan ikke holde på sånn på fest f.eks) Folk er jo vant til alle andre typer kameraer med blitz så jeg tror ikke det blir noe problem. Men er det en ordentlig blitz som lyser opp kun ett mikrosekund eller er det som andre mobilblitzer som lyser så lenge kameraet måler og funderer og lukkeren er åpen, altså et lys? Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hadde ventet meg noen før/etter bilder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 men er kraftig nok til å ta gode bilder på avstander opp til 4-5 meter. finfint det Blir nok neppe en slik på meg, men er sikkert topp for de som ikke syns det er flaut å lyse opp hele rommet hver gang man tar et bilde (kan ikke holde på sånn på fest f.eks) Folk er jo vant til alle andre typer kameraer med blitz så jeg tror ikke det blir noe problem. Men er det en ordentlig blitz som lyser opp kun ett mikrosekund eller er det som andre mobilblitzer som lyser så lenge kameraet måler og funderer og lukkeren er åpen, altså et lys? Det er vel en ordentlig blitz, hvis ikke er jo hele poenget borte... K750i har da fotolys integrert. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Hmm snaxsy babe på det bilde der da hehe neida spøk til side, kan være en fin ting det hvis du har bruk for det. For meg ville det ha blitt bare luksus nå siden jeg ikke trenger det i det heeeellee tatt Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 men er kraftig nok til å ta gode bilder på avstander opp til 4-5 meter. finfint det Blir nok neppe en slik på meg, men er sikkert topp for de som ikke syns det er flaut å lyse opp hele rommet hver gang man tar et bilde (kan ikke holde på sånn på fest f.eks) Folk er jo vant til alle andre typer kameraer med blitz så jeg tror ikke det blir noe problem. Men er det en ordentlig blitz som lyser opp kun ett mikrosekund eller er det som andre mobilblitzer som lyser så lenge kameraet måler og funderer og lukkeren er åpen, altså et lys? Det er vel en ordentlig blitz, hvis ikke er jo hele poenget borte... K750i har da fotolys integrert. Ja, men om den flasher som en vanlig blitz hjelper jo ikke det mye da lukkertiden er så lang på sånne kameraer. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Den flasher som en ekte blitz ja, er derfor den heter blitz.. he he Kamera på tlf. tilpasser seg blitzen når den sitter på.. også lukkertiden. Det spiller ingen rolle om jeg bruker nattmodus eller ikke når blitz'en sitter på, bildene blir like uansett. Bildene blir mye bedre inne med blitzen enn med fotolys, det er jo dette som har vært problemet med mobilkameraer. Dessuten er det jo mørkt mesteparten av året her i norge så dette er en nyttig liten sak. Lenke til kommentar
adale Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Noen som kan si hvilken nettbutikk som har denne? Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Noen som kan si hvilken nettbutikk som har denne? Det står nederst i testen, den er på lager der til og med ser jeg. Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Blir nok ikkje ein slik på meg. Til trenger ikkje bitz til k750i når eg har eit flott digitalkamera. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Det jeg synes er trist er at SE ikke hadde vett til å integrere en blitz i selve telefonen. Hele poenget med bra oppløsning på mobilkamera er jo å ikke trenge å ta med seg en ekstra dings... Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Det jeg synes er trist er at SE ikke hadde vett til å integrere en blitz i selve telefonen. Hele poenget med bra oppløsning på mobilkamera er jo å ikke trenge å ta med seg en ekstra dings... Er i grunnen enig i det, men de vil sikkert ha lys både til foto og video og da holder det ikke med blitz.. derfor har den fotolys som standard. Da måtte den hatt begge deler og da er det ikke plass uten at tlf. hadde blitt større. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Nå er ikke jeg noen übergeek på fagområdet, men burde det ikke være mulig å lage en blitz basert på lysdioder? Hvis en lader opp en litt kraftig kondensator og så lader den ut gjennom en effekt-LED burde en vel få en blitzeffekt? Eller vil strømmen bli så stor at det ikke er praktisk mulig? Det finnes jo tross alt LEDs som brukes til kjørelys for biler... Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Nå er ikke jeg noen übergeek på fagområdet, men burde det ikke være mulig å lage en blitz basert på lysdioder? Hvis en lader opp en litt kraftig kondensator og så lader den ut gjennom en effekt-LED burde en vel få en blitzeffekt? Eller vil strømmen bli så stor at det ikke er praktisk mulig? Det finnes jo tross alt LEDs som brukes til kjørelys for biler... Det er vel det som er integrert i telefonen vel? Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Det er vel det som er integrert i telefonen vel? Ja, og nei. Det er effekt-LEDs, og de lyser litt opp når en tar bilde. Men jeg tenkte meg vel noe i størrelsesorden 10 ganger så kraftig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå